H
Hanquist: Signal när posten har kommit
6 svar · 2,4k läst
M
matsv: [citat] Jag har testat z-wave fibaro och everspring, Nexa 433 Mhz. Fibaro och everspring klarar inte av vinterklimat, de slutar fungera när det går ner till några plusgrader. Nexa har fungerat betydligt bättre. Aeon har jag fått uppfattningen om att den klarar vinterklimat men har inte testat själv. Någon som testat den utomhus?
1 svar · 925 läst
D
doo: [citat] Har du någon länk. För jag hittar inte via telefonen :-(
2 svar · 3,0k läst
pelpet
pelpet: Annars finns det ju de där klassiska flaggorna på brevlådan. [bild]
17 svar · 3,1k läst
·
M
Mirar: 433 ska inte störa 868MHz. Jag har haft problem med att nå utomhus, verkar som om yttervägg och/eller fönster är problem för mitt z-wave. Behövdes repeater med runt 80cm avstånd för att nå genom väggen. Inomhus når jag 15 meter genom betongväggar -- minst. (Och det med razberry, så minsta möjliga antenn.) Prova att slå av allt utom en enhet att testa mot. Jag hade ett z-wave-relä
5 svar · 1,3k läst
B
barfotalasse: [citat] Nä, det förståss. Man går hemifrån, något händer och så kommer man hem till en stor askhög. Oops... Kanske har man en seniltimer på spisen och känner sig tryggare. Långkok är gott.
28 svar · 15,3k läst
·
U
ulrikf: Hej, Är det någon som har information om Nexa Professional 868 MHz-protokollet? Exempelvis: - Är det dubbelriktad kommunikation? - Vilken typ av modulation används? (FSK, ASK, etc) - Finns det någon checksumma? - Vilken betydelse har olika bitar i formatet?
0 svar · 1,3k läst
H
Henke-el: Du behöver även en 12v DC trafo för att i sin tur mata RGBW pucken. Du parallellkopplar alla LED strip, inte seriekoppla. Och de brukar gå att klippa var 5 eller 10 cm.
1 svar · 10,4k läst
·
A
Asterix_Thn: [citat] Nej, inte smidiga för 5 öre faktiskt. "Dessvärre" har dom ju bra priser, men det kostar i tålamod.
7 svar · 2,2k läst
ennepop
ennepop: Nej det är som du själv skriver, det hjälper inte. Dels för det som du skriver, men också för att jag har samma problematik med Aeon Labs multisensor. Får dra frågan till tillverkarna. Lång process i sig dock.
2 svar · 1,0k läst
·
H
Henke-el: Fibaro Home center 2. Till kunden blir den enkelt och smidig att förstå. Samt övriga medlemmar i familjen kan använda appen enkelt.
3 svar · 1,6k läst
Demmpa
Demmpa: [citat] Det finns två huvudvarianter. En som känner av droppande läcka när vattnet är på. En som känner av tryckfall i vattenledningen när vattnet är avstängt. Vi köpte denna (villa komplett) http://www.securaprotect.se/vattenfelsbrytare-waterfuse-c-148-1.aspx
125 svar · 36,7k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Den får inte säljas. Montera går bra.
7 svar · 3,4k läst
J
JBir: Tack för alla svar så här långt! Jag har fortfarande två funderingar som jag inte känner jag har fått koll på. 1. För vardagsrumsbelysningen vill jag sätta en dimmer i en kopplingsdosa där det inte finns någon koppling till en strömbrytare. Hur gör jag lättast för att göra om en befintlig strömbrytare för att styra dimmern? Uttaget som strömbrytaren styr idag används inte och
10 svar · 4,1k läst
A
Adamski74: [citat] Om jag minns rätt så blev det ca 2000 extra för 33:a och då ingick den nya panelen i paketet.
17 svar · 9,7k läst
·
Peter2400
Peter2400: [citat] I den här tråden finns det både bilder och mer tips. http://www.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/228180-overvakningskameror-vad-skall-man-valja-och-hur-funkar-det-2.html
30 svar · 7,3k läst
·
C
Cumulunimbus: Gött! Jag fick iofs min Nexa WMR-1000 att funka med Nexa PER-1500 i Zipaboxen.
11 svar · 5,4k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Ja det beror på behov, jag hade satt en Siemens SPC så är man framtidssäker. Detektorer/socklar är detsamma.
11 svar · 2,1k läst
Gusten87
Gusten87: Fortfarande problem?
4 svar · 4,3k läst
Handyoldman
Handyoldman: Nu så kan jag logga in, det gick fort att få svar när jag mailade
7 svar · 1,7k läst
Krillew
Krillew: Hemautomation marknaden har ju lite exploderat dom senaste åren. Jag är utbildad inom styr o regler och har hållit på med det i 40 år !!. Förmodligen kommer flera system slås ut av konkurrens när kina börjar förstå att det här är en marknad. Jag tror att den mest framtidssäkra lösningen är att ej knyta sig till ett företag utan ta en mer öppet system tyvärr blir det ju då så
17 svar · 7,2k läst
F
fredl: Det här har diskuterats i tråden "Erfarenheter eller synpunkter på Verisure hemlarm från Securitas Direct?" http://www.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/162574-erfarenheter-eller-synpunkter-pa-verisure-hemlarm-fran-securitas-direct-4.html?perpage=15#post2144846 Verkar dock vara olika bud på huruvida GSM-modulen blir kvar eller inte.
4 svar · 36,0k läst
Handyoldman
Handyoldman: Tack för ditt svar, jag har Android och kör deras app idag. Skulle vilja ha den infon integrerad i Fibaron. Där ser man temp på varmvatten, ute och inne mm
2 svar · 3,9k läst
H
hcb: Är det någon som vet om det går att ha "#" och "*" i telefonnumren för de privata rapporterna i Powermax-larm?
0 svar · 1,6k läst
zarkov
zarkov: [citat] Det är ytterligare ett alternativ. Jag kommer nog att ladda hem några olika program för att testa vilket som passar mig bäst. Att det går att köra på en RPi är en stor fördel då den är påslagen hela tiden (Spotify-spelare, lokal DNS-server mm) [citat] Ja, alternativet är att köra det på min HTPC (en quadcore Bay-Trail som jag inte tror ligger långt bakom din i3:a). XBMC
11 svar · 3,7k läst
vespaman
vespaman: Beror väl på vad "allt" innefattar, :)
7 svar · 1,8k läst
·
J
Jonas L 84: Jag tror man kan anta att det mesta går åt när den faktiskt tutar. Så hur många gånger falsklarmade det innan batteriet tog slut? 10 ggr? 5 min per gång? Det blir en grov uppskattning oavsett. Och du är säker på att du fick med rätt antal nollor där? Det är ett ganska stort batteri. Hur man vet om det är stabiliserad likspänning...tja...man tar ett foto på märkplåten och
3 svar · 1,7k läst
S
snej81: Grymt, tack så mycket. Låter precis som vad jag mer eller mindre har tänkt mig.
34 svar · 8,2k läst
Nyfniken
Nyfniken: Du ska inte ersätta ett larm med Z-wave. Det är helt enkelt inte tillräckligt driftsäkert. Visst det fungerar hyfsat, men man vill inte ha falsklarm om man har ett system med siren. Och man vill inte att larmet ska utebli om det börjar brinna. Jag hittade precis buggen som gör att belysningen tänds i sovrummet klockan 00:00 om jag har startat om controllern efter solnedgången. Den typen
2 svar · 1,0k läst
F
fredl: I samband med ditt projekt med fönsterbyte skulle jag se över ventilationen totalt då det kommer medföra en ganska stor förändring för huset och det kommer att bli mycket tätare så att du inte får problem med dåligt luft och fukt. Att ha en tillluftsventil i ett rum som normalt endast ska ha frånluft känns långt ifrån optimalt, svärföräldrarna hade det i sitt badrum. Fick dock
12 svar · 2,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.