Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Ok det låter bra. Jag vill hitta ett larm som kan integreras med Vera så har funderat på DSC.....
13 svar · 2,9k läst
·
power650
power650: Kör du på ditt första förslag, måla dem så syns de knappt.
4 svar · 3,4k läst
spinout
spinout: Man kan få dem på e-mail som en avi. Alltså en bildserie omvandlad till avi.
18 svar · 11,9k läst
·
A
angelikaj: Kommer använda Hide-a-lite Jolly Pro
4 svar · 1,0k läst
T
tobbe111: Kommer ett Ismartalarm som köps i england fungera i sverige? Kommer ju att behöva en adapter för strömförsörjning, men det är OK. Är det annat som kan krångla? Är alarmet bara uppkopplat mot wifi eller är det även kopplat mot fast/mobil telefoni? Någon som vet? //Tobias
2 svar · 3,3k läst
·
G
goerana: Hej! finns ju ASSA spanjolett med Micro : ASSA S 4125 Micro //Goerana
21 svar · 10,0k läst
·
F
fredrik.johansson: Jag vet inte om det finns några rökdetektorer med siren, de jag har kört hade inte det åtminstone. Jag förlitar mig på "vanliga" sirenen. Verisure har väl det i sina dock, men det är ju en speciallösning. Jag använde DP721R från lasshop.se (tror jag det var, det är viktigt vilken modell för alla fungerar inte med en larmcentral utan ska kopplas till en "brandlarmcentral" där
1 svar · 2,7k läst
OXYD
OXYD: [citat] Japp. Men jag stannar på Telias kontantkort. Man laddar och ser saldo med Telias app i telefonen. Så det är smidigt. Då Sparar man 228kr om året jämfört med alltele. Kan jag hellre ha autoladdning med 50kr per kvartal på kontantkortet om man vill det. Fortfarande billigare.
13 svar · 2,7k läst
F
fredrik.johansson: Siemens informationsbroschyr, med alla tillbehör i serien: http://www.bewator.com/products/resources/datasheets/023_SPC4000_A6V10308843_MP2.1_V1.1_en.pdf
12 svar · 2,2k läst
·
P
probeb: Man skall alltid köra dubbel.
3 svar · 2,2k läst
M
molcam: Tack för tipsen! Vilka ska man köpa då? Dvs vilka anses vara de bästa switcharna? Antar att vissa har batteri och vissa inte har det. Vissa är stora och andra mindre (besvärligare montering). Vissa har energiberäkningar inbyggda. Har kollat på AEON labs brytare där jag sett ett ställa som man kan köpa 5 men betala för 4. Ifall man ska köpa en hög av dem så blir det snabbt pengar av
5 svar · 1,8k läst
M
mikst: Fick bara svaret att batteriet laddas med 13, 6v från leverantöreren.
5 svar · 1,6k läst
M
mia_oderhem: Jag har Powermaster-10 G2 868 MHz installerad i mitt hem och detta PowerMaster inbrottslarm innehåller 1 - Centralenhet, 1 - GSM/GPRS modul, 1 - Strömkabel, 5 - Rörelsedetektorer, 2 - KP 140 PG2 knappsats, 2 - Magnetkontakt, 3 - Rök- och värmedetektor, 1 - 3-pack Prox-taggar i nyckelring, 1 - Trådlös utomhussiren med blixt.
6 svar · 4,4k läst
G
goerana: Hej! Aritech MC 700 serien är en smal sak //Goerana
1 svar · 1,3k läst
·
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Kan rapportera att det verkade svårt med LED så till slut blev det halogen spotlights 949 TRIANGEL från Hidealite med Osram Mouse transformatorer. Fungerar perfekt med Fibaro dimmer.
1 svar · 2,0k läst
E
ErikAP: Jag gissar att anläggningen drar för mycket ström (att du har kopplat på för många saker). Centralapparaten matar bara ut max 750 mA.
1 svar · 1,2k läst
Z
zlatan01: [citat] Jag har en PC1616 och behöver drivrutiner till den samt knappsats RFK550/PK5500. Kan du hjälpa med detta tack?
2 svar · 1,2k läst
Majgårdarna
Majgårdarna: Någon som har erfarenhet av Satcus SG-172? Ett kina gsm larm som finns för ca 500kr på aliexpress. Ex http://www.aliexpress.com/item/New-iOS-Apps-Supported-Smart-Wireless-Wired-Burglar-GSM-Home-Security-Alarm-System-Remote-Control-by/892423562.html http://www.satcus.com/product/Detail.asp?Id=212 Vad tror ni om det?
0 svar · 765 läst
Johan_A_M
Johan_A_M: Tack, ska köpa hem lite och leka med :)
2 svar · 1,5k läst
Maveric77
Maveric77: Tror inte bara att det är övervakningsbranschen! Tänk på t.ex. bagaren - att baka ett paket "Pågens Gifflar" kostar inte många öre, men sen måste vi betala en tjuga för paketet! Skandal... Eller? ;) Sånt löser sig själv, om konsumenten anser att det är för dyrt så köper man inte helt enkelt utan bakar själv (eller köper på nätet om det är ett larmsystem)! PS. om du kunde
3 svar · 1,1k läst
·
M
mikst: Hur tänker man när man räknar på hur mycket ström som larmkomponenterna/detektorerna kräver? I specifikationerna finns både standby förbrukning och max förbrukning. Det skiljer rätt mycket på vissa enheter. Tex alla rörelsedetektorer kommer inte att vara aktiva samtidigt. En magnetkontakt, förbrukar inte övervakningen av kretsen ström eller är det inräknat i modulkortets
0 svar · 1,1k läst
A
AskeHolst: Ja de ellås flesta styrs enkelt med 12V. Vitsen med styrning av kodlås är att du kan ha det utanför dörren (det var det jag menade med externt, leverantören är samma, Siemens/Bewator), alltså utomhus och använda det för att komma in. Med ett vanligt larmsystem måste map sitta inne och du får låsa upp dörren och slå av larmet inne. Då finns det inte så mycket värde i ett ellås.
3 svar · 1,5k läst
A
Anders Johansson: Din beskrivning av kopplingen stämmer precis och det är enkelt att koppla in sig där. Min fundering var dock snarare vad jag ska använda för att logga tre analoga signaler och presentera dem på enklast sätt, gärna ihop med befintlig presentation från Switch King/Telldus Duo eller väderstationen.
2 svar · 1,1k läst
Erikoolio
Erikoolio: Jepp det fungerar fint. Envisalink påverkar inte larmsändningen på något sätt, utan den läser av DATAKOM precis som knappsatsen. Väldigt förenklat kan man säga att man får en knappsats remote via IP.
1 svar · 1,3k läst
V
VikHe: Oftast lättare att granska på ett foto :) Ser ju ut att vara rätt mörkt i rummet, så kan förstå att du inte såg det ;p Bara beställa nytt centralkort och hoppas att allt annat klarat sig...
11 svar · 3,4k läst
·
gol
gol: Hej! För en baskonfiguration av SPC för 16 st trådbundna sektioner, 1 st manöverpanel och GSM-sändare behöver du: - 1 st Centralapparat SPC 4320-3.1 (Har 8 sektioner och kan byggas ut med 3 st expansionsenheter. Klarar alltså max 32 sektioner) - 1 st Expansionsenhet SPC E652 (8 sektioner) - 1 st Manöverpanel LCD SPC K421 (K421 har RFID annars väljer du K420) - 1 st Modul GSM SPC N310
1 svar · 1,6k läst
Freddan101
Freddan101: Tackar för tipsen. Ska ta en kik efter dessa.
7 svar · 1,2k läst
O
OMX: Jo, det verkar finnas en binding för Telldus.https://github.com/openhab/openhab/wiki/Tellstick-Binding Kör med demo filerna, misstänker att det är enklare att starta från början än att anpassa demofilerna.
33 svar · 10,3k läst
C
carjoh: TACK för tipset! Kunde där se att auto alarm slagit på strax innan larmen utlösts. Hur den inställningen slagits på har vi inte lyckats reda ut, men nu är det som det ska igen!
2 svar · 788 läst
H
Henke-el: det hjälper dåligt med relän om åskan väl slår ner, den hoppar mellan kontaktytorna. Fysiskt dra ur kabeln är nog det enda.
1 svar · 2,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.