M
matsolin: Postade kritik mot Söderkyl kl 12. Fick SMS från Söderkyl kl 14 med servicebokning på måndag. Verkar vara ett bra forum det här....
1 svar · 1,5k läst
M
Anonymiserad 137805: Gör det själv Listen kostar några hundra Ta loss ytterluckan Öppna ca 20grader och stoppa i små nubb eller motsv i hålen på gångjärnen så att luckan stannar i detta läge Lossa skruvarna till innerluckan två torx på var sida lirka ut den gamla listen och pilla dit den nya Och resten omvänt förståss Lite tålamodsprövande att få dit den nya samtidigt med att fixera luckan så det
7 svar · 8,9k läst
·
A
Avemo: [citat] I en tvåfasgrupp eller trefasgrupp blir normalt strömmen maximalt lika hög som i en fas. Därför räcker det med 2,5 mm² i nollan också. Det finns undantag från denna regel, men en spis är inte ett sådant.
6 svar · 3,9k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Vad din gamla spis ville ha för spänningen är inte så jätteintressant, de ger bara en fingervisning. Det som i så fall är intressant är ett foto på spisen märkskylt där inkopplingsanvisningen finns. Bruxet är inte att lita på då samma spis kan finnas i två varianter för 230 eller 400 V. Du säger att det står 230 V på spisen vilket skulle tyda på just 230 V. Dagens
2 svar · 1,6k läst
Anders243
Anders243: En liten uppdatering: Min far ringde Electrolux service och en kille kom och kikade ganska snabbt. Han sade att han inte sett felet innan, men att de kunde byta styrkort, samt att han skulle återkomma inom kort. "Inom kort" visade sig vara ca en månad, men till sist kom han och bytte kortet och nu verkar problemet vara löst. Lite synd att han inte hade kortet med sig redan från början, men
4 svar · 2,7k läst
ltfrebac
ltfrebac: Fläkten heter Futurum Stil 90 förresten. Knapp 3 skall hållas inne i 3 sek, med fläkt och lyse avstängt. Hittade bruksanvisningen till slut :-)
2 svar · 3,7k läst
·
1
11433: Silen, det är det vanliga matrestsfiltret va? Den har jag gjort rent typ varannan dag den senaste månaden. I sådana fall återstår att testa tachon. Ska Tachon ligga på mellan 100-150 ohm även för min maskin? Det märkliga är att jag har klockat värmen i maskinen och den kör sina cykler. Vid skölj är värmen nere på 20 grader och går upp till 30-34 grader efter skölj. Så värmen
2 svar · 1,6k läst
A
Avemo: Detta med effektbegränsning av spisen är inge dålig idé, men oftast går det utmärkt ändå. En traditionell spis har oftast en märkeffekt på omkring 10 kW. I en enfaslägenhet finns oftast en 20 A säkring till spisen vilket ger en maxeffekt på 4,6 kW. Det fungerar av två skäl oftast bra ändå. Det ena är att säkringarna tål att belastas över sin märkström under en kortare
8 svar · 5,4k läst
E
4 svar · 1,3k läst
·
E
4 svar · 1,3k läst
·
L
limpan78: Hej! Jag har precis upptäckt att min tumlare läcker ut vatten på vänstra undersidan av framkanten på kondensorn. Men jag kan inte förstå varför. Jag har gjort rent och gummipackningen på kondensorn ser fräsch ut. Några tips på vad det kan vara? Det blir inga större mängder men kanske 1-2 cl per tvätt. Min tvättstuga är i källaren som är något sval, kan den varma luften
0 svar · 1,8k läst
Pen
Pen: Hehe. Plasthullingskulturen har nått även vitvarorna. Jag insåg att jag skulle hamna i din sits förr eller senare och fotograferade innan jag klickade ihop. Men du lyckades ju ändå.... Pen
6 svar · 15,8k läst
·
T
DIY_freak: [citat] Men hur isolerade du den då? Med isoleringstejp? Om du isolerar med krympslang och använder buntband så den inte ligger och skaver mot någon kant eller liknande, så borde det hålla.
7 svar · 4,0k läst
T
Tacobob: Jag hittade en fläkt som skulle passa hur bra som helst, som hade spjäll. Nackdelen var ju dock att det saknades grundflöde, så spjället är antingen stängt eller öppet. Det borde ju gå och lösa på något sätt tycker man. Antingen genom att dra ett hål genom spjället eller genom att se till att det inte stängs helt. Ser ni några problem med detta? Exempelvis att motorn hela tiden
3 svar · 1,3k läst
torbeno
torbeno: Om den inte värmer så borde du få en felkod. Är godset kallt när du öppnar luckan?
2 svar · 1,3k läst
Byggtrixx
Byggtrixx: Ååh va typiskt :( vi hittade denna på fyndet för nån vecka sen och köpte eftersom vi ändå tänkt ha den... Men okej får försöka sälja den då.. Vart kan man köpa spiskåpa som inte är svindyr blir ju då min följdfråga. Google here I come!!!
6 svar · 3,8k läst
J
Jonas Ottosson: Det handlar om 5 saker. Dosering,inga kemikalier,temperatur, sköljning och hårdhet på vattnet. Men ja kan lova att de finns gegga i maskinen även om de inte luktar. Maskinerna e så vattensnåla i dag så när man tar ur tvätten e den inte redigt ursköljd. Det krävs en extra sköljning
14 svar · 17,1k läst
·
B
Anonymiserad 137805: då har du troligen avbrott i elementet och ena sidan jordar om du tar bort jordsladden på elementet blir det nån skillnad hur eller hur är det bara att byta hela värmaren
12 svar · 10,3k läst
varmkorv
varmkorv: De större transportörerna har ganska avancerade ruttplaneringssystem. Så de har vissa möjligheter att kunna säga en tid +-1 timme precis som påtalats tidigare. De är iof främst framtagna för att effektivisera rutten och lastningen i bilen (efter den ordning godset skall lossas). Kanske har de inte systemstöd för att kunna bryta ned de olika leveransadressernas tidpunkt, det vet inte
11 svar · 7,0k läst
R
Anonymiserad 137805: med stödhjul menas de hjul som utgör lagring av trummans framkant kan bara nås inifrån maskinen med trumman urmonterad
3 svar · 3,4k läst
pelpet
pelpet: Jag har aldrig någonsin hört talas om en privatperson som fått sänkt försäkringsutbetalning vid brand pga något hemmapul, eller något annat straff, för en korrekt installation. Ingen på byggahus.se har heller hittils kunnat visa på något sådant fall. Det jag sett folk blivit straffade för är idiotiskt dåliga/farliga hemmapul, ofta i kombination med strömstöld och personskador.
10 svar · 6,6k läst
E
Emil Karlsson 2: [citat] Utöver priset bör det inte skilja jättemycket då kan man ju anta? Bör kanske finnas lite prutmån om man köper en uppsättning grejer. Mindre butiker som inte säljer Ikea har ju lite andra tjänster som kan vara smidigt för den late.
2 svar · 3,0k läst
B
Anonymiserad 137805: Inga egna erfarenheter men du har rätt att denna är gjord av electrolux motsvarande electrolux nästan dubbla priset Varför? man kan finna förenklingar i ikeas motsvarigheter och klenare grejer men i huvudsak samma maskin som electrolux
1 svar · 5,2k läst
B
bryggarebob: Ikeas integrerade känns helt klart bäst och mest prisvärd för oss, finns säkert bättre, men dessa kostar troligtvis betydligt mycket mer än de 3700:- (inkl front) som vi tittat på. Vet någon av en integrerad maskin som passar Ikeas kök som är bättre än maskinen vi tittat på och inte kostar mer så får ni gärna tipsa.
14 svar · 9,4k läst
S
Anonymiserad 137805: Matningén har ingen betydelse för vredens känsls
1 svar · 2,0k läst
·
P
Anonymiserad 137805: Ja det är ju just det artnumret jag skrev
5 svar · 2,0k läst
F
frimson: Okej, tack igen för ditt svar! Man försöker ju vara miljövänlig in i det längsta, men här får det bli att skrota och köpa nytt.
4 svar · 3,6k läst
Anders243
Anders243: Uppdatering: Helt sjukt att Cylinda inte kan svara på en så enkel fråga trots upprepade telefonsamtal till "supporten". Ringer man växeln och ber att få tala med en ansvarig så kopplas man bara till tillbaka till supporten. "#¤"!¤!""%#% Efter 3:e försöket får jag veta att "Återförsäljarna ska kunna svara på detta". WTF! (Hur troligt är det?). Hursom ringde jag tretti.se som efter
1 svar · 1,3k läst
D
Anonymiserad 137805: Jo det är som kommit på en monteringshjälp Skruvarna har ingen funktion efter montering Följer man mallen med skruvhålen markerade går det tämligen lätt att montera en dekorlucka. Det viktiga är att sätta de långa skruvarna som följer med i rätt hål i innerluckan så att allt sitter plant och fast.
2 svar · 7,9k läst
·
V
vilden: Sen betalar man väl en hel del för kvaliteten också. Vi har det skåpet jag tipsade om och är mycket nöjda. Bara att bygga gångjärnen till dörren som klarar av att hålla upp en lucka i den dimensionen är nog en utmaning. Tyst är det med och ismaskinen i övre lådan är guld värd då det är stora iskuber som ligger i lådan och väntar på att skyfflas ut och kyla valfria drycker...
8 svar · 4,0k läst
M
munge: Det gick till slut, men det var ganska bökigt. Tyvärr läcker den fortfarande någonstans så den får gå till skroten.
1 svar · 4,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.