Vitvaror
Naath: Tack så mycket för svar! Ska byta ut den så fort ekonomin tillåter :)
torbeno: [citat] Så många gånger jag varit hos personer som haft samma problem där glasbitar/porslinsskärvor fastnat. Kan du garantera att filtret alltid varit korrekt monterat och att ingen bit legat på kanten och sedan ramlat ner när du lyft upp silen? Släpp detta. Betala och gå vidare. Inget garantiärende
klasses: Hej, Ja mjölken blev dålig, var så det uppdagades. Nej termometern kanske inte är en optimal lösning som jag kör med. Det känns som att jag kanske borde passa på att flytta upp köksskåpen och sätta dit några i fullhöjd om jag nu måste byta ut grejerna.
jannesspånodamm: Köpt Cylinda för ett år sedan, hittills har det varit tre reparationstillfällen. Tyvärr verkade inte första reparatören speciellt proffsig, reparatören nr 2 visste vad han gjorde (extern dom tog in) fick laga samma fel som första plus lite till som ramlat loss. För närvarande sparar vi till en ny maskin (ej Cylinda) för den här har vi inget förtroende för, kommer förmodligen att
Anonymiserad 137805: Kompressorerna är så små idag Ock plåten bildar en stor yta
Anonymiserad 137805: jo det finns en del koncerngemensamma delar. men mellan koncerner - nää. inget likt mellan tex. whirlpool, siemens, cylinda, electrolux, haier, arcelik, vestel mm. inte ens mellan cylinda diskar då de är tillverkade av Asko, arcelik eller gorenje
Samer: Stort tack. Gjorde rent den och upptäckte sedan att slangen som togs upp i början på denna tråd var nästan full med slem. Nu är allting på plats och ”dunkandet” är borta! Jag har bytt magnetventil i onödan. Är det nån som behöver den så skickar jag mot fraktkostnad, den är bara ca 10 år gammal . /Samer
MathiasS: Angående vatten så tänkte vi också att om vi ändå skulle sakna det så kan man ju ställa en kallvattenmaskin under diskbänken med kran ovanför.
hans lindquist: [citat] Hej igen Alexn72! Nu har jag försökt provköra avlopps- eller tämningspumpen i min diskmaskin med direkt inkopplad 220 volt. Pumpen helt död. Gick ingen ström alls genom pumpen, som av allt att döma har en asynkronmotor. Blev nödvändigt att köpa en sprillans ny diskmaskin istället. Svider i såväl plånbok som hjärta på en kronisk gör-det-självare.:D
Snappahaneklanen: Perfekt, jättestort tack för utmärkta svar!
Fotografen: Möjligen sprucken lödning på kortet. Har du kunskap att löda på kretskort, löd om de större, hålmonterade komponenterna. Tvätta rent och inspektera.
Peter Kjellberg 72: Kolla upp vad ni får för pengarna, Kvalite och support är inte som det en gång varit. Tyvärr.
Nystrom_: [citat] Det verkar tyvärr inte finnas några sådana, hittar bara M22xR15 i princip haha, men ska fortsätta leta, tack för hjälpen!
hans lindquist: [citat] Hej Electroluxaren, börjar nästan tro att du - tyvärr - har rätt, vad dessa kompakta, små kinesiska "disklådor" beträffar. Tyvärr får vi inte plats med några andra, lite större modeller i vårat lilla kök. Måste vara en bänkmaskin max 40 cm hög. Compact living you know. Därför har jag just beställt den modell, som har ersatt vår numera utgångna, trasiga bänkdiskare.
DjKool: Hej, Vi köpte denna spishäll för ca 1 1/5 år sedan då vi gillade funktion och form. Efter en månad ca hörde vi av oss till Elon då touchknapparna ibland reagerade långsamt samt blev fel nivå, reagerade inte alls mm. Vi fick då tips av Husqvarna dit vi hänvisades att göra spis strömlös pga styrkort skulle nollställas. Vi gjorde detta och det fungerade ok men min fru började
MultiMan: Snabbsökning på Google visar en vanlig kolmotor, men det kan vara fel såklart. Det har sålts tvättmaskiner med sådana motorer betydligt senare än 2012. Åtta år gammal maskin är inte nytt. Idag får du vara glad om maskinen håller 5 år om du handlar i vanliga (lägre) prisklasser.
Mikasw: Man har två lägen var av det forcerade har högre flöde.
Anonymiserad 137805: Motor Växellåda Kostar troligen mer i delar än en en ny, men...
Finndjävel: Kolen i motorn är antagligen slut. Är det dålig kontakt så kan det låta lite som att den försöker ett tag innan det ger upp helt.
Bo.Siltberg: Samma spismodell kan finnas i olika varianter, med någon obetydlig skillnad i modellnumret, som anger olika inkopplingssätt, enfas 25 A eller trefas 3 x 16 A. Det brukar vara omöjligt att läsa sig till alla detaljer via produktinformationen, utan den enda sanningen finns på märkskylten på spisen i fråga. Man får här vända sig till supporten för att veta exakt vilket modellnummer man
Skogsmumrik: Hej igen Electroluxaren! Tack för hjälpen, det var helt rätt reservdel och hade bestämt mig för att byta själv efter att ha tittat på Youtube ( maken skeptisk). Insåg dock att vi hade garanti kvar och ringde därför reparatör. Ev får vi tillbaka pengarna även för reservdelen. :D
hscn: [citat] Finns likvärdiga på fler ställen, se bara till att lacken tål lite värme.
eran: Ok. Tack! Utan att ha dragit åt det grå plastgallret och en 70 graders tvätt senare slutade det att droppa. Har nu kört 7-10 diskomgångar utan läckage. Helt torrt! Skulle du lita på maskinen?
JanneJanne123: Tänk på djupet bara, side-by-side är ju vanligen djupare än standard för fristående kyl/frys.
prototypen: Var tvungen att vända på vår Whirlpool och den förbrukar 1500 watt, men verkningsgraden är väl runt 50%. Protte
Gurkmeja: När jag mäter min nuvarande är den: h830, b590. Lilla klossen som sitter upp mot bänskivan är 70. Såhär ser det ut: [bild]
chris_m: Smart! Detta måste jag pröva. Tänkte inte på att magneten kan ha lossnat. Trodde den reagerade på metall och har prövat med annat utan framgång. Men skall pröva en magnet! tack för tips!