Brorsan vill ha ett kodlås till ytterdörren.

Jag har själv Vision ZM 1702 med Z-Wave och kod, men eftersom det inte följer svensk standard måste man ju borra upp hela ytterdörren.

Yale Doorman finns ju överallt men det är (1) dyrt och (2) saknar Z-Wave.

Danalock Polylock passar svenska lås och har Z-Wave men saknar kod. Schlage har snygga Z-Wave dörrlås med kod, dock inte för vårt europeiska Z-Wave frekvensband. :S

Om man kan tänka sig att avvakta med Z-Wavefunktionen och bara vill ha ett billigt kodlås att montera istället för befintligt, vanligt Assalås, vad finns det då? Finns ett gäng på Ebay och Aliexpress men det är ju (tror jag) inte rätt standard.

Säkerhetsaspekten struntar vi i (det är på landet och då kan man bara panga rutan bredvid).

Enkelt utan ingrepp i dörren och öppnas med mobilen
http://www.gluehome.com/sv/
Kanske inte det snyggaste, men du behöver inte byta låskista/cylinder och fungerar parallellt med nyckel.

Välbeprövad då det är samma låsvred som också sälj till kommuner under namnet Phoniro. Monteras hos personer som har larm/hemtjänst och sedan kan personalen öppna med mobil, men då ingår de i ett system.

Redigerat:
Glue Lock har dessvärre ingen knappsats.

Om man trots avsaknaden av Z-Wave skulel vilja köra med ett yale Doorman (tydligen väldigt bra byggkvalitet!), finns det verkligen ingen möjlighet att koppla detta till en smart home controller, typ Vera eller Zipabox? Ingen som har lyckats?

P
Glue funkar inte med alla dörrar fick jag erfara igår då jag skulle montera mitt lås. Min dörr har ett Kama 1082-lås vilket verkade röra till det, jag skulle inte kunna montera Glue utan att borra ur två skruvar som satt i låset. Lite trist dock var supporten hos Glue väldigt snabba och trevliga så det mesta löste sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.