X xLnT skrev:
tex på tretti.se kan man inte ange det i filtret, där står väldigt lite information om det går att hänga om luckan. Jag vill inte sitter och gå igenom varje tillverkares hemsida (för att priser inte finns utskrivet där).
Elon har bara en högerhängd i sitt sortiment (det jag skrev i första inlägget).
Man kunde göra det förr, men tydligen inte längre
På Elgigantens hemsida går det fortfarande..
Letade själv just högerhängd för några år sen (eftersom vår högerhängda tvättmaskin var gammal och sunkig och vi hade en nyfödd och jag inte ville tvätta bebissaker i vår dåvarande tvättmaskin) men vi bestämde oss helt enkelt för att köpa en till tvättmaskin och behålla den gamla också, och då blev den nya en vänsterhängd..

Om man letar maskiner som går att hänga om så ökar utbudet dramatiskt. Tyvärr är det inte så lätt att hitta den uppgiften hos alla webbutiker, så man måstettyvärr kolla upp intressanta maskiner hos tillverkaren.
Så utgå ifrån era övriga krav till att börja med.

useless useless skrev:
Om man letar maskiner som går att hänga om så ökar utbudet dramatiskt. Tyvärr är det inte så lätt att hitta den uppgiften hos alla webbutiker, så man måstettyvärr kolla upp intressanta maskiner hos tillverkaren.
Så utgå ifrån era övriga krav till att börja med.
Tvättmaskiner är tyvärr inte omhängningsbara speciellt ofta (till skillnad från torktumlare)

Violina Violina skrev:
Man kunde göra det förr, men tydligen inte längre
På Elgigantens hemsida går det fortfarande..
Letade själv just högerhängd för några år sen (eftersom vår högerhängda tvättmaskin var gammal och sunkig och vi hade en nyfödd och jag inte ville tvätta bebissaker i vår dåvarande tvättmaskin) men vi bestämde oss helt enkelt för att köpa en till tvättmaskin och behålla den gamla också, och då blev den nya en vänsterhängd..
Tack, jag såg det också. Alla Miele. De verkar göra många högerhängda maskiner.
De blir lite dyrare har jag märkt, finns inte några i mellan segmentet runt 8-9.000:-.

MultiMan
Redigerat:
P
ytterst sällan på gränsen till aldrig att man ser en omhängningsbar dörr på en tvättmaskin.
ser man det skall man säker akta sig för att köpa det fabrikatet.

leta efter en lite äldre asko eller cylinda de var alla högerhängda och hade otroligt hög kvalitet.
kikade på en som var 19 år häromdagen den såg ny ut och fungerade utmärkt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.