Vi köpte en Bosch PVS611FC1E när vi renoverade köket och nu klagar min fru på att det inte blir jämn värme i stekgrytan när man kör combizone, d.v.s. man slår ihop två zoner. Det puttrar bara i en av zonerna beroende på hur man placerar den ovala stekgrytan.
Är det nåt fel? Eller måste/bör grytan vara så stor att den täcker båda zonerna?
Nån mer som upplevt samma fenomen?
Är det nåt fel? Eller måste/bör grytan vara så stor att den täcker båda zonerna?
Nån mer som upplevt samma fenomen?
Oval gryta är tyvärr fel form för bra värme. Den kommer inte ”tända” på alla induktorer.
Du kan testa med en ugnsplåt med lite vatten i. Då ser du hur induktorerna jobbar. Kör inte så länge bara ...
Du kan testa med en ugnsplåt med lite vatten i. Då ser du hur induktorerna jobbar. Kör inte så länge bara ...
Har samma problem med Bosch induktionshäll. Combizonen fungerar inte! Stekgrytan jag använder är oval och så stor att den täcker båda kokzonerna. Har försökt följa instruktionerna i instruktionsboken, men har aldrig fått det att fungera. Enda sättet att få värme på hela stekgrytan är att inte använda combizone-läget utan istället ha båda kokzonerna på. Det verkar vara ett fel som fler upplever.
Se mitt svar i inlägg nr 2. Inget fel på hällen ...H Hede776 skrev:Har samma problem med Bosch induktionshäll. Combizonen fungerar inte! Stekgrytan jag använder är oval och så stor att den täcker båda kokzonerna. Har försökt följa instruktionerna i instruktionsboken, men har aldrig fått det att fungera. Enda sättet att få värme på hela stekgrytan är att inte använda combizone-läget utan istället ha båda kokzonerna på. Det verkar vara ett fel som fler upplever.
HärH Hede776 skrev:
https://www.siemens-home.bsh-group....tar-och-spisar/bakplatar/grillplatar/00573879
Klicka här för att svara