7 591 läst ·
4 svar
8k läst
4 svar
Missljud i torktumlare (Siemens E46 30 (WT46E302))
Medlem
· Södermanlands län
· 2 inlägg
Min tumlare (Siemens E46 30 (WT46E302)) låter som om det är grus i trumman när man kör, det skrapar och låter förfärligt. Även när man roterar trumman manuellt låter det likadant, oavsett håll.
Är det någon som har en uppfattning om vad felet kan vara och om det är hyfsat enkelt att åtgärda?
Vore även tacksam om någon vill berätta vart man kan få tag på en servicemanual till nämnd maskin.
Är det någon som har en uppfattning om vad felet kan vara och om det är hyfsat enkelt att åtgärda?
Vore även tacksam om någon vill berätta vart man kan få tag på en servicemanual till nämnd maskin.
Redigerat:
Kan inte svara på vad det är, men vi har en Wirlpool som låtit så i många år.
Den låter som en stenkross även när man roterar trumman manuellt. Inga kännbara glapp.
Ska dissekera maskineriet vid tillfälle.
/M
Den låter som en stenkross även när man roterar trumman manuellt. Inga kännbara glapp.
Ska dissekera maskineriet vid tillfälle.
/M
Medlem
· Södermanlands län
· 2 inlägg
Trumman verkar vara centrerad och jag kan inte känna att den glappar.electroluxaren skrev:
Testade att ha huvudet inne i trumman 😄 när jag roterade den och ljudet verkar bara på samma plats, med andra ord följer skrapet med runt vid rotering. Något som sitter fast och är upphov till ljudet?
Klicka här för att svara