M
M7S: Hej, om ett tag börjar jag bygga mitt egna, första hus. Jag är väldigt teknikintresserad, men gällande larm har jag inte så mycket koll på. Men tänkte försöka sätta in kanske några dolda kameror som övervakar hemmet osv. Vad har ni valt om ni satt i min sits? Tacksam för alla svar. Får inte kosta allt för mycket heller.
0 svar · 1,1k läst
F
fiskbuggaren: [citat] Success! Rätt svar var alltså manuell konfiguration och larmet på 192.168.1.100. Nu är det bara den svåra biten kvar. :D
3 svar · 1,3k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Nu kommer ju snart en ny version av DSC power som heter NEO väntar på det själv
7 svar · 2,7k läst
P
probeb: Självklart. Finns massor med bra trådlösa larm. Tänk på att du får vad du betalar för. Lycka till
1 svar · 834 läst
P
probeb: Löste sig :)
1 svar · 658 läst
F
Farligkorv: Sjysst.. haft planer i bakhuvudet att bygga egna sensorer när jag väl får hem min VeraEdge om nån vecka. Den där sidan verkar ju klockren.
7 svar · 972 läst
B
bravia: [citat] Intressant!
12 svar · 3,5k läst
M
myrstack: Rökpenna är användbar till mycket. Som plan B uppsök lämplig affär med skyltfönster som innehåller böcker i spirituell utveckling, polerade stenar, doftljus och där Enya fortfarande ligger på topplistan och köp en sticka rökelse eller två.
8 svar · 1,6k läst
N
Nytt_användarnamn_fd: [citat] Hej! Vill bara passa på att kommentera varningen ovan. Efter en uppdatering av webbsidan i slutet av juli uppfattade just Avast! antivirusprogram felaktigt en viss del av sidan som virus. Vi justerade detta en vecka senare. Lycka till med era larminstallationer! /Dualtech IT
52 svar · 17,1k läst
·
M
miksil: Jag kör bara en liten variant, upphängd på väggen, ngn föregångare till denna: https://www.dustinhome.se/product/5010447903/back-ups-es-700 Men den klarar väl bara runt 70 minuter. Men det anser jag fullt tillräckligt för mina behov.
28 svar · 9,8k läst
F
Farligkorv: Nya VeraEgde och andra nya controllers har ju support för "Z-Wave Plus" med bl a följande features: [citat] Kollar runt lite efter brytare och dimmers mm men hittar inte mycket med Z-Wave+ support. Är det såpass nytt så inte mycket har hunnit komma ut ännu? Är det värt att vänta på? I ett vanligt hus och där sensorer inte sitter vare sig glest eller utan trådad ström, spelar det nån
0 svar · 939 läst
M
mrNem: Då har jag bestämt mig för ett SPC4320 i ett paket http://uttag181.se/larmpaket/982-siemens-spc-ready2go-larmpaket.html med en GSM sändare http://uttag181.se/tillbehor/804-gsm-modul-intrunet-spc-n310.html. Är det någon som har erfarenhet av uttag181? Jag kompletterar eventuellt upp med fler detektorer om det visar sig att jag inte kan använda de som sitter monterade nu. När det gäller
6 svar · 1,7k läst
M
markis: Du ringer classe innan du går dit ;)
10 svar · 3,3k läst
B
berrabongo: Kolla http://forum.m.nu/
1 svar · 776 läst
P
probeb: Håll er gärna till ämnet.
35 svar · 4,8k läst
·
P
35 svar · 4,8k läst
·
C
claarko: [citat] Nej. Har jag missat något här? Denna plint är ju byggd på ett sådant sätt att den klämmer fast kabeln istället för att nypa fast. Förstår inte riktigt. Är det inte bara att lossa på skruven för plintarna - föra in kablarna och sedan sakta dra åt så att kablarna kläms fast?
6 svar · 1,8k läst
·
P
Pewh: En lite uppdatering. Har nu lyckats få till encodingen korrekt. Nu funkar alltså åäö utan -replace Cls #Logfile for continuos logging $Logfile = "C:\SPC\SPCLogfile.txt" #Statusfile where to see alarm status $SPCStatusFile = "C:\SPC\SPCStatusFile.txt" $Port = New-Object System.IO.Ports.SerialPort COM1,115200,None,8,one $Port.Encoding = [System.Text.Encoding]::"Default" #Check if port is open
11 svar · 4,2k läst
·
power650
power650: [citat] Vart har du tänkt koppla in den? På Pgm-utgång eller ihop med någon sektion?
19 svar · 9,7k läst
C
Casca: Stämmer att de inte tillverkas. Lär ju dock finnas på begagnatmarknaden eller hos en ÅF med för mycket på lager :-)
6 svar · 1,5k läst
Gregg
Gregg: --[[ %% properties %% autostart %% globals --]] -- ver 1.0 C Greger: Tänder på morgonen med fast tid släcker vid soluppgång -- Tänder på eftermiddagen vid solnedgång och släcker vid fast tid. --Fasta tider local on = "5:10"; local off = "22:10"; while true do local solupp = fibaro:getValue(1, "sunriseHour"); local solner = fibaro:getValue(1, "sunsetHour"); local nutid=os.date("%H:%M") if
0 svar · 774 läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Före ev handskakning måste det iaf ringa och nån svara, så programmera in ditt mobilnummer och testa
12 svar · 2,7k läst
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Du kan ju berätta vad det är för larm, ta en bild och förklara lite mer ingående. Kanske spela in ljudet och lägg upp
3 svar · 927 läst
S
Snurbo: Funderar på att säga upp mitt sector alarm abbonemang & bygga ett eget larm. Det kommer bli kvar en del grejer från det larmet & undrar nu om det går att använda till nåt annat larm ? Nån som har koll på detta ? Mvh
0 svar · 1,6k läst
vespaman
vespaman: [citat] Smaken är som bekant som baken, och bortsett från baken, så är det hyggligt beroende på vilken plattform det gäller (PC/Android(platta/lur)/IOS(platta/lur) osv. Rent generellt så brukar det vara bättre radio på Veran än på en sticka. Speciellt om man moddar Veran med extern antenn.
4 svar · 3,6k läst
K
KristoferL: Denna ... http://www.thermotech.se/golvvarme/golvvarmeprodukter/shuntarochtillbehor/shunttmixs.4.67d9bbc5128b4e9396e8000946.html ... med två sådana http://www.thermotech.se/golvvarme/golvvarmeprodukter/elpannorochtillbehor/elpatron350w.4.67d9bbc5128b4e9396e8000193.html ... och en sån här:
13 svar · 5,4k läst
·
T
tranceblast: [citat] Funkar denna dörrklockan med zipaboxen? Skulle vilja ha så att det låter i dörrklockan och att zipaboxen snappar upp signalen när man trycker på knappen 😐
6 svar · 4,0k läst
·
vespaman
vespaman: [citat] Jag styr min LLVP (Mitsubishi) över zwave. Men min LVVP (Nibe) har jag inte brytt mig om att styra, även om det är relativt lätt att styra "nattläge". Har varit inne på att se om det går att hacka ethernetkommunikationen, men jag utgår från att det är krypterad trafik, så.... Mitsubishin styrs med en Remotec ZXT-120, vilken kan styra den enklare funktionerna från Vera.
9 svar · 1,9k läst
O
olof63: Tack för alla bra tips, skall börja med att kolla nytt larmsystem med IP-länk, och sedan får det bli någon larmfirma som installerar. Bevakningstjänst som jag har idag tillåter inga hempulare. Vad skall jag räkna med för kostnad per månad inkl nyckelförvaring och IP övervakning/tvåvägs exklusive utryckningar ? fundrerar på att droppa dessa och bara köpa övervakningen.
11 svar · 1,7k läst
P
puttrix: Tänk på att reläet är normalt slutet (nc) så reläkontakten(14-15) öppnar vid rörelse.
4 svar · 1,7k läst
·
Z
zorro_66: Härligt tack för en "spark" i rätt riktning
6 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.