63 955 läst ·
122 svar
64k läst
122 svar
Vilket märke på diskmaskin har BÄST kvalitet?
Min miele diskmaskin höll 5.5 år, inköpt 2008 för 16400. När den gick sönder ringde ja miele, skulle ta 5 veckor innan de kunde komma och titta på den. Ingen annan verkar göra service på miele heller. Skruvade isär den, den hade läckt vatten så mitt vattenlarm löste ut. Delen som behövde bytas gick på 7800 som reservdel från miele. Den där 'garantin' som står på maskinen visade dig mer vara en värdecheck på en my maskin ifall den gick sönder inom 10 år. Det fick bli en ny Siemens istället för försäkringspengarna. skrev på deras fb sida men det togs ju bort… visade sig sedan att siemens maskinen var bättre, den lyckas torka plast klart bättre vilket miele maskinen för dubbla pengen inte klarade. Vi köpte flera miele saker samtigt tillsammans med diskmaskinen. en torktumlare som kom utan kondensväxlaren, tog 4v att få den delen. kylskåp samt frys också. Kylskåpet kunde inte hålla 4 grader även när den var på lägsta, blev 5.5 grader. Och så visade det sig att ifall man har vanan att öppna kyl och frys som en normal person så håller handtagen ca 2-3 år, ett nytt handtag låg på 3300. Det blev 3 handtag… Vi skrattar när vi ser reklamen…..
verkar vara fler som inte tycker om miele https://se.trustpilot.com/review/miele.se
verkar vara fler som inte tycker om miele https://se.trustpilot.com/review/miele.se
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "vattenlarm"
Vattenlarm för vitvaror Housegard
Ljud vid vattenläcka
150 kr inkl moms
Läs mer
Har en Gram diskmaskin och den kostade kanske 3500-4000 ny, den är nu 8 år gammal. Gick sönder en gång (glasskärva i impellern gjorde den slutade tömma) men det fixade jag själv. För pengarna anser jag det är bra, jag tror den kommer hålla i många år än.Dudeish skrev:
Miele är rent skit numera, Diskmaskinen för 16500 gick sönder efter 4 år, 8000 för att laga den som dessutom läkt ut så att vattenlarmet gick. Rena turen att jag var hemma. Visade sig dessutom att ingen annan än Miele reparerar maskinerna och Miele tyckte att 6 veckor var en lämplig väntetid....
Kan ju också berätta att torktumlaren levererades utan värmeväxlaren, så DOA var maskinen och återigen bara att vänta på Miele som inte kunde skicka en, nä så jobbar dom inte....
Ja den skall du vara rädd om annars är dessa arcelic maskiner inte jätte driftssäkra de är ju samma som bla Cylinda och grundigDennisCA skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden