Ger du inte upp lite lätt nu...Du får väl iaf kolla så att det inte står vatten på botten inne i maskinen:surprised: Det kan rinna ner dit när man öppnar luckan om det är för mycket vatten i maskinen.
Jag kanske ledde dig fel riktning med YouTube-klippet, liten chansning. Med rätt modellbeteckning blir svaren bättre ;)

P
det finns en risk att felet kvarstår med ny maskin om det är ditt avlopp i huset som strular

blackarrow blackarrow skrev:
Jag har aldrig använt någon vaskrensare/sugpropp. Man tar helt enkelt loss och rensar vattenlåset.
Den absoluta majoriteten av stopp i kök löses med vaskrensare, gör det inte det så sitter stoppet vanligen längre ut och då är det rens eller spolmaskin som gäller.

Det kan bildas fettproppar i längre bort i rören men det är nog bara ett problem i villor som kan ha långa rör där fettet kallar och blir hårt.
Varför skulle det problemet inte finnas i flerbostadshus? Självklart är det ett problem där också, löses oftast med rensmaskin men ibland får man köra med högtrycksspolning.

electroluxaren skrev:
det finns en risk att felet kvarstår med ny maskin om det är ditt avlopp i huset som strular
Jo, men avloppet spolades med högtryck och vattnet rinner undan fint nu. Avloppsslangens dragning har jag också justerat. Därmed borde en ny diskmaskin borde inte uppleva samma problem(?)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.