Vitvaror
Anonymiserad 137805: styrelektroniken sköter bara fläkt och visar temp termostaten sköter kylan
nikasp: Tackar för tipsen, uppskattat! Fick hastbygga en grind ikväll så inte lillflickan ska ramla av trädäcket (akuten i annat ärende i torsdags...) så jag har inte hunnit googla. Sålde in idéen att köpa nytt paket TM och tumlare då de gamla lever om som helsike och ligger vägg i vägg med lillans rum. Kommer nog ny tråd om "vilket TM- och tumlarpaket för 12-15000 kr max" snart :)
BirgitS: Eftersom torktumlaren är mindre än 3 år gammal ska du ju reklamera den.
Anonymiserad 137805: nä bara fjädrarna
Anonymiserad 137805: Är det vred så är det troligen regulatorn bakom som strular bara att byta kostar inte så många kronor.
anlu2: [citat] -- tips för att laga kondenstumlare --
mikaelbe: Har bytt sensor nu. Det var inte så svårt. Fick ta loss värmeavgivaren i form av gallret på baksidan för att dra ut sensorn och sen klippa av sensorn. Sen skarva på den nya, gjorde det enkelt med en sockerbit. Nu blir det lite fukt vid dräneringshålet och dessutom så låter inte kylskåpet så mycket. Kylskåpet står med baksidan mot badrumsväggen. När jag satt och funderade på livet
DFYD123: Även om jag inte är helt frälst i Electroluxkoncernens produkter vill jag faktiskt berömma dom för att utan tvekan ha den bästa servicen (iaf i Stockholm). De produkter som presenterades i början på inlägget är förvisso elon modeller och säljs med 5 års garanti (av elon) merparten av sortimentet säljs med 1 års garanti men med 3 års reklamationsrätt och tro mig men hos
DFYD123: [citat] Kika på en fläkten heter gruppo incasso från tillverkaren falmec så hittar ni nog en bra fläkt som monteras i skåpet och avståndet mellan häll o fläkt bibehålls...
A-Man_08: Vart lika förvånad som du första gången, provkörd i fabrik.
DFYD123: Tror väldigt få butiker (om dom inte bedriver serviceverkstad vilket säkert kan förekomma på landsbygden) har egen servicetekniker. Och även om dom hade egen servicetekniker så får dom inte under garantitiden hjälpa kunden ändå. Enbart auktoriserad servicetekniker skall utföra service under garantitiden så att kalla det "skicka klagomål vidare till tillverkaren" tycker jag är synd.
Triton242: En billig gärning för miljön var om man kunde köpt delarna separat alternativt om de gjort de med lite bättre kvalitet Att integrera värmare och pump i ett är ett "intressant" val från produktutvecklingen. Hur som. Med 4st mindre tvingar kunde ja enkelt foga samman delarna. Fick dock plocka isär hela maskinen för att få ut sumpen då den ifall inte på min lilla 45cm maskin gick att ta
kanelglass: [citat] Du skulle inte vilja ta en bild på din installation?
Workingclasshero: Har rivet en hel tvättmaskin bara för att finna att man måste aktivera "ON" knappen.................... Skratta och glöm, det har jag gjort, nästan.......
Fortissima: Vi har använt pulver i 6-7 år nu, eftersom det var för meckigt att halvera disktabletter. Fungerar alldeles utmärkt och diskmaskinen "geggar inte igen" som den gjorde när vi använde tabletter. Spolglans behövs inte alls och vattnet i vår stad är mjukt nog så att man inte behöver tillsätta salt heller.
lotper: Ah, okej. Men då vet jag iaf att jag kan beställa denna och det ska gå att koppla in på något sätt. Tack snälla för hjälpen!
Anonymiserad 137805: Ring då till electrolux i stockholm och begär reklamationsavdelningen, berätta allt detta. Funkar inte det... Konsumentrådgivaren.
DFYD123: Utan att säga för mycket så tror jag inte IKEA´s gashällar är godkända för stadsgas, så skulle du mot förmodan hitta ett par dysor som skulle vara anpassade för just din häll så kommer ingen behörig gasinstallatör kunna installera den ändå. Som sagt "tror inte".....
DFYD123: Om du önskar en fungerande "aftermarket" så väljer du Bertazzoni - som för övrigt även lämnar 5 års garanti
Marie Modigh: Någon som kan komma med feedback på denna Ilve spis? Undrar även om tips att köpa utomland? Fru Kraus - eller vad hon nu hette - är hon fortfarande aktiv?
torbeno: Nixon90, precis så menar jag. Du borde jobba som tankeläsare :-)
ecb182: Tack! Ett kallrasspjäll hade hakat upp sig. Förstår inte riktigt varför det sitter där, alla ventilationskanaler borde vara öppna då det är självdrag i huset.
Demmpa: R2 stängs 2017, R1 stängs 2020, O2 kommer inte återstarta, O1 stängs 2017. Med dagens låga elpris så går nog dom flesta kärnkraftverken back. http://www.nordpoolspot.com/Market-data1/Elspot/Area-Prices/SYS1/Daily/?view=table https://elspot.nu http://www.ksu.se/sakerhet/fragor-svar-om-karnkraft#Vad_kostar_det_att_producera_1_kWh_el_med_k_rnkraft_ En rapport från 2010,