Bra fiskat av dig.
Gällande ljudet är jag lite osäker. testa att lyfta på locket till hela maskinen och kör en centrifugering. Du kan du se/känna lite bättre var ljudet kommer ifrån.

torbeno torbeno skrev:
Bra fiskat av dig.
Gällande ljudet är jag lite osäker. testa att lyfta på locket till hela maskinen och kör en centrifugering. Du kan du se/känna lite bättre var ljudet kommer ifrån.
Jag hoppas att Bosch byter ut den utan att tjafsa i och med den trasiga balansvikten. Tänker att jag släpper allt detektivarbete om orsak till oljud och så vidare ^^. Föremålen hade ju gått hela vägen till pumpen så det borde inte vara det. Kanske stenarna som lossnade från balansvikterna som vibrerade mot maskinens metallram/hölje?

Stort tack för all hjälp Torbeno :D man lär sig något nytt varje gång, även om det är tråkigt när saker inte går som de ska

Redigerat:
Any time

• Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Bosch kommer säkert vilja reparera maskinen, jag skulle inte tro att du en ny. Är det nu bara vikten som är trasig så är det lätt åtgärdat.

torbeno torbeno skrev:
Bosch kommer säkert vilja reparera maskinen, jag skulle inte tro att du en ny. Är det nu bara vikten som är trasig så är det lätt åtgärdat.
Så länge dem ordnar problemet så

Dem var här och bytte balansvikter och nu låter det sjukt mycket vid centrifugering?

Ja, det var Inget roligt ljud. Fick de verkligen allt på plats ...

• Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Ja, det var Inget roligt ljud. Fick de verkligen allt på plats ...
Antar det, min svärmor tog emot dem här hemma då jag behövde jobba. De bytte båda balansvikterna. Fårm ejla dem igen då antar jag.

P
låt dom misslyckas några gånger till så måste de byta din maskin enligt kkl

• Gilla
Mjolnir
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.