R
R_F: [citat] Slutade med att det blev en http://www.bosch-home.se/produkter/tv%C3%A4ttmaskiner-och-torktumlare/tv%C3%A4ttmaskiner/frontmatade-tv%C3%A4ttmaskiner/WAW32668SN.html Hittade den på rea på tretti för ca tre veckor sedan, landade på drygt 6000 SEK med någon rabbattkod. Är grymt nöjda så långt, är I princip ljudlös jämfört med vår gamla LG, centrifugerar vid 1600 rpm så
8 svar · 10,1k läst
G
g00ey: Jag fick tummen ur häromdagen och gav mig på mangeln. Med hjälp av en tvåarmad avdragare och en distans fick jag loss kugghjulet. Det verkar som att kugghjulet var ditsatt med någon grå, seg massa. Utseendet fick mig att tänka på molybdenfett men det måste röra sig om någon form av klistermassa.
2 svar · 4,1k läst
·
J
joni3: Har alltid antagit tvätten blir extra skrynklig i kombimaskin bara för att trumman är mindre jmf. med torktumlare? Denna har ju extra stor trumma (12kg), så om man inte packar den full borde man kanske kunna få bra resultat iaf?
2 svar · 10,7k läst
S
simon__svensson: Hej Fungerar det att ha en extra hög Siemens integrerad diskmaskin i ett ballingslöv kök? Har beställt kök enligt ritning nedan och funderar på om luckorna hamnar i linje som på bilden? Tror deras höjd på luckorna är 70 cm? Men fronten på maskinen är väll högre? Diskbänken kommer vara 90-91cm och diskmaskinen är bakom luckan höger om vasken? [bild]
0 svar · 5,6k läst
·
K
Anonymiserad 137805: Byt värmeelementet för undervärmen. Gorenje har billiga reservdelar Lite pyssligt att byta beroende på typ. Men rätt vanligt med elementfel för undervärme. Vissa gorenje har inget separat element för varmluft utan använder befintliga element. Därav kan även varmluften bli lidande vid annat elementbortfall.
1 svar · 5,4k läst
L
lobbin: Om någon annan är i samma frågeställning så ska jag underlätta lite. Siemens har ingen modell i full 2 meters höjd och rostfritt med infällt handtag. Däremot har de en vit modell, KG39VVW31. Klarar man sig med ett 186 cm:s skåp så finns modellen KG36VVI32 i rostfritt. Vad gäller övriga tillverkare så har jag hittat Bosch och Samsung har. Bosch har en enda modell, i vitt. Samsung har
1 svar · 2,5k läst
M
Maboz: Nu verkar den funka igen... Skruvade av plåten bak och sedan skruvade jag loss allt löst jag hittade och rensade på damm/ludd. Har kört igenom en laddning tvätt utan att lampan tänts så jag hoppas det gjorde tricket!
14 svar · 19,8k läst
P-plats
P-plats: Saknar vår gamla spis för dom nya piper i tid och otid... Tom. när man torkar rent den så piper f_nskapet! 😠
12 svar · 3,8k läst
·
P
Anonymiserad 52827: Hm, nä det tror inte jag heller. Därför är jag nu inställt på att returnera och hitta kyl/frys som är TYSTA.
2 svar · 2,7k läst
K
Anonymiserad 137805: Instämmer med Ionte
5 svar · 1,9k läst
A
AndersS: Om du har ett 60 cm vattenpass så mäter du ut hur mycket det skiljer på golvet där fötterna hamnar, utgå från golvets högsta punkt. Sedan justerar du fötterna med de mått du fått så passar det i 9 fall av 10 utan efterjustering.
10 svar · 4,2k läst
S
Anonymiserad 137805: Ta en slang och blås i hålet
3 svar · 5,7k läst
I
Ionte: Verkar den ok så kan du prova att hålla inne reset-knappen i ca 4 sekunder.
7 svar · 7,1k läst
G
ganskaanonym: [citat] Jag har en Whirlpool diskmaskin som jag tycker låter för mycket. Därför har jag nästintill hoppats på att den ska gå sönder nu i säkert 5 år. Något som inte verkar inträffa. Den är nu 14 år gammal och har gått problemfritt sedan dag ett. Körs minst en gång om dagen.
17 svar · 13,2k läst
G
Anonymiserad 137805: sedan produkten börjades tillverkas i början på förra året tills i dag (i 9 varianter) har reservdelsnumret för bestickkorgen ändrats, vad denna ändring utgörs av är okänt ev bara en annan underleverantör. design och tillverkning by Italy (Zanussi).
10 svar · 2,4k läst
·
A
AskeHolst: Dessa var standard i Danmark tidigere för enheter som krävde 16A och/eller 3-fas. Följden är N-L1-PE-L2-L3.
3 svar · 1,3k läst
·
M
Masse1976: [bild] Bild på maskinen i fråga. [bild] Slangen som var boven i dramat inringad i rött. Kanske ett bra tips om fler har liknande bekymmer! /Mats
3 svar · 6,5k läst
·
T
Anonymiserad 137805: den fjädern passar ju inte där.. och självklart är det ju ovärt att att byta trumma på en whirlpool.
5 svar · 5,4k läst
·
Satsuki
Satsuki: Uppdatering; maken fick ett samtal redan vid 10 om att pumpen hade kommit (han beställde fredag morgon vid 8, så det var snabbt), hämtade den och i eftermiddags ägnade vi någon timme att få den nya pumpen på plats och montera ihop maskinen. Satte igång den med hjärtat i halsgropen, men den pumpade normalt! Däremot tog den inte in vatten först, programmet gick men det tog 4 minuter
12 svar · 5,4k läst
M
Anonymiserad 137805: Spik Ståltråd Eller bh-bygel?
4 svar · 7,6k läst
M
Masse1976: Hittade denna tråd och ser att den har några år på nacken, men den är lika aktuell likväl. Jag har ne Siemens Diskmaskin och den har precis som rubriken lyder slutat värma vattnet. Det är dock inte helt konsekvent utan vissa körningar blir som det skall, medans andra tvättar är med kallt vatten, dock löser den ej ut på felet eller informerar om någon felkod, så antingen finns det
23 svar · 84,0k läst
·
N
Anonymiserad 137805: Garranterat inte termostaten med den beskrivningen av påisningen på förångaren. Har du mätt undertrycket? Annars är det bara gissningar om det är kompressor eller /och läcka! Går säkert att reparera kretskortet om man har tillräckliga resurser, normalt byter man hela om man ens gör det... En riktig reparation görs genom att byta förångare och kompressor samt torkfilter. Bedömd
3 svar · 5,8k läst
M
MaZk: Har efter mycket googlande och gogglande kommit fram till att Falmec är tillverkaren av fläkten. Gerson är generalagent i Danmark. Då känns det lite bättre =)
1 svar · 2,0k läst
D
Dsl: I alla tester jag läst har små maskiner fått mycket sämre resultat. Vi har en toppmatad som vi är nöjda med, men den är ju fortfarande på 5kg. Jag skulle leta efter en vanlig maskin som har bra program för små tvättar. Förstår och håller med om att det känns fel att sätta på en maskin med bara lite i botten, men jag tror som sagt att en vanlig maskin tvättar bättre iaf.
1 svar · 1,4k läst
K
Anonymiserad 137805: väven blir nog problemet, alla nya är ju i gummi men det kanske finns någon som passar
5 svar · 1,8k läst
J
johsj: Uppdatering, Visade sig vara en ventil för utsläpp av ånga som klappade. Byte utan problem på goodwill (maskin drygt 2 år).. /Johan
1 svar · 1,1k läst
M
matsolin: Postade kritik mot Söderkyl kl 12. Fick SMS från Söderkyl kl 14 med servicebokning på måndag. Verkar vara ett bra forum det här....
1 svar · 1,5k läst
M
Anonymiserad 137805: Gör det själv Listen kostar några hundra Ta loss ytterluckan Öppna ca 20grader och stoppa i små nubb eller motsv i hålen på gångjärnen så att luckan stannar i detta läge Lossa skruvarna till innerluckan två torx på var sida lirka ut den gamla listen och pilla dit den nya Och resten omvänt förståss Lite tålamodsprövande att få dit den nya samtidigt med att fixera luckan så det
7 svar · 8,9k läst
·
A
Avemo: [citat] I en tvåfasgrupp eller trefasgrupp blir normalt strömmen maximalt lika hög som i en fas. Därför räcker det med 2,5 mm² i nollan också. Det finns undantag från denna regel, men en spis är inte ett sådant.
6 svar · 3,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.