Kopplade just in en beg w 75 men vattnet rinner rakt igenom?Är det någon ventil som är felet eller vad.Om jag har för högt tryck i vattnet släpper den då igenom eller vad .Inkommande 16 slang och sen direkt till min maskin via en förminskning till 15mm.Vad är det annars ?
W75'an har störtavlopp
Ta bort framsidan 4skruv
Sen ser man ventilen i undertill grova slangar är monterade på och den är gul.
På denna maskin är det en elmotor som stänger
En fjäder öppnar när elmotorn ej får ström
Kolla att sladden sitter i till elmotorn väl synlig tvåpolig kontakt två platser finns välj den det står 50hz på
Växellådorna till motorn brukar ge sig
Ibland går fjädern av
Går att dela på själva ventilen men motor och växellåda byts dom en enhet
Det hörs ett tydligt och karakteristiskt ljud när den öppnar resp. Stänger.
Hörs ljudet kan det vara något som hindrar ventilen att slänga helt eller täta.
Då får man ta bort ventilen,
Om allt ser ok ut är det programverket
Inga av delarna är gratis men förvånansvärt billiga
Ta bort framsidan 4skruv
Sen ser man ventilen i undertill grova slangar är monterade på och den är gul.
På denna maskin är det en elmotor som stänger
En fjäder öppnar när elmotorn ej får ström
Kolla att sladden sitter i till elmotorn väl synlig tvåpolig kontakt två platser finns välj den det står 50hz på
Växellådorna till motorn brukar ge sig
Ibland går fjädern av
Går att dela på själva ventilen men motor och växellåda byts dom en enhet
Det hörs ett tydligt och karakteristiskt ljud när den öppnar resp. Stänger.
Hörs ljudet kan det vara något som hindrar ventilen att slänga helt eller täta.
Då får man ta bort ventilen,
Om allt ser ok ut är det programverket
Inga av delarna är gratis men förvånansvärt billiga
Tar ett par bilder senare idag,onsdag)Inte stopp i tvättmedelfacken och det rinner rätt ut på en gång ?Alltså inte ens in i trumman ?Har inte kopplat om ngt i slangarna bara kopplat in den och innan fungerade den?Alltså det rinner in i facken men rakt igenom.När jag tänker efter så är ventilen vi började med stående i botten och åker upp när jag sätter igång den?Är det inte då den öppnar eller?
det sitter någon pryl högst upp i bakre vänstra hörnet där det går 2 slangar ifrån,en direkt ut och en till ventilen i botten.mitt vatten åker in i tvättmedelsfacket sedan bak till mojängen och rätt ut dvs det passerar inte trumman ens?,den funkade när vi tog lös den på förra stället och ingen har rört den sen dess?så alla slangar måste sitta rätt men ????????? mysterius ?