F
fredl: Det här har diskuterats i tråden "Erfarenheter eller synpunkter på Verisure hemlarm från Securitas Direct?" http://www.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/162574-erfarenheter-eller-synpunkter-pa-verisure-hemlarm-fran-securitas-direct-4.html?perpage=15#post2144846 Verkar dock vara olika bud på huruvida GSM-modulen blir kvar eller inte.
4 svar · 36,0k läst
Handyoldman
Handyoldman: Tack för ditt svar, jag har Android och kör deras app idag. Skulle vilja ha den infon integrerad i Fibaron. Där ser man temp på varmvatten, ute och inne mm
2 svar · 3,9k läst
H
hcb: Är det någon som vet om det går att ha "#" och "*" i telefonnumren för de privata rapporterna i Powermax-larm?
0 svar · 1,6k läst
zarkov
zarkov: [citat] Det är ytterligare ett alternativ. Jag kommer nog att ladda hem några olika program för att testa vilket som passar mig bäst. Att det går att köra på en RPi är en stor fördel då den är påslagen hela tiden (Spotify-spelare, lokal DNS-server mm) [citat] Ja, alternativet är att köra det på min HTPC (en quadcore Bay-Trail som jag inte tror ligger långt bakom din i3:a). XBMC
11 svar · 3,7k läst
vespaman
vespaman: Beror väl på vad "allt" innefattar, :)
7 svar · 1,8k läst
·
J
Jonas L 84: Jag tror man kan anta att det mesta går åt när den faktiskt tutar. Så hur många gånger falsklarmade det innan batteriet tog slut? 10 ggr? 5 min per gång? Det blir en grov uppskattning oavsett. Och du är säker på att du fick med rätt antal nollor där? Det är ett ganska stort batteri. Hur man vet om det är stabiliserad likspänning...tja...man tar ett foto på märkplåten och
3 svar · 1,7k läst
S
snej81: Grymt, tack så mycket. Låter precis som vad jag mer eller mindre har tänkt mig.
34 svar · 8,2k läst
Nyfniken
Nyfniken: Du ska inte ersätta ett larm med Z-wave. Det är helt enkelt inte tillräckligt driftsäkert. Visst det fungerar hyfsat, men man vill inte ha falsklarm om man har ett system med siren. Och man vill inte att larmet ska utebli om det börjar brinna. Jag hittade precis buggen som gör att belysningen tänds i sovrummet klockan 00:00 om jag har startat om controllern efter solnedgången. Den typen
2 svar · 1,0k läst
F
fredl: I samband med ditt projekt med fönsterbyte skulle jag se över ventilationen totalt då det kommer medföra en ganska stor förändring för huset och det kommer att bli mycket tätare så att du inte får problem med dåligt luft och fukt. Att ha en tillluftsventil i ett rum som normalt endast ska ha frånluft känns långt ifrån optimalt, svärföräldrarna hade det i sitt badrum. Fick dock
12 svar · 2,7k läst
A
Adamski74: [citat] Jo, risken är överhängande att det blir en trist historia av detta, med inlåsning till egna produkter och appar. Samtidigt så undrar jag hur länge till ska hemautomation förbli förbehållet tekniknördar som vi. För ingen kan påstå att något av dagens system går att rekommendera till en icke teknikintresserade husägaren. Möjligtvis tända/släcka lampor. Allt annat som jag
10 svar · 1,9k läst
M
magnil: Blev det någon HC2? Vad tycker du om den jämfört med Vera i så fall?
1 svar · 886 läst
S
spamb: har nu återställt larmet till fabriksinställningar och tagit en sak i taget och programmerat in och efter varje sensor testat att larma på och av samt lösa ut larm och det verkar fungera bra hittills. det ända jag har kopplat till larmet är en trådar siren 12v från clasohlson http://www.clasohlson.com/se/Siren-112-dB/32-4332.
15 svar · 6,1k läst
M
mlkjhr: - Övervakning (Kamera, som reagerar om någon kommer in & även spelar in tillfället) Det finns en funktion för att aktivera uttaget vid larm. Om din övervakning går att lösa på det sättet så ja. - Som har koll på temperaturen om något går sönder med pumpen eller att det börja brinna i huset Larm för temp under valfritt värde eller över valfritt värde. Tror att dom går att
3 svar · 3,9k läst
A
abrovink: Jag kör ungefär 50/50 zwave och 433 och tycker att det är en bra väg att gå. Rent zwave blir dyrt och rent 433 blir otillförlitligt.
5 svar · 4,7k läst
B
bravia: [citat] Ingen kontakt :( Undrar om det räcker att ta ur batterierna ur alla enheterna, låta dem vara ute i två minuter, och sedan sätta i dem igen? Läste nått nånstans om att det kunde tvinga CA:n att söka efter dem eller nått i den stilen.
4 svar · 1,5k läst
Mattias_Jo1
Mattias_Jo1: Kör bara fjärr ännu. Går och väntar på DSC Neo larm och kanske kompletterar med ip kamera och lite annat, därför jag kommer in på z wave.
4 svar · 1,8k läst
Demmpa
Demmpa: MAP = MAnöverPanel, en envägs MAP har bara knappsats, en tvåvägs MAP har även display och högtalare. Detta är en envägs MAP, http://www.protexus.se/MCM-140.htm Detta är en tvåvägs MAP, http://www.protexus.se/MKP-150.htm
453 svar · 111,6k läst
·
4
4nexi: jag har själv Risco Agility larm och är riktigt nöjd, frågor så fram med dom bara ;)
50 svar · 20,4k läst
·
RilleRock
RilleRock: SPC alternativt Ksenia är båda framtidsäkra IP centraler.
1 svar · 1,6k läst
L
Likstupet: Det visade sig fungera alldeles utmärkt. Allt eftersom kommer jag att ersätta dessa regler med mer sofistikerade när ljuset kommer åter.
4 svar · 2,7k läst
·
M
matsv: Danfoss termostater ska vara Living Connect Z 014G0013
2 svar · 1,7k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] ...om inte effekten den utvecklar värmen dosan tillräckligt. Mina dimmers (!) är i alla fall lite småljumma. Det skulle nog kunna hålla dimmern vid >10 minus vintertid.
12 svar · 4,8k läst
n0ir
n0ir: Den enda Z-Wave pucken för väggströmbrytare är Fibaros dimmerpuck. den fungerar med två kablar (fas och tändtråd). Alla andra kräver också neutral/nolla. Man kan dock sätta pucken uppe i kopplingsdosan vilket kan underlätta. Fibaros dimmerpuck är dock försäljningsförbud på just nu (se sticky). Annars är det 433MHz puckar som gäller, d.v.s. Nexa el.dyl.
3 svar · 1,5k läst
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Sätter en krona på att han inte kommer upp med något annat än vad som redan nämnts här.
4 svar · 2,1k läst
F
fredl: Med tanke på att de har sålt Verisure Home Box och Verisure Smoke Box och de fortfarande säljer Smart Plug Box, Lock Box etc som alla har appstöd med notifieringar så borde det fungera kan man tycka. Det lär ju inte ligga i deras intresse att marknadsföra eller över huvudtaget underlätta för kunder att utträda den dyra tjänsten med övervakning och väktare. När det gäller att
3 svar · 5,8k läst
F
fredl: Tyvärr verkar det som att Verisure satsar hårt på att gömma den sanna kostnaden för sina produkter. För att ens få en prisuppgift behöver man lämna sina kontaktuppgifter och det är inte seriöst vettiga bolag har en prislista på sin hemsida som är lätt att hitta och där det framgår både engångskostnader och löpande kostnader. Tänk om mobilbranschen skulle bete sig på samma
2 svar · 2,5k läst
G
Gralq: Mjo, jag vet det. Men som jag nämnt tidigare så hamnar väldigt ofta i vinkelvolten när jag försöker komma åt veran lokalt, vilket tvingar mig att gå via extern inloggning. Kanske ska testa UI7 och se hur det går... Jag labbade lite kort med openHAB och det kändes spontant som att det skulle ta mer tid än vad jag är villig att lägga. Just nu testar jag lite med Domoticz och DomotiGa
14 svar · 2,4k läst
leby
leby: Du kan köpa några för konfade Z-Wave puckar från ex m.nu så behöver du inte ens ha en controller till att börja med. Be bara att få dem associerade med varandra så kan du tända och släcka alla fyra från samtliga brytare.. Qubino skulle jag välja. När du blir sugen på mer så köper du till en controller, en VERA eller opensource typ Domoticz..
4 svar · 2,2k läst
B
bravia: Så här ser det ut: De röda cirklarna är där jag satt PIR:ar redan, ovalen på ovanvåningen är där jag tänkt sätta huvudenheten. [bild] [bild]
6 svar · 3,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.