Vitvaror
torbeno: Ja, avbrott där. De grå är temperatursignal. Ny pump behöver du.
elmont: Byta tätningslist till en som har fungerande magnet. Ps Kolla så att dörren inte har blivit skev och kolla att gångjärnen är ok.
Stefan1972: Vår samsung är också lite flimsig i chassit och rör sig ganska mycket. Rätade till lite kabelhärvor och annat som slog mot plåten så nu är den tyst iallafall. Att de rör sig lär man väl aldrig komma ifrån, det beror ju mycket på hur allt lägger sig i trumman och vid vissa varv kan det ju bli värre. I början centrifugerade vi på max och då var det ett fasligt vibrerande, gick
EndersGame: What do you think DL1,2 etc are for?
Anonymiserad 137805: Nivå fel Pressostat fel Böja med att blåsa rent nivåkammaren
john68: Inte testat kyl och frys men kört tvätt och torktumlare med hög överbelastning av leriga tunga hästtäcken och de har då hållt +5år. Halva priset = halva livslängden? Tvättar rent? Ser ingen skillnad mot den Bosch vi har nu.
maand: Visst var det så! Vi tog till lite mer våld och hade turen på vår sida att det höll. Det var ett par spikar som blockerade plus en del andra småfynd.
Anonymiserad 137805: Elvärmeslingan som går ut i röret kan man linda den runt
arneri68: Letar efter en ny inbyggnadsugn och Bertazzonis Professional series ser intressanta ut. Någon med erfarenhet av deras inbyggnadsugnar? Är de tillverkade i samarbete med någon annan? Tycker att de har förhållandevis lågt pris. Märks det i kvalitet och användarvänlighet?
Rissto: Kanske samma problem som i denna tråd? https://www.byggahus.se/forum/threads/avlagringar-problem-kylskap-cylinda.309419/
Hobbyfixarn: Ooops... missade att skriva en viktig sak, låter jag vredet stå kvar på t.ex. 4 så är plattan fortfarande kall efter 10 minuter.
magnu: Det skadar inte att fråga Miele vad deras delar kostar. Fota typskylten och maila deras kundservice. Svarar ganska fort. Köpte dämpare för något år sedan, var ingen större prisskillnad jämfört med nätbutikerna.
Ruttenrot: [citat] Ta en titt i varuhusets avdelning för returer, demoex och diverse sk. skyltex. före du handlar.... Mycke' vitvaror blir det.
Anonymiserad 137805: nu beror det på vilken spis det är och om det är enkelzon eller inte. men om en platta har bara full eller ingen effekt och eller att kontrollampan slocknar när man vrider på vredet så skall dessa regulatorer bytas. tyvärr har vissa regulatorer utgått och det finns en ersättare. denna ersättare saknar ett av två "S1" stift vilket gör att om det inte är ytterplattorna så måste man
DFYD123: [citat] Effekten blir kanske detsamma, snedbelastning.
Anonymiserad 137805: Den tömmer för långsamt Skit i anslutningen vid vattenlåset eller i pumpen Kan ev vara även i slangen till pumpen. Vissa av de här maskinerna hade defekta pumpar men de brukade inte ens starta.
Anonymiserad 137805: [citat] Det felet gäller bara miele
Anonymiserad 137805: Jo det hade varit kul om den fungerat på det viset. Men det kan ju inte bli någon kondensation då denna håller samma temp som maskinen i övrigt. Hade de fungerat så skulle du se fuktlämningar där slangen skulle suttit. Och slangen som du uppenbart te behöver går ju bara ner påsidan utanför diskutrymmet utan att blir blött. Du har ju lite avlagringar från vattenånga på ramen ser
Sussie1979: Tusen tack för en noggrann beskrivning! Hjälpte mig! Tackar!!
Anonymiserad 137805: Har du direktkontakt med reklamation? Gå till ARN
AndersS: Har ingen men har provat hur den fungerar utan att se nyttan för vår del, kanske skulle det vara bra med småbarn så du måste lämna hällen.
Linuraleal: Har sökt på nätet, och hittat många guider o.l. för att åtgärda det här problemet på vår Eco Logixx 7 torktumlare. Dock tycker jag inte att det stämmer överens med vad jag kan se när jag tar bort panelen och letar efter de delar som skall ses. Problemet är alltså att den startar igång, men efter en minut ungefär så stannar den med varning om töm behållare. Är det någon som
BirgitS: [citat] Observera att även vår spis har en liten touchpanel ovanpå som man använder till mer ovanliga funktioner, t.ex. boost, och därmed blir det mycket pipljud om man blöter ner touchpanelen, tills man torkat upp.
snaggletooth: Kablarna syns ju i illustrationerna i instruktionsboken.
AndersJesper: [citat] Ok! Jag skaffar en ersättnings ventil och återkommer. :) Tack så länge!