S
steve5432: Använder den utmärkta appen SmartHome tillsammans med Telldus Live. Tror dock att den bara finns för Windows Phone /S
5 svar · 4,4k läst
power650
power650: [citat] Har för mig att de fanns på lager hos domadoo.fr
2 svar · 1,4k läst
Nyfniken
Nyfniken: Du behöver bara ha en nolla där varje puck ska vara. Vill du ha 2x dimmers till en kronbrytare får du sätta en dimmerpuck vid knappen och en i taket.
39 svar · 7,4k läst
G
geggen: Att spela visste jag. Men vill få upp liksom som en riktig sonos klient, med spellistor m.m.
8 svar · 6,5k läst
G
golfgreen: Jag använder en Tellstick Duo idag tillsammans med Nexa-mottagare och det fungerar bra, förutom att Telldus Live verkar tappa kontakten då och då. Ibland när jag försöker styra något via Telldus Live så händer inget, men gör jag det i Telldus Center på datorn så fungerar det. Så det tolkar jag som att problemet ligger hos Telldus Live. Switch King styr man inte via Telldus Live utan
0 svar · 3,7k läst
spinout
spinout: Ser ut att vara ett powermax+ http://uttag181.se/larmpaket/770-larmcentral-powermax-plus-kit-.html Så antingen ett nytt visonic-larm typ powermaster eller en gsm-Larmsändare som simulerar telefonlinje till befintligt larm, typ denna: http://uttag181.se/larmsandare/976-gsm-larmsandare-ts100t.html
3 svar · 2,5k läst
T
theboppers: [citat] Är ju sant det också. De jag har idag är nån sån trådlös variant från ClasO (tror jag) som funkar som så att om en larmar börjar alla tjula - det intressanta nu är att alla tre har batteritorsk men vi har uppenbarligen missat batterivartningen - på alla tre?! Dessutom har de suttit uppe max tre år. Så en sån sak talar ju för att mixa en sådan här lösning (som iallfall
4 svar · 1,2k läst
B
Bamsefar: Nix. Bara lokala funktioner - globala har varit hett efterlängtade sedan två år tillbaka eller så...
33 svar · 4,6k läst
·
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Ok det låter bra. Jag vill hitta ett larm som kan integreras med Vera så har funderat på DSC.....
13 svar · 2,9k läst
·
power650
power650: Kör du på ditt första förslag, måla dem så syns de knappt.
4 svar · 3,4k läst
spinout
spinout: Man kan få dem på e-mail som en avi. Alltså en bildserie omvandlad till avi.
18 svar · 11,9k läst
·
A
angelikaj: Kommer använda Hide-a-lite Jolly Pro
4 svar · 1,0k läst
T
tobbe111: Kommer ett Ismartalarm som köps i england fungera i sverige? Kommer ju att behöva en adapter för strömförsörjning, men det är OK. Är det annat som kan krångla? Är alarmet bara uppkopplat mot wifi eller är det även kopplat mot fast/mobil telefoni? Någon som vet? //Tobias
2 svar · 3,3k läst
·
G
goerana: Hej! finns ju ASSA spanjolett med Micro : ASSA S 4125 Micro //Goerana
21 svar · 10,0k läst
·
F
fredrik.johansson: Jag vet inte om det finns några rökdetektorer med siren, de jag har kört hade inte det åtminstone. Jag förlitar mig på "vanliga" sirenen. Verisure har väl det i sina dock, men det är ju en speciallösning. Jag använde DP721R från lasshop.se (tror jag det var, det är viktigt vilken modell för alla fungerar inte med en larmcentral utan ska kopplas till en "brandlarmcentral" där
1 svar · 2,7k läst
OXYD
OXYD: [citat] Japp. Men jag stannar på Telias kontantkort. Man laddar och ser saldo med Telias app i telefonen. Så det är smidigt. Då Sparar man 228kr om året jämfört med alltele. Kan jag hellre ha autoladdning med 50kr per kvartal på kontantkortet om man vill det. Fortfarande billigare.
13 svar · 2,7k läst
F
fredrik.johansson: Siemens informationsbroschyr, med alla tillbehör i serien: http://www.bewator.com/products/resources/datasheets/023_SPC4000_A6V10308843_MP2.1_V1.1_en.pdf
12 svar · 2,2k läst
·
P
probeb: Man skall alltid köra dubbel.
3 svar · 2,2k läst
M
molcam: Tack för tipsen! Vilka ska man köpa då? Dvs vilka anses vara de bästa switcharna? Antar att vissa har batteri och vissa inte har det. Vissa är stora och andra mindre (besvärligare montering). Vissa har energiberäkningar inbyggda. Har kollat på AEON labs brytare där jag sett ett ställa som man kan köpa 5 men betala för 4. Ifall man ska köpa en hög av dem så blir det snabbt pengar av
5 svar · 1,8k läst
M
mikst: Fick bara svaret att batteriet laddas med 13, 6v från leverantöreren.
5 svar · 1,6k läst
M
mia_oderhem: Jag har Powermaster-10 G2 868 MHz installerad i mitt hem och detta PowerMaster inbrottslarm innehåller 1 - Centralenhet, 1 - GSM/GPRS modul, 1 - Strömkabel, 5 - Rörelsedetektorer, 2 - KP 140 PG2 knappsats, 2 - Magnetkontakt, 3 - Rök- och värmedetektor, 1 - 3-pack Prox-taggar i nyckelring, 1 - Trådlös utomhussiren med blixt.
6 svar · 4,4k läst
G
goerana: Hej! Aritech MC 700 serien är en smal sak //Goerana
1 svar · 1,3k läst
·
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Kan rapportera att det verkade svårt med LED så till slut blev det halogen spotlights 949 TRIANGEL från Hidealite med Osram Mouse transformatorer. Fungerar perfekt med Fibaro dimmer.
1 svar · 2,0k läst
E
ErikAP: Jag gissar att anläggningen drar för mycket ström (att du har kopplat på för många saker). Centralapparaten matar bara ut max 750 mA.
1 svar · 1,2k läst
Z
zlatan01: [citat] Jag har en PC1616 och behöver drivrutiner till den samt knappsats RFK550/PK5500. Kan du hjälpa med detta tack?
2 svar · 1,2k läst
Majgårdarna
Majgårdarna: Någon som har erfarenhet av Satcus SG-172? Ett kina gsm larm som finns för ca 500kr på aliexpress. Ex http://www.aliexpress.com/item/New-iOS-Apps-Supported-Smart-Wireless-Wired-Burglar-GSM-Home-Security-Alarm-System-Remote-Control-by/892423562.html http://www.satcus.com/product/Detail.asp?Id=212 Vad tror ni om det?
0 svar · 765 läst
Johan_A_M
Johan_A_M: Tack, ska köpa hem lite och leka med :)
2 svar · 1,5k läst
Maveric77
Maveric77: Tror inte bara att det är övervakningsbranschen! Tänk på t.ex. bagaren - att baka ett paket "Pågens Gifflar" kostar inte många öre, men sen måste vi betala en tjuga för paketet! Skandal... Eller? ;) Sånt löser sig själv, om konsumenten anser att det är för dyrt så köper man inte helt enkelt utan bakar själv (eller köper på nätet om det är ett larmsystem)! PS. om du kunde
3 svar · 1,1k läst
·
M
mikst: Hur tänker man när man räknar på hur mycket ström som larmkomponenterna/detektorerna kräver? I specifikationerna finns både standby förbrukning och max förbrukning. Det skiljer rätt mycket på vissa enheter. Tex alla rörelsedetektorer kommer inte att vara aktiva samtidigt. En magnetkontakt, förbrukar inte övervakningen av kretsen ström eller är det inräknat i modulkortets
0 svar · 1,1k läst
A
AskeHolst: Ja de ellås flesta styrs enkelt med 12V. Vitsen med styrning av kodlås är att du kan ha det utanför dörren (det var det jag menade med externt, leverantören är samma, Siemens/Bewator), alltså utomhus och använda det för att komma in. Med ett vanligt larmsystem måste map sitta inne och du får låsa upp dörren och slå av larmet inne. Då finns det inte så mycket värde i ett ellås.
3 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.