Hej, jag har en Electrolux frys som har gått upp från minus 18 till minus 13 grader och ligger kvar där. Jag har tagit fram frysen, inga konstigheter på baksidan. Ser dock att kylelementet är igen frostat så jag ska börja med att frosta av. Sen hittade jag en sockerbitsliknande plugg i plast, se bild. Vad kan detta vara och var ska den sitta?
Tacksam för svar.
Modell EUF29401X
Tacksam för svar.
Modell EUF29401X
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Har du plockat ner evaporatorpaketet i taket och torkat rent allt vatten därifrån? För ligger det kvar massor med vatten så kommer det frosta igen vid fläkten som sitter där uppe igen direkt, så får du samma problem igen.
Tänk även på att det sitter en liten pip på paketet som ska ner i ett hål på väggen
Tänk även på att det sitter en liten pip på paketet som ska ner i ett hål på väggen
Om skåpet står plant och en fullständig avfrostning skett ligger inte kvar mer vatten än normalt och påverkar inte fläkten över tid.axelito skrev:
Har du plockat ner evaporatorpaketet i taket och torkat rent allt vatten därifrån? För ligger det kvar massor med vatten så kommer det frosta igen vid fläkten som sitter där uppe igen direkt, så får du samma problem igen.
Nedtagning och delning av den kalla modulen kan däremot försämra funktionen för skåpet
Tack för rådet. Jag har inte skruvat ner den. Men avrinningen fungerade bra utan läckage. Än så länge funkar även fläkten fint.axelito skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden