3 835 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Husqvarna QT3549 problem med isbitar som fastnar
Vi har problem med att många isbitar sitter ihop två och två, eller ibland fler. Detta gör att skruven fastnar och drar inte fram isen ordentligt. Har nog varit lite så hela tiden, men har blivit värre och värre. Funderar på om det är att den fyller på för högt med vatten. Kan man ställa hur högt den ska fylla?
Nej inget nattläge aktiverat
Nej den har inte varit öppen mer än vanligt.
Isluckan stänger som den ska
Ja, isbitarna sitter ihopa i överkant
-18 inställt
Nej, kan inte tänka mig att vattentrycket ändrat sig nämnvärt. (bor 200m ifrån stadens vattentorn)
Vatten ventilen? Är det ventilen som styr vattenpåfyllningen?
Nej den har inte varit öppen mer än vanligt.
Isluckan stänger som den ska
Ja, isbitarna sitter ihopa i överkant
-18 inställt
Nej, kan inte tänka mig att vattentrycket ändrat sig nämnvärt. (bor 200m ifrån stadens vattentorn)
Vatten ventilen? Är det ventilen som styr vattenpåfyllningen?
Bytte min ventil rätt nyligt. Ett litet tips är att ta av slangarna en liten bit. Jag fick läckage där innan jag tog bort så kopplingen fick frisk slang att nypa i. Är juh inte så kul att ligga nere vid golvet bakom kylen.
Burken som ventilen sitter i satt med en (eller var det två) skruv, sen nån lirka/vrid tapp i bakkant.
Burken som ventilen sitter i satt med en (eller var det två) skruv, sen nån lirka/vrid tapp i bakkant.
Klicka här för att svara