Termostaten löser ut och jag måste trycka in den igen för att få varmvatten. Är det då termostaten som är trasig eller vad tror ni?
 
1 Har du jordfelsbrytare
2 Är VVB inkopplad med 230V 1 fas (en säkring ) eller 400V 2 fas ( 2 säkringar )
Överhettningskyddet löser , möjlig orsak
3 Termostaten felaktig
4 Termostaten är av 1 polig typ och bryter bara en ledare och ett fel i EL-patronen kan göra så den värmer hela tiden.
det blir överledning till jord genom vattnet och överhettning blir
5 Har du JFB och EL-patronen är sprucken med el kontakt till jord så löser per omgåemde
6 Är det 2 säkringar så går det att prova gen,om att bryta en säkring och se om det värmer, detta görs i två omgångar, fört en säkring och sedan den andra, bäst är att mäta patronen mot jord
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.