Villalarm & Hemautomation
gol: [citat] Kan även tipsa om denna länk som visar hur man kan använda rundstav och några skruvar för att bygga egna batteriersättare. Funkar kanon.
kramfors: Min Vera 3 kommer ofta med överaskningar. I morse började powerlampan blinka omväxlande orange/grönt. Inga andra LED lyser. Jag tänkte försöka flasha om den och det finns en instruktion på http://wiki.micasaverde.com/index.php/Firmware_Flash_Vera3 Om jag håller inne reset-knappen lång stund har jag vid ett par tillfällen fått powerlampan att lysa fast grönt men oavsett vad jag
Nyfniken: KNX om man har djupa fickor. Men då krävs en kompetent elektriker.
JanneSjo: [bild] [bild] [bild] ovan visar HUE lampa till vänster och Milight lampa till höger min HUE ger inte bra färger för grönt och blått Svårt att få bra bilder över färgerna. [bild] [bild] ovan är Milight lampa grönt resp rött i armtur mot vitt tak. Jag ska kolla med annan HUE lampa om mina lampor är felaktiga. vitt ljus är bra med både HUE och Milight - de har bra ljusstyrka båda
Nyfniken: 1) Kör inte beta när du utvärderar. 2a) Kolla så att du satt fjädern på rätt sida. L-plint och fjäder ska normalt sitta i överkant när brytaren är monterad. 2b) Kolla så att dimmern är inställd på bistabil brytare. 2c) Köp en dimmer från Qubino eller Aeon labs att testa med.
Anonymiserad 144431: Glue funkar inte med alla dörrar fick jag erfara igår då jag skulle montera mitt lås. Min dörr har ett Kama 1082-lås vilket verkade röra till det, jag skulle inte kunna montera Glue utan att borra ur två skruvar som satt i låset. Lite trist dock var supporten hos Glue väldigt snabba och trevliga så det mesta löste sig.
Bamsefar: Njae, så enkelt är det inte. Möjligen kan man säga att såfort du använder "OR" så är du på gränsen, och när du kombinerar OR med AND så har du passerat gränsen. Dvs a AND b AND c - kommer fungera...
huggan: Har inte använt dimmer själv så kan inte säga det. Men detta styrs genom internet sen. Antingen logga in på en webbläsare eller en app i mobilen Går att lägga scheman så man släcker/tänder vid vissa tider.
M7S: Hej, om ett tag börjar jag bygga mitt egna, första hus. Jag är väldigt teknikintresserad, men gällande larm har jag inte så mycket koll på. Men tänkte försöka sätta in kanske några dolda kameror som övervakar hemmet osv. Vad har ni valt om ni satt i min sits? Tacksam för alla svar. Får inte kosta allt för mycket heller.
fiskbuggaren: [citat] Success! Rätt svar var alltså manuell konfiguration och larmet på 192.168.1.100. Nu är det bara den svåra biten kvar. :D
Mattias_Jo1: Nu kommer ju snart en ny version av DSC power som heter NEO väntar på det själv
probeb: Självklart. Finns massor med bra trådlösa larm. Tänk på att du får vad du betalar för. Lycka till
Farligkorv: Sjysst.. haft planer i bakhuvudet att bygga egna sensorer när jag väl får hem min VeraEdge om nån vecka. Den där sidan verkar ju klockren.
myrstack: Rökpenna är användbar till mycket. Som plan B uppsök lämplig affär med skyltfönster som innehåller böcker i spirituell utveckling, polerade stenar, doftljus och där Enya fortfarande ligger på topplistan och köp en sticka rökelse eller två.
Nytt_användarnamn_fd: [citat] Hej! Vill bara passa på att kommentera varningen ovan. Efter en uppdatering av webbsidan i slutet av juli uppfattade just Avast! antivirusprogram felaktigt en viss del av sidan som virus. Vi justerade detta en vecka senare. Lycka till med era larminstallationer! /Dualtech IT
miksil: Jag kör bara en liten variant, upphängd på väggen, ngn föregångare till denna: https://www.dustinhome.se/product/5010447903/back-ups-es-700 Men den klarar väl bara runt 70 minuter. Men det anser jag fullt tillräckligt för mina behov.
Farligkorv: Nya VeraEgde och andra nya controllers har ju support för "Z-Wave Plus" med bl a följande features: [citat] Kollar runt lite efter brytare och dimmers mm men hittar inte mycket med Z-Wave+ support. Är det såpass nytt så inte mycket har hunnit komma ut ännu? Är det värt att vänta på? I ett vanligt hus och där sensorer inte sitter vare sig glest eller utan trådad ström, spelar det nån
mrNem: Då har jag bestämt mig för ett SPC4320 i ett paket http://uttag181.se/larmpaket/982-siemens-spc-ready2go-larmpaket.html med en GSM sändare http://uttag181.se/tillbehor/804-gsm-modul-intrunet-spc-n310.html. Är det någon som har erfarenhet av uttag181? Jag kompletterar eventuellt upp med fler detektorer om det visar sig att jag inte kan använda de som sitter monterade nu. När det gäller
claarko: [citat] Nej. Har jag missat något här? Denna plint är ju byggd på ett sådant sätt att den klämmer fast kabeln istället för att nypa fast. Förstår inte riktigt. Är det inte bara att lossa på skruven för plintarna - föra in kablarna och sedan sakta dra åt så att kablarna kläms fast?
Pewh: En lite uppdatering. Har nu lyckats få till encodingen korrekt. Nu funkar alltså åäö utan -replace Cls #Logfile for continuos logging $Logfile = "C:\SPC\SPCLogfile.txt" #Statusfile where to see alarm status $SPCStatusFile = "C:\SPC\SPCStatusFile.txt" $Port = New-Object System.IO.Ports.SerialPort COM1,115200,None,8,one $Port.Encoding = [System.Text.Encoding]::"Default" #Check if port is open
power650: [citat] Vart har du tänkt koppla in den? På Pgm-utgång eller ihop med någon sektion?
Casca: Stämmer att de inte tillverkas. Lär ju dock finnas på begagnatmarknaden eller hos en ÅF med för mycket på lager :-)
Gregg: --[[ %% properties %% autostart %% globals --]] -- ver 1.0 C Greger: Tänder på morgonen med fast tid släcker vid soluppgång -- Tänder på eftermiddagen vid solnedgång och släcker vid fast tid. --Fasta tider local on = "5:10"; local off = "22:10"; while true do local solupp = fibaro:getValue(1, "sunriseHour"); local solner = fibaro:getValue(1, "sunsetHour"); local nutid=os.date("%H:%M") if
PeterStrandberg: Före ev handskakning måste det iaf ringa och nån svara, så programmera in ditt mobilnummer och testa
PeterStrandberg: Du kan ju berätta vad det är för larm, ta en bild och förklara lite mer ingående. Kanske spela in ljudet och lägg upp