Vitvaror
Demmpa: Kör tömning-/centrifugprogrammet en gång om det har legat dåligt centrifugerad tvätt i maskinen några timmar, det vatten som var kvar i tvätten har då runnit ner till botten av innanmätet, och då känner maskinen av att det är vatten i den och vägrar öppna.
Anonymiserad 137805: Om man inte sprutar silikon med brandsprutan så är det i stort sätt omöjligt att få det på friktionsytorna för drivremen
Kapten_Haddock: Jag äger fastigheten och skafferiet är et platsbyggt stort skafferi där man kan ha dörren öppen när man tvättar, kruxet är att det inte riktigt går att få plats med en tvättmaskin någon annan stans.. Så om det är någon som vet vilka specifika regler som gäller tar jag gärna del av dessa. MVH/
Anonymiserad 137805: http://www.tretti.se/vitvaror/tvattmaskiner/tvatt-och-tork en Cylinda för 6990.- 9kg tvätt 6kg tork
zorro_66: Japp såg det men det blir nog en ny mikro å inte en Siemens för det är andra gången den här går sönder sedan 2012 med samma fel riktig skit mikro tycker jag med tanke på priset.
Anonymiserad 137805: Som jag tolkar det är att man inte hänger om båda skåpen och byter plats på dessa. Skruva i hop eller inte... Meningen är att det skall se snyggare ut med perfekt avstånd mellan skåpen. Kondenspromblematiken är inte att förakta många trägolv har blivit förstörda av felaktigt installerade kombon.
Anonymiserad 137805: då är det troligt att ytterdörren stänger mot skåpet innan innerdörren sluter tätt mot frysskåpet vanligt med innbygnadsskåp. kan bero på utslitna gångjärn. prova därför att dra fram själva frysskåpet lite och skruva fast det igen det är ju helt avgörande för funktion och energiförbrukning att innerdörren sluter tätt, om man nu inte vill gynna den lokala el-leverantören
Anonymiserad 137805: Jag håller på dig troligen har det varit dörr som var öppen och en därefter för kort avfrostning
Anna_H: Innan man säger ja eller nej till induktion kan man ju testa de kokkärl man har med en enkel magnet från kylskåpet. fastnar magneten så funkar gryten på induktionsspisen. det gäller ju tex alla gamla emaljerade grytor, rejäla stekpannor osv, men även många moderna grytor med lite tjockare botten.
Anonymiserad 137805: kolla om den snurrar det ser du bakifrån känn på axeln om den går lätt mät kondensatorn på ovansidan mät spänningen i kontakten på motorn
Stegalos: Alltså, jag kan ingenting om diskmaskiner... ;) Det jag gjorde var o skriva här, googla lite o till slut skruva av kåpan. Där sitter det till höger diverse pump mm, blåste rent dessa. Var relativt enkelt att få av kåpan o följa de olika funktionerna logiskt så jag skulle nog bara skruva av o kika om det ser ut att samlats skräp eller vara stopp någonstans. Har haft två likadana då
Cicaro: Tack för alla svar! Både positiva och negativa erfarenheter. Hur är det med fläktsurr som en del skrivit om tidigare? Tänker på er som skrivit om smaklig, nutid har ju utgått från sortimentet.:rolleyes:
Johnson: Jaja, då förstår jag. Mäta och bygga in hällen under om den får plats. Alternativt ha en "blind" låda högst upp. Mindre kul kanske...
HeloBE: Kol bytta och nu funkar den. 😀 Jättetack!
MB77: [citat] Fläkten är nu bytt, allt verkar att funka som det ska igen 👍 Case closed!
Johnson: Planerar nytt kök till våren-sommaren. Blir ett IKEA kök. Men kör fast lite när det gäller vitvaror. Enklast vore ju att ta IKEA´s men känner mig osäker på kvalitet och funktion. Men priset känns lockande. Funderar även på import från tyskland, t.ex NESS ugn och häll från bobselectro. Men osäker på garanti. Så skulle gärna få lite tips och hjälp, vad har ni satt in för
ankan_84: Lyfter tråden igen. Jag har testat att göra en loop på avrinningsslangen men utan resultat. Jag har märkt att frysen startar sin avfrostning väldigt ofta, den brummar mer eller mindre konstant. Kan det vara så att kretskortet inte fungerar och startar igång frysen i tid och otid eller ska frysen starta såpass ofta. Känns som att det bara är kretskortet kvar att byta. Har klarat mig
Micke_xyz: Bumpar det här 1300-läst-0-svar-inlägget. Kanske har någon på drygt 3.5 år hunnit testa någon spis/häll med koksensor?
Jockose: Jag hittade lite olika lösningar. Men det slutade med att jag köpte 4 gummifötter på Elgiganten samtidigt som jag köpte tumlaren. Var lite pilligt att få dom på plats men tumlaren står stabilt och rör sig inte en mm på tvättmaskinen.
torbeno: Torken är förbättrad. Pumpen är lätt åtkomlig om den skulle sätta igen. (Min värmepumpstork har inte satt igen sig på 6 års användning) Tvättmaskinen är kolborstfri [bild]
Johnson: Oj, har ju inte berättat hur det gick.... Siemens service kom, tittade och konstaterade att programkortet behövde bytas. Såg till att garantin täckte och så fungerade maskinen igen. Är ju inte sista gången jag köper Siemens med tanke på servicen.
The Lord Vader: [citat] :thumbup:tack! kör halvfullt och än så länge. Köttet ligger i annan frys :-)
Anonymiserad 137805: Jo det funkar men i värsta fall får du vid drift öka på köksfläkten
Anonymiserad 137805: Ja det fungerar väldigt bra, och det är svårt att hitta billigare.
Haknor: Hej Någon som vet en micro som har väggfäste så man kan hänga upp den?
kpeson: Spolarmsväxlaren bytt och maskinen diskar igen, utan att läcka.
TowaTei: Min går till 300° både vid varmluft och vanlig över-/undervärme, men det är enbart när jag använder bakstenen (som har ett eget värmeelement) som jag kör med så hög temperatur. Pizzan blir absolut helt ok (men inte riktigt lika bra) även vid 275°, och det är en lagom temperatur även vid en del annan bakning. Skulle jag offra de sista 25° för att få en ångfunktion? Jo
MaoLin: Det blev http://www.gransbygden.se/produkter.php?p=6361, väntar nu på den. Så får se hur bra det blir :)