Hejsan,
råkade dra ut den här 'trasan', ca 20x30 cm, när jag skulle kolla eventuellt ludd i maskin där värmeväxlaren sitter. (längst ner i maskin vänster sida).
Trodde först att det var ludd då den gick sönder så lätt, men icke. Kan det vara en ljuddämpare?
Anledningen var delvis att torktumlaren fylldes med vatten, som rann ut så fort
värmeväxlaren blev borttagen.
Maskinen är ca 7 år gammal, vad göra? Går det att beställa en ny trasa/filter, kan man torka kläder utan den?
vågar man hoppas att den inte ska hålla vatten mer eller helt enkelt köpa nytt ??
tacksam för svar.
ps.försökte lägga upp en bild men gick inte...
råkade dra ut den här 'trasan', ca 20x30 cm, när jag skulle kolla eventuellt ludd i maskin där värmeväxlaren sitter. (längst ner i maskin vänster sida).
Trodde först att det var ludd då den gick sönder så lätt, men icke. Kan det vara en ljuddämpare?
Anledningen var delvis att torktumlaren fylldes med vatten, som rann ut så fort
värmeväxlaren blev borttagen.
Maskinen är ca 7 år gammal, vad göra? Går det att beställa en ny trasa/filter, kan man torka kläder utan den?
vågar man hoppas att den inte ska hålla vatten mer eller helt enkelt köpa nytt ??
tacksam för svar.
ps.försökte lägga upp en bild men gick inte...
Redigerat:
tack för svar,
har provat att köra utan och rengjort allt jag kommit över vid värmeväxlaren. Har även varmtorkat i 2 h utan kläder.
Sen testat igen. Samma problem, torktumlaren blir inte av med vattnet.
Ringt Miele supporten och en tekniker skulle höra av sig, verkar vara slött, inte hört någonting på ett par dar
Någon som har förslag på vad man kan göra själv?
har provat att köra utan och rengjort allt jag kommit över vid värmeväxlaren. Har även varmtorkat i 2 h utan kläder.
Sen testat igen. Samma problem, torktumlaren blir inte av med vattnet.
Ringt Miele supporten och en tekniker skulle höra av sig, verkar vara slött, inte hört någonting på ett par dar
Någon som har förslag på vad man kan göra själv?
Hmm, slangen mot avloppet OK.
Verkar som om det är massa vatten som samlas i trumman (yttre skicktet) , vrider manuellt på trumman och då rinner det nere vid värmeväxlaren.
Nåt annat man kan göra?
Något gör ju att vattnet inte lämnar trumman......
Verkar som om det är massa vatten som samlas i trumman (yttre skicktet) , vrider manuellt på trumman och då rinner det nere vid värmeväxlaren.
Nåt annat man kan göra?
Något gör ju att vattnet inte lämnar trumman......
Redigerat:
Klicka här för att svara
