5 371 läst ·
26 svar
5k läst
26 svar
Kyler för mycket Whirpool ARC1798
Sida 1 av 2
Nu har kylskåpet börja ge upp
den kyler för mkt fast tempen ska vara runt 6-7 grader
det är nog termostaten som är trasig men det sitter en elektronisk i den
typ hel kretskort som styr allt
går sånt att löda eller ska man lägga 1500:- och köpa ny kretskort
vad säger experterna?
den kyler för mkt fast tempen ska vara runt 6-7 grader
det är nog termostaten som är trasig men det sitter en elektronisk i den
typ hel kretskort som styr allt
går sånt att löda eller ska man lägga 1500:- och köpa ny kretskort
vad säger experterna?
nix bara en digitaltermometer som jag stoppa i kylenelectroluxaren skrev:
om den ändå skulle visa fel så är det iaf INTE 7grader
margarinet mkt hårdare och mjölken är så kall att den tappar nästan smaken
sen är det massa is på vägen på insidan
undrar om man ska chansa och byta kretskortet
hmmelectroluxaren skrev:
så det är inte säkert att kretskortbyte löser problemet
du vet inte vart man kan hitta bilder på var den kan sitta?
trodde oxå att det va nått sånt men stängde av och rengjorde men det hjälpte inteBeltis skrev:
finns en knapp med parasoll "vacation" brukar trycka på den då och då
den hjälper om man inte öppnar kylskåpet på flera timmar
annars hjälper den inte heller
Vacation är väl till för när man lämnar huset en längre tid
Har inga färskvaror kvar i skåpet men vill ändå ha dörren stängd utan unken luft
Temperaturen höjs då till 16 C ungefär
Vet inte hur man kan få reda på var sensorn sitter
Jag tror inte att man set den inuti tex bakom ett galler eller nått
Utan denna typ brukar sitta tättinpå köldplattan
Ev att den går att nå bakifrån man får försöka följa sladden från kretskortet
Det bör finnas en snabbkontakt någonstans på vägen
Har inga färskvaror kvar i skåpet men vill ändå ha dörren stängd utan unken luft
Temperaturen höjs då till 16 C ungefär
Vet inte hur man kan få reda på var sensorn sitter
Jag tror inte att man set den inuti tex bakom ett galler eller nått
Utan denna typ brukar sitta tättinpå köldplattan
Ev att den går att nå bakifrån man får försöka följa sladden från kretskortet
Det bör finnas en snabbkontakt någonstans på vägen
prata lite med en Whirpool killeelectroluxaren skrev:Vacation är väl till för när man lämnar huset en längre tid
Har inga färskvaror kvar i skåpet men vill ändå ha dörren stängd utan unken luft
Temperaturen höjs då till 16 C ungefär
Vet inte hur man kan få reda på var sensorn sitter
Jag tror inte att man set den inuti tex bakom ett galler eller nått
Utan denna typ brukar sitta tättinpå köldplattan
Ev att den går att nå bakifrån man får försöka följa sladden från kretskortet
Det bör finnas en snabbkontakt någonstans på vägen
enligt honom så är givarna inne i isoleringen/frigoliten så det går inte att byta dom
man får tydligen byta hela skåpet
efter som har samma model frys så får jag byta den oxå
va roooligt
kanske kan koppla timer så den stängs av 1-2tim sen sätts den på 3-4tim eller nått
Sen kanske man kan sätta en ny censor direkt på väggen i skåpet limma dit och ett hål ut för att sen koppla på kretskortet
Men jag skulle först kolla på kretskortet och följa sladden för kanske sitter den i ett rör och går att dra ut...
Många skåp är annars precis som din kontakt säger att sensorn är inskummad och därmed inte går att byta
En del fabrikat har då reservmetoder som gör att tex avfrostningen sköts på tid istf behov, men då har dessa skåp två sensorer ditt har bara en vilken då är kombinerad
Men jag skulle först kolla på kretskortet och följa sladden för kanske sitter den i ett rör och går att dra ut...
Många skåp är annars precis som din kontakt säger att sensorn är inskummad och därmed inte går att byta
En del fabrikat har då reservmetoder som gör att tex avfrostningen sköts på tid istf behov, men då har dessa skåp två sensorer ditt har bara en vilken då är kombinerad