Hej!

Undrar om det är någon här på forumet som har någon erfarenhet av diskmaskin som har automatisk
lucköppning när den har diskat klart?
Har tittat på en miele som har den funktionen, med tanke på bänkskivan om den blir utsatt för kondens.
det går att stänga av öppningen, man ska sätta något slags skydd under skivan..Det går att stänga av den funktionen, torkar den inte alls då? kunskapen i affärerna kunde vara bättre.

Ringt runt och hört om man tar bort den automatiska lucköppningen om den torkar något alls..tydligen så ska den göra det.

Varför?

I min sex år gamla Cylinda-diskmaskin startar en fläkt när den diskat klart.
Som vädrar ut fukten (genom handtags-uttaget tror jag).

Vad blir bättre om luckan öppnas?

För övrigt måste man ju ändå öppna och "välta" alla temuggar och skålar, som samlar en vattenpöl i botten.
Få koppar muggar har "avrinningshål" i "bottenringen".

(Ack, terminologi :o )

Har du muggar kaffekoppar med en stämpel p555 så har du inga problem att det blir stående vatten i botten på de, det är som vanligt pengar och kvalitet hör ihop

Skumpen skrev:
Har du muggar kaffekoppar med en stämpel p555 så har du inga problem att det blir stående vatten i botten på de, det är som vanligt pengar och kvalitet hör ihop
Problemet med vatten i botten är att man får vatten i skåpet när man ställer in de blöta kopparna. Jag ser inte hur det problemet kan avhjälpas med en stämpel.

• Gilla
roli och 2 till
  • Laddar…
Stämpel är ett kvitto på att de är rätt utformade så att inget vatten blir stående i botten vid maskindiskning därav står det 5 i botten de två första femmorna står för kvalitet på gods och bränningen, högsta betyg är 555.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.