P
Kolla att lampan släcks när dörren är stängd
Den och fläkten brukar ha samma switch
Dörren kanske inte påverkar switchen eller switcheb ur funktion
Fast då brukar det bli för varmt
Är dörren hundra rak/parallell ?

När din felsymtom är på ett termostatskåp är ofta köldmedelsläckage
 
electroluxaren skrev:
Kolla att lampan släcks när dörren är stängd
Den och fläkten brukar ha samma switch
Dörren kanske inte påverkar switchen eller switcheb ur funktion
Fast då brukar det bli för varmt
Är dörren hundra rak/parallell ?

När din felsymtom är på ett termostatskåp är ofta köldmedelsläckage

dörren är rak och lampan släcks när man stänger dörren

nått speciellt man måste tänka på när man öppnar övredelen på skåpet?
så den inte sitter med massa plastklips som går sönder
 
P
Brukar vara en skruv på var sida underifrån man får ta bort plastlocken
Gångjärnssidan knöligast
Sen är
Det inga problem
 
gick bara att plocka bort fronten
vet ej om överdelen är limmad eller nått

blir typ 1cm tjock is på den vänstra delen av fläkten på insidan

undrar om man ska bara sätta timer så stängs av två gången om den i ca.1tim varje gång
för att göra det enkelt för mig
 
P
Kan ju vara köldmedelsbrist om det bara är på ena sidan
 
electroluxaren skrev:
Kan ju vara köldmedelsbrist om det bara är på ena sidan
hur kontrollerar man sånt?
men den kyler som den ska
 
P
Hela ryggen skall frysa på och inte bara en bit
 
electroluxaren skrev:
Hela ryggen skall frysa på och inte bara en bit
går det att fylla på?
 
Är ju ingen större idè att fylla på, eftersom det kommer att läcka ut igen ;-)
Det du kan göra är att kolla alla löd-skarvar på baksidan av skåpet, om det krupit ut någon olja eller liknande.
hittar du inget läckage där, är det troligen inuti skåpet det läcker.
 
P
Just med whirlpool är det vanligt med inskummade läckor. Dvs ofta en skarv mellan rör och förångare vilka då ligger inne i isoleringen.
Reparation är teoretiskt möjligt men aldrig försvarbart då man måste såga upp skåpet för att komma åt.
 
tror den har börjat sjunga på sista versen
nu kyler den inte lika mycket
får ta o kontakta försäkringen och se vad dom säger

tror ni det är öppetköp på kretskortet "tror själv inte"
man vill ju ändå testa och se
 
P
Om förpackningen är obruten ...ja
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.