Hejsan!
Håller på att kika på en ny fläktkåpa. Är det möjligt att ta en fläkt med motor och plocka ut motorn och stoppa in ett egetkonstruerat spjäll? Själva konstruktionen är ju inte så avancerad. Eller är det något jag missar i det hela?
 
P
Det är bara att börja snickra.
Kommer antagligen se ut som f-n men vem bryr sig?
 
Låt en plåtslagare knäcka till något om det finns estetiska önskemål
 
Jag hittade en fläkt som skulle passa hur bra som helst, som hade spjäll. Nackdelen var ju dock att det saknades grundflöde, så spjället är antingen stängt eller öppet.
Det borde ju gå och lösa på något sätt tycker man. Antingen genom att dra ett hål genom spjället eller genom att se till att det inte stängs helt. Ser ni några problem med detta? Exempelvis att motorn hela tiden kommer att försöka stänga spjället om den känner att det inte är stängt?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.