M
Anonymiserad 137805: den askon var billig de brukar ligga runt 10k
45 svar · 15,5k läst
timmymatte
timmymatte: [citat] Tack igen underbart med människor som hjälper utan att mästra. Blir glad
11 svar · 2,3k läst
·
A
A-Man_08: Vi valde att inte göra något åt den då den.
11 svar · 9,1k läst
E
etompau: Hur skåpet ser ut på baksidan är väl en konstruktionsgrej som kan skilja från tillverkare och skåpstyp. De jag har sett har alla haft kondensorgrejorna insjukna så att det går att putta skåpet dikt an mot vägg. Låter skumt att man inte kan göra det på ett nytt skåp. Om slingorna ligger kant i kant med skåpets väggar är det ju en risk att man skadar slingorna om skåpets pressas
1 svar · 4,1k läst
prototypen
prototypen: Mäter den ström gånger spänning kan den lätt visa 100% för mycket med en så kass last som en frysskåpskompressormotor. Tar den hänsyn till fasvinkel (cos fi) då visar den mera rätt. Protte
18 svar · 2,4k läst
·
M
Anonymiserad 137805: En gammal asko är gjord för många efterliv de som är svensktillverkade alltså
16 svar · 10,5k läst
N
nicke_ask: Är det någon här som vet hur man kommer in i testmenyn på denna Electrolux värmepumps torktumlare. Skulle vilja komma in för att kunna testa igenom de olika funktionerna och läsa ut eventuella felkoder. Misstänker problem med värmepumpsfunktionen i den Har googlat utan att hitta hur man gör på just denna modell Modellen är en Electrolux EDH3487RW3 [bild]
0 svar · 2,2k läst
·
torbeno
torbeno: Rengöringsmedel kan förhindra det men inte lösa det när man väl fått det. Som du märkte får man jobba en del för att få det rent. Köra på hög temp är bra.
7 svar · 18,2k läst
B
Beppo: Ha du fyllt vatten i maskinen från början? Vår maskin krånglade med detta i något läge och det var tydligen någon pump som skulle gå det första som hände men om maskinen var tom så fick man felkod så man skulle bara slå i någon liter vatten rätt i maskinen så funkade den sedan.
5 svar · 8,0k läst
·
T
Thermacell: Tack för alla idéer ! Anledning till att jag just nu inte tänker dra en bänkskiva höger om diskbänken ända fram till murstocken är för att diskbänken skall höjas 5cm och då kommer bänkskivan att hamna ovanför fönsterbrädan :p
4 svar · 4,1k läst
·
BreeziestWolfie
BreeziestWolfie: Råkade ta bort hela ugnsluckan när jag skulle rengöra glaset. I bruksanvisningen såg jag senare att man endast skulle montera loss utsidan på ugnsluckan. Någon som har koll på hur man sätter tillbaka den?
0 svar · 4,9k läst
·
É
ÉlPon: Ok tack då är en bokstav utredd iaf! Därav N-modellerna dyrare alltså. Spelar inte så stor roll för oss tror jag. Kommer kanske ha en frysbox i källaren om det krävs akut avfrostning fast av namnet förväntar jag mig faktiskt mindre isbildning än vår nuvarande gamla. Läste nåt om att med nofrost så går den mycket oftare vilket jag ser som negativt efter allt man läser kring nya
3 svar · 6,5k läst
F
Anonymiserad 137805: Fantastiskt! Nu behöver man inte själv se om det skall städas. Man bara skickar ut roboten.
3 svar · 2,3k läst
S
Sparks: Fick tag i en trevlig kille på electrolux service som snabbt sa att överhettningsskyddet högst troligt inte ska ha två kopplingar direkt till fläkten dvs som jag kopplat i bilden, och allt verkar nu funka! Så olika tjocka kablar in i fläkten verkar ok.
11 svar · 11,7k läst
·
Dr Benz
Dr Benz: [citat] Det är nog bra gissningar vad jag kan få fram också. Är bara en glad amatör men hade av baksidan för att kolla efter något synligt eller lukt. Men kunde inte se med mina ögon. Den får vila på tippen nu.
4 svar · 4,9k läst
·
M
Anonymiserad 137805: Kolla på pubar och restauranger de brukar ha några undanställda
5 svar · 2,7k läst
·
S
Anonymiserad 137805: tyvärr så testar inte R&R produkterna efter att garantin gått ut! det skulle då bli väldigt mycket omplaceringar i listan då. kolla om samsung fått igång någon service i Sverige ännu och om de har några som helst reservdelar till denna produkten såsom kretskort, handtag, förångare eller kompressorer.
5 svar · 3,1k läst
E
Anonymiserad 137805: risken är att du har mycket mer is kvar som aldrig hann bli tinat och symptomen återuppstår ganska snart
10 svar · 26,3k läst
S
stefan.stor: När jag öppnar luckan ser jag kontakten som luckan ska aktivera för att ugnen ska förstå att luckan är stängd. Öppnar jag luckan och trycker på kontakten med fingret så hör jag ett klickande ljud vilket låter som att kontakten fungerar. Testade att starta ugnen med luckan öppen medans jag höll fingret på knappen som indikerar att luckan är stängd men F102 larmar efter 40 sekunder
1 svar · 5,6k läst
R
robato: [citat] Tack för tipset!
9 svar · 3,8k läst
N
norfre: [citat] Nä, faktiskt inte. Modellnummer känns inte så viktigt längre, så det har jag inte lagt på minnet. [bild] [bild]
27 svar · 8,7k läst
·
Demmpa
Demmpa: [citat] Ta och läs ”Spisbibeln - att elektriskt välja spis, häll och ugn” https://www.byggahus.se/el/koppla-in-spis-hall-eller-ugn avsnitt 1.2.1 ”Spisens märkspänning och inkopplingsalternativ” Det är stor skillnad på ”400V 3~” (3*400V) och ”400V 3N~”, i sistnämnda så används nollan å då blir det 230V elementspänning.
22 svar · 9,8k läst
·
S
Anonymiserad 137805: det är väl som vanligt... stopp i avloppspumpen!
3 svar · 2,5k läst
A
Anonymiserad 137805: ingen isolering på dessa produkter
5 svar · 1,8k läst
torbeno
torbeno: Testa att lägga i mer tvätt eller köra på tidsprogram.
2 svar · 1,8k läst
P
Pojkarna2: Hej, ni kan glömma detta. Efter ca en timme gjorde jag det vanliga med vitvaror, tog till våld (bände bort plåten), och det funkade. La därefter, enligt tips på sidan här, en av barnbarnens blöjor i botten för att suga upp vattnet. Felet E15 försvann. Därefter körde jag maskinen. Under tiden maskinen gick beställde jag kitet 12005744 på Siemens hemsida a' 270.30 SEK.
1 svar · 1,9k läst
J
j_mac: Nu såg jag att maskinen är byggd i Italien, men de har kanske samma problematik?
8 svar · 10,2k läst
·
Airolantie
Airolantie: Skulle man kunna köpa en med mindre krut, en nyare version? Alltså en liknande som nu med 230 som nuvarande är. Man försöker ju helst komma billigt undan när det ska säljas men att det ska vara säkert för nästa ägare.
4 svar · 4,3k läst
·
W
Wahlborg: Lät den tins ordentligt, men gick ändå bet på tt få loss den. Det gjorde dock inget, för felet visade sig sitta i termistorn. Bytte den och då löste det sig :) Tack för responsen! God Jul!
5 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.