Nimajneb
Nimajneb: SOm Ullberg skrev, leta igenom ILVEs sortiment. Du kan även testa och bildsöka på google med bilden du har.
3 svar · 6,2k läst
·
Anna_H
Anna_H: Får leta reda på vår bruksanvisning då och kolla vad det står där då för jag har bestämt för mig att det var åtminstone ett par rader text om olika temperaturer och grejer. Jag vet iallafall vilken låda den borde vara i :cool:
4 svar · 1,7k läst
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Bestämde mig idag för att köpa Gorenje BOP7558AX - på WhiteAway (som verkar seriösa vad gäller garantier, reparation etc) fick jag den för 7028:- (de har 5% mellandagsrabatt med kod JULERBJUDAND) vilket jag tycker är mycket prisvärt med tanke på att den har varmluft, pyrolytisk rengöring, stektermometer, grillspett mm. Kan förresten tipsa om en bra häll jag hittade också - Siemens
6 svar · 4,4k läst
M
mikewse: Ursäkta sen återkoppling men fick inte tillfälle att greja med detta igen förrän igår. Det stämde mycket bra att trumman gick att hjälpa igång i full hastighet med locket av! Jag motstod frestelsen att beställa Cylindas "originaldel" för 500+ och svängde istället förbi Elfas Göteborgsbutik och köpte denna: https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=65-108-07&toc=19336 Nu
9 svar · 6,1k läst
J
JJ1: Tack, jag ska mäta lindningarna.
10 svar · 20,7k läst
R
roli: Leveransen från vitavaror.se var snabb. Beställde på måndag morgon och hämtade ut kolen i matvaruaffären hemma på tisdags kväll. Så ikväll blir det att montera kolen och se hur tvättmaskinen kommer att må. Men det ser ut som det skall vara kolen och inget annat som har strulat i maskinen. Demonterade ett kol i går kväll och det var inte mycket kvar jämfört med det nya, skiljde mer
6 svar · 8,7k läst
P
pappel: Tackar för inkomna synpunkter och tips, men fick aldrig ordning på kyldelen så det blev skroten och nyinköp. Vågade inte chansa på dyra reparationskostnader helt enkelt.
7 svar · 8,2k läst
K
Kröll: Tussen Tack FrittDrag_II Vet du vad det var som var fel ? Jo Det var säkringen som var bränd haaaaaa nu går allt Ok Mvh Kröll
8 svar · 8,9k läst
anders07
anders07: [citat] Suveränt! Tack för tipset! Jag skulle börja bygga en själv idag så nu slipper jag ju det och får dessutom en praktisk korg på köpet! :)
9 svar · 16,9k läst
A
Avemo: Storköksmaskinen är säkerligen ett utmärkt val om du ofta diskar 5 maskiner eller mer på en dag. Det är en stunds pyssel med att montera ihop och starta den före första disken. Sedan skall den tömmas och silar plockas ur efter sista disken så att man använder nytt vatten nästa dag. Och som sagt lär inte diskresultatet bli så bra om något har torkat in.
4 svar · 13,2k läst
Östlund
Östlund: Vi kommer nog att välja Ikeavitvaror till vårat kök. Dels för att det är 5 års garanti på dom, och sedan för att dom är prisvärda. Sedan blir allt integrerat, så design och rostfritt är inget krav. Kollat lite på Cylinda också, ungefär samma prisnivå om man handlar tex via tretti.se. Men dock ingen 5-årig garanti.
7 svar · 6,3k läst
Ellagård
Ellagård: Nu dökr det upp ett nytt alternativ på hack-himlen: sugru.com. Jag skall beställa och testa. Men det verkar skojigt!
7 svar · 2,6k läst
J
jostsweden: AEG electrolux. Väldigt nöjd!
11 svar · 13,6k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Intressant teori! Och också att [citat] Detta måste testas! Så nu mitt i kolmörkaste decembernatten slog jag av det lilla ljus jag har i huset när familjen sover och slog av säkringarna till häll och ugn. Och slog på dem igen. Inga problem. Det är IKEAs billigaste från 2010 för 2995:-. Ni är väl inte vidskepliga va ;)
16 svar · 9,2k läst
M
MUSS: [citat] Var ju just de jag var ute efter, har TS löst det med en skruv+gänglåsning/tätning, lim eller någon siliconprodukt.
26 svar · 8,2k läst
·
H
Anonymiserad 137805: Vad står termostater på när du har -16C? är det frost på alla slingorna? det kan även vara köldmedelsläckage inte ovanligt om man använt verktyg vid avfrostning
10 svar · 42,3k läst
·
[SH]
[SH]: [citat] Intressant historia. Hade dock själv aldrig satt min fot hos Elgiganten igen (efter att ha använt presentkortet) efter det där bemötandet. Att ens komma på tanken att påstå att du orsakat skadan gör mig mörkrädd...
31 svar · 14,1k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: [citat] ikea har väl 5års garanti på vitvaror.
8 svar · 18,9k läst
Östlund
Östlund: Nu väcker jag denna tråd till liv igen.. Ska bygga nytt nästa år. Har kollat runt på lite olika märken. Och har kollat lite närmare på Cylinda, Bosch och Whirlpool. Dock tycker jag att Cylinda verkar ge mest för pengarna, samt har en snygg design enligt mig. Hur bra är dom?
45 svar · 21,4k läst
·
B
ByggNiclas: [citat] Har kopplat in hällen nu och 'provkört' den i ett par dagar och jag upplever inte alls samma problem som den ursprungliga jag beskrivit ovan. Visst, den kan pipa till ytterst lite på nåt effektläge men absolut inget man stör sig på. Förväntat värmeområde är också bra och den reglerar värmen bra också. Kort och gott känns det som ett bra köp hittils iaf.
24 svar · 14,1k läst
·
Chaly
Chaly: Både skjort- och lakantrassel här också. Jag brukar skylla på frugan. ;-)
20 svar · 8,5k läst
·
H
hermanzzon: Inga större problem med mitt Samsung Side By Side. Men lampan i frys delen har pajat, någon som vet hur ma byter den?
0 svar · 1,5k läst
B
Bror74: hej, vi vill köpa en helintegrerad diskmaskin. är Smeg ST867 en bra maskin? den verkar nyligen vara nedsatt till 5990kr. har ni tips på andra saker man bör tänka på? :rolleyes:
0 svar · 1,4k läst
C
Carl-Johan Bauhn: Jag har Whirlpool hemma och tycker de har funkat klanderfritt och de låg väldigt bra prismässigt när jag köpte dem.
1 svar · 1,6k läst
torbeno
torbeno: Om inget av de andras tips hjälper: Om du har en liten men stark magnet, typ neodymium, kan du sätta denna på luckan så att du kan köra med den öppen. Sätt magneten strax till vänster om den lilla urgröpningen som skall greppa tag i lucklåset. Du kanske vill skydda golvet lite. Vid normalt tryck och drift skall du bli rätt bra duschad. Jag tror att något har fastnat i
4 svar · 9,8k läst
torbeno
torbeno: [citat] Nån säkring finns det inte. Kretskort, tempgivare och värmeelement är det som är inblandade. Om element ligger på 20-40 ohm och tempgivaren på några kiloohm så är det kretskortet kvar. Laga (om man är duktigare än vad jag är) eller byta ut. Edit: givetvis kolla så att kablarna sitter på plats.
12 svar · 5,9k läst
S
sventable: Måste ge lite beröm till Electrolux service. Fick fel på vår drygt tre år och två månader gamla husqvarna diskmaskin. larmet för läckage varnade tänkte får väl boka en service då. Men han jag pratade med tyckte att vi inte skulle greja med det utan dom bytte maskinen till en ny dyrare modell helt utan kostnad. Dom kan dom också.
0 svar · 2,4k läst
F
fusion: [citat] Ja, 3 ungar kräver mången tvätt, men jag har bara 16A servis och bergvärme så törs helt enkelt inte haka på en maskin till då effektvakten kommer att släppa andra objekt i onödan när värmepumpen går.
5 svar · 5,3k läst
L
Anonymiserad 137805: Den här diskmaskinen, är det en electrolux eller whirlpool plagiatet? jag bedömer inte att arbetsplatsers diskmaskiner utsätts tuffare men annorlunda, det blir samma fel, och det är märkesbundet vilka det blir.
11 svar · 7,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.