5 584 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Varför håller inte kylen kylan?
Jag har en ca 15 år gammal kyl/frys (kyl uppe frys nere). Nu har plötsligt själva kylskåpet slutat hålla kylan, det blir för varmt och börjar pipa. Någon som vet vad det kan bero på? Frysen funkar felfritt (och har defrostats) så det kan ju inte vara fel på hela skåpet...
/Ullfri
/Ullfri
Plocka bort (om det går) och rengör listerna kring kylskåpsdörren. Om de är trasiga eller känns torra och oflexibla så får du beställa nya om de fortfarande finns att få tag på. Annars kanske det är termostaten som felar, det brukar vara relativt enkelt att byta själv om du kan få tag på en reservdel.
Tack för svar med bra tips! Listerna tror jag är helt ok men ska kolla ordentligt när jag kommer hem. Misstänker dock termostaten, men jag trodde kylen blev för kall om termostaten pajade...? Sitter termostaten i kylen någonstans?
Produkter som diskuteras: "polygripen"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
vete tusan om det är någon bra payoff på att byta bara för.
svårt att veta vad den gamla kylen drar men skillnaden brukar inte vara så stor ca 100kwh per år
dvs ca100 spänn om året
en termostat kostar väl ca en femhundring
den bör väl hålla fem år till vilket är ungefär vad en ny kyl oxså gör
svårt att veta vad den gamla kylen drar men skillnaden brukar inte vara så stor ca 100kwh per år
dvs ca100 spänn om året
en termostat kostar väl ca en femhundring
den bör väl hålla fem år till vilket är ungefär vad en ny kyl oxså gör
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden