Min Vera 3 kommer ofta med överaskningar.

I morse började powerlampan blinka omväxlande orange/grönt. Inga andra LED lyser.

Jag tänkte försöka flasha om den och det finns en instruktion på http://wiki.micasaverde.com/index.php/Firmware_Flash_Vera3

Om jag håller inne reset-knappen lång stund har jag vid ett par tillfällen fått powerlampan att lysa fast grönt men oavsett vad jag försökt kan jag inte ens pinga Veran. Provat pinga Veran på 192.168.0.1 respektive 192.168.1.1 (Naturligtvis direktansluten samt med passande LAN-inställningar på min PC)

Har även hållt inne Z-wave-knappen vid uppstart för att få den att gå in i flash-läge och då har USB1-lampan börjat blinka precis som den ska. Men den går fortfarande inte att pinga så ingen ide att gå vidare med "Vera3 Firmware Recovery Tool".

Har också försökt få Vera3 Firmware Recovery Tool hitta min nätverksadapter både i Win8 och Win7 i kompatibilitetsläge samt provat installera sketprogrammet Windows Xp Mode (det gick inte heller). Men jag förutsätter att kan jag inte ens pinga Veran så har jag ingen nytta av ovanstående program eller ens tftp.

Jag köpte min Vera på Ebay för något år sedan. det var innan jag kände till m.nu, annars hade jag köpt den där istället utan att tveka.

Nu har jag beställt en ny. Är det någon som vill göra ett försök att reparera min gamla Vera mot ersättning? Eller är det någon som vet någon som kan tänkas göra det? Är det ens värt att försöka i detta läget?

Tack i förväg och ha det bäst! :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.