Qunaki skrev:
T-Rex.
Pålarming är ju faktiskt helt ok - Låset låter Vera sätta på DSC-larmet .
Det är faktiskt bara att larma av som inte är det.

Tänk om man kunde styra DSC så hårt att en nyckelvridning hade skapat fördröjning på dörrkontakt och PIR (för att larma av på displayen). Utan så skulle de ju givetvis trigga direkt. Men det är tyvärr en grundläggande inställning i DSC för vad man har kopplat in.
Det jag hade tänkt göra var att låta låset larma på DSC-larmet direkt, inte via Veran. Jag tror inte jag vågar blanda in Veran i larmet, utan vill bara kunna läsa av givarna i Vera mha Envisalink. Men jag har långt kvar innan jag bestämmer mig så jag hinner säkert ändra mig några gånger på vägen :)

Jag kan bara hålla med dig. Litar inte på fem öre på Veran längre, har väldiga problem med datum (som då ger helt fel tid). Den är alldeles för seg, för det mesta, när man ger den kommandon. Tyvärr totalt oberäknelig.

Har själv en Envisalink till DSC, som tyvärr inte är inkopplad ännu. Lycka till på din resa.

Fortfarande bästa såhär-gör-man-tråden. Jag har betat av en hel del här. Ska ge mig på att strömsätta NorthQ, för den drar ju något vansinnigt med batterier. Är det någon som kan svara på följande:
northq.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppladdningbara batterier har en märkspänning på 1,2V till skillnad från icke uppladdningsbara som har 1,5V. En del batteridrivna produkter är känsligare än andra för denna skillnad vilket kan leda till en del problem.

Paxman skrev:
Uppladdningbara batterier har en märkspänning på 1,2V till skillnad från icke uppladdningsbara som har 1,5V. En del batteridrivna produkter är känsligare än andra för denna skillnad vilket kan leda till en del problem.
Tack, då förstår jag.

Försöker hitta posten i Heks stora tråd som visar hur man kopplar ac-adapter till en NorthQ men blir helt lost bland dessa 100-tals sidor med inlägg. Kan någon vänlig själ ge mig nr på inlägget till Heks beryktade genomgång? :)

Nyfniken skrev:
[länk]
Sjukt. Jag ser inte ett ord om detta på hela den sida som du länkar till.

#883 i Z-wave in da haus

Adamski74 skrev:
Tack, då förstår jag.

Försöker hitta posten i Heks stora tråd som visar hur man kopplar ac-adapter till en NorthQ men blir helt lost bland dessa 100-tals sidor med inlägg. Kan någon vänlig själ ge mig nr på inlägget till Heks beryktade genomgång? :)
Kan även tipsa om denna länk som visar hur man kan använda rundstav och några skruvar för att bygga egna batteriersättare. Funkar kanon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.