Tjenare
Har upptäckt att min Whirlpool AWO D4310 börjat låta lite skumsigt. När den kör på vanligt tvätt-varvtal så blir det som ett knarrande/knäppande ljud. Vad kan det komma ifrån? När den centrifugerar eller kör på andra högre varvtal så hörs inget.
Å så kan jag inte hitta nån lucka till avloppsfiltret. Hur kommer jag åt det för rengöring?
Är en väldigt bra å snabb maskin, nästan som Wascatorn. Ett fullt 60 program tar 1h å 15 min, den nya Cylinda maskinen tar över 2h på sig.
TR

P
D Djävulssnickarn skrev:
Tjenare
Har upptäckt att min Whirlpool AWO D4310 börjat låta lite skumsigt. När den kör på vanligt tvätt-varvtal så blir det som ett knarrande/knäppande ljud. Vad kan det komma ifrån? När den centrifugerar eller kör på andra högre varvtal så hörs inget.
Å så kan jag inte hitta nån lucka till avloppsfiltret. Hur kommer jag åt det för rengöring?
Är en väldigt bra å snabb maskin, nästan som Wascatorn. Ett fullt 60 program tar 1h å 15 min, den nya Cylinda maskinen tar över 2h på sig.
TR
enligt manualen så sitter filterhuset bakom sockeln gör det inte detta på din?
knarret kan komma från drivremmen
knäppandet från stötdämparna

Ahaa jag trodde inte att det gick att ta loss den, då får jag kolla det när jag kommer hem
Aha det va ju bra att det inte va kolen som spökade. Då kanske det är dags att byta rem.
Så kanske stötdämpare med, har upptäckt att om man tvättar ett fåtal grejer, exempelvis tjejens klänningar så vill den inte centrifugera, känns som att balans-sensorn är väldigt känslig på denna maskinen

P
D Djävulssnickarn skrev:
Ahaa jag trodde inte att det gick att ta loss den, då får jag kolla det när jag kommer hem
Aha det va ju bra att det inte va kolen som spökade. Då kanske det är dags att byta rem.
Så kanske stötdämpare med, har upptäckt att om man tvättar ett fåtal grejer, exempelvis tjejens klänningar så vill den inte centrifugera, känns som att balans-sensorn är väldigt känslig på denna maskinen
enstaka lätta plagg gör oftast att den inte kan finna balans för centrifugering.
det är motorn som mäter balansen
om det knäpper som en papperslapp i en cykeleker kan det vara motorns kollektor. då är det den eller kolen som gör ljudet

Skälet att jag undrar är att Cylinda-maskinen är inte alls så känslig

P
D Djävulssnickarn skrev:
Aha då kanske det är dags att byta motor?
Distansfelsökning fungerar inte i detta fallet

P
D Djävulssnickarn skrev:
Skälet att jag undrar är att Cylinda-maskinen är inte alls så känslig
Olika allogritmer

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.