J
jonaserik: 1 Har du jordfelsbrytare 2 Är VVB inkopplad med 230V 1 fas (en säkring ) eller 400V 2 fas ( 2 säkringar ) Överhettningskyddet löser , möjlig orsak 3 Termostaten felaktig 4 Termostaten är av 1 polig typ och bryter bara en ledare och ett fel i EL-patronen kan göra så den värmer hela tiden. det blir överledning till jord genom vattnet och överhettning blir 5 Har du JFB och EL-patronen
1 svar · 1,8k läst
Daniel Danielsson
Daniel Danielsson: [citat] Ja helt galet egentligen vilken livslängd det verkar vara. Min är som sagt ca 30 år och känns som den fungerar lika bra som när den var ny. Enda jag har behövt göra är att bytt ut någon plastdel som sitter under själva propellern och proppellen själv för plasten började bli som pulver helt uppfrätt. Antagligen så fräter diskmedlet på dom lite klenare delarna i maskinen.
285 svar · 57,0k läst
·
D
Anonymiserad 137805: Dessa fläktar körs normalt med luckan stängd Meb kan användas öppen för att lättare fånga in oset
2 svar · 2,9k läst
·
ama3282
ama3282: Ny transformator enligt tidigare länk. Fungerade kanon. Jag tro faktiskt den förrutom var väldigt mycket billigare dessutom är bättre. [bild] [bild] [bild]
13 svar · 4,0k läst
·
F
farnestam: Jag hade samma problem med min tvättmaskin då golvet var så ojämnt, så räcker inte gängstången till. Åkte till Wiberger (Eugen Wiberger) här i Göteborg med en avskruvad fot, personen bakom disken sprang och hämtade 4!!! olika alternativ med längre gänga på. Jag köpte 4st nya med kulled och gummifot. Kostnad, typ 54kr ink moms. OBS, köp 4st muttrar/vinkmuttrar, dom som följer med
10 svar · 22,1k läst
P
pelig: Jag har också den Bosch-hällen med exakt samma fel, stora hällen stänger av sig ibland. Kom du till någon slutsats? Bara slänga å köpa nytt?
16 svar · 11,7k läst
·
possum77
possum77: Jag har en Tefal Actifry. Om man gör pommes på det engelska viset, dvs lite tjockare, blir de utmärkta och dessutom kan man göra grym KFC-kyckling i den. Visst, inte lika flottigt som i en riktig fritös men å andra sidan kanske man slipper dö i hjärtattack innan 50-årsåldern :)
2 svar · 1,3k läst
D
Anonymiserad 137805: har du den gamla biten kan man göra en nödreparation med superlim. hyfsat lätt att byta bälg på LG en fjäder här i framkanten i vecket lyft på toppen och där sitter en jätte slangklämma till den inre fastsättningen.
1 svar · 4,3k läst
·
M
Anonymiserad 137805: låt dom misslyckas några gånger till så måste de byta din maskin enligt kkl
23 svar · 7,1k läst
·
R
Anonymiserad 137805: det är en skitbra maskin använd WD40 du kanske behöver dela pumpen kan vara skräp i o runt impellern
7 svar · 3,8k läst
G
Gregerus: Hej. Undrar om någon har tips på induktionshäll och köksfläkt som man kan para ihop så fläkten anpassas efter användningen av hällen? hällen behöver vara 70-90 cm bred och ha minst en större zon. Köksfläkten vill vi helst ha en skåpsintegrerad. Hittar en sådan modell från Siemens (IQ700) och en från Electolux/AEG (Hob2Hood). Men är det någon som kan tipsa om fler? Undrar även
0 svar · 1,4k läst
F
Finndjävel: Sådär fungerar allt som hör till elektrolyx koncernen. Sämsta skiten som nånsin tillverkats.
6 svar · 3,1k läst
A
aweste00: [citat] Tack! Det var ju en smart lösning på IKEA:s häll.
13 svar · 4,4k läst
·
P
Anonymiserad 137805: Sitter höger fram och byts framifrån. Trångt men gör art. Troligen är mielen en bättre maskin så köp den och ha i reserv
4 svar · 2,1k läst
·
Dr Benz
Dr Benz: Samma här. Jättenöjd
9 svar · 2,7k läst
Dr Benz
Dr Benz: Ber om ursäkt. Axeln går inte att rubba. Varken XYZ-led. Den snurrar dock som den skall, enkelt. Så om det är ett lager så är det inget jag kan känna med handkraft. men nu har den ett mer vinande ljud som en jetmotor. Mer på ena hållet än andra. Sprutade lite fett i båda ändarna på motorn och hade bara loss kolen. Sen tog jag bort en typ genomskinlig plastbit som satt över motorn
4 svar · 2,8k läst
·
A
Anonymiserad 137805: Beroende på vad det är för häll kan det vara strålelementet, regulator eller hoc kortet
8 svar · 1,4k läst
·
K
krumbukter: Är det någon med I-Dos som vet om det ska vara så att maskinen fyller på tvättmedel i två omgångar? Har använt mix-programmet, och märkt att i-dosen låter i början av programmet, men även ytterligare en gång ca tio minuter in i tvättprogrammet. Försökte mejla supporten för att få svar, för jag minns inte att den skulle ha fyllt tvättmedel två gånger tidigare, men man vet ju
8 svar · 9,0k läst
F
Anonymiserad 137805: Speciellt och speciellt Men el matning är bra tillmaskinen men inte i duschen....
2 svar · 2,6k läst
Blab601
Blab601: Lånar tråden med en fråga om det är ok försäkringsmässigt att förlänga slangar om skarven hamnar gömd under köksskåpen? Precis köpt en diskmaskin men slangarna är något för korta och går inte att lösa utan att förlänga, samt skarvarna kommer hamna under skåpen bakom sockeln. Är detta ok? Såg det finns original Bosch förlängningskitt så tillverkaren verkar ok med det men
9 svar · 19,3k läst
K
Anonymiserad 137805: Jo men då blir det ju rackligt
6 svar · 5,3k läst
G
Anonymiserad 137805: Röret sitter med en skruv rätt långt upp och kan kännas vingligt. Gummit täter mellan detta rör och hällen Den svarta dekoren uppe på hällen går igenom hällen och ner i gummit
3 svar · 1,5k läst
·
M
Anonymiserad 137805: Sitter ett filter framför Som man lätt gör rent
33 svar · 12,7k läst
·
T
Tiger79: Ta alla tips från experter löst!
19 svar · 7,9k läst
·
torbeno
torbeno: [citat] Det är (såvitt jag minns) endast cirkulationspumpen som är jordad på denna maskin. Dra fram den igen Lossa höger plåt Längst ner i bakkant där elsladden går in sitter elektroniken. Lossa kåpan till elektroniken Längst bak sitter anslutningen till elementet (de grövsta kablarna) lossa kontakten Mät mellan de röda kablarna och jordkabeln. (Kan vara lite svårt att peta ner
16 svar · 5,6k läst
J
Anonymiserad 137805: Den kallas ljuddämpare Är bara till för Minska ljudutsläpet från sidorna. Dvs den är mest i vägen
3 svar · 6,7k läst
·
S
Anonymiserad 137805: en trevlig liten maskin jämfört med de nya ditt fel sitter i elektroniken men den är restnoterad på obestämd framtid hos electrolux. elektroniken kostar väl en sisådär 1500.-
2 svar · 1,5k läst
D
Anonymiserad 137805: det är mycket vanligt att remmen på dessa inte spårar på motoraxeln. det brukar man kunna se i spåren på remmen.
5 svar · 2,6k läst
M
melwil: Delete
0 svar · 1,4k läst
H
hempularen: I äldre lägenheter är det vanligt att spisen är inkopplad på en fas (lägenheten matas bara med en fas). Den brukar då ha en 20A säkring. Hela lägenheten har oftast en 25A säkring som huvudsäkring. Om där finns en 20A säkring i centralen, så är det en skaplig indikation på att det är en enfas 20A spismatning. Nu skriver du att jordfelsbrytaren löser ut. Det indikerar att man
3 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.