Villalarm & Hemautomation
Karl_Pedal: [citat] http://forum.micasaverde.com/index.php?topic=32632.0
cpalm: Antar att du är ute efter att larmet styr låset, snarare än tvärtom. Finns väl egentligen bara två seriösa alternativ - antingen Yale Doorman eller ett motorlås (som dock ligger i en prisklass som inte är så tilltalande för privat användning).
Farfalle: Det blev till slut en Arlo Pro 2, vi valde att avvakta helt enkelt. Har fungerat bra och vi har hittills, tack och lov, varit förskonade från de förväntade inkräktarna. I alla fall där de fyra kamerorna sitter. Går att välja nivå på rörelsedetektorn och kan säga att den tar nästan minsta lilla rörelse på bara 80 % kapacitet. Mindre praktiskt när man inte kan koppla kameran till
@ndreas: I EU är larmet normalt på 868 MHz bandet medan de i USA kör DSC Neo på 433 MHz
SueCia: Skönt att se att någon tar förnuftet till fånga och bygger trådat system :) Jag kör Elko living systems själv vilket jag är nöjd med, men jag vet inte hur det står sig på marknaden idag, mitt är drygt 10 år gammalt, fun fact är att ingenting någonsin har krånglat under dessa 10 år.
Tozs: Tackar så mycket för alla svar. Har blivit lite klokare. Kommer bli så här just nu att införskaffa Telldus startpaket då det är nedsänkt idag till 999:- på cdon.se. För styrning av fasadbelysningen ska jag bara hitta bra puckar som fungerar med 1- och 2-knappströmbrytare. Även Telldus "plug slim" fjärrströmbrytare är nedsänkta till 149:- för 3-pack just nu så det blir ett bra
Erik Hellgren: Centralskåpet och dess lucka är av den konstruktionen att det kommer behöva sticka ut ca 2cm för att det ska fungera. Luckan ligger vikt runt själva skåpet (eller hur man nu förklarar det) Annars är det inga problem, har installerat det så vid ett par nybyggen.
Pickadollen: MC140 finns på uttag181.se - men inte 250 http://uttag181.se/tradbundna/56-magnetkontakt-mc140-infalld-skruvplint-extra-stark-magnet-.html
pilotski: [bild] Så här ser det ut där brandvarnaren satt. Jag har kollat de 4 säkringarna som sitter på kretskortet på huvudenheten och de är hela.
ConnyK: Hade samma problem själv, om man gör forumsök på felmeddelande så finns det hur man gör i mega "Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?" tråden. /Conny
john.h: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-kopplar-jag-mitt-verisure-larm-utan-abonnemang.289853/
Korban: Jo de är så att jag har jobbet hos en kund som har ett Bosch easy series larm hemma, och nu har manöverpanelen börjar ger meddelandet "Ring för service". Senast jag höll på med larmet så lade jag till en IR deckare och programmerade enligt manualen, och testade hela anläggningen (IR, magneter, manöverpanelen och siren) med hemtelefon som man kopplar in i centralenheten. Jag böt
@ndreas: Hej, Har ett Dsc Neo larm som jag tänkte koppla ett antal brandvarnare till. Finns det några trådbundna brandvarnare som kan sammankopplas som någon kan rekommendera? 12v eller med 9v batteri.
Lars-Peder Lundgren: Kan meddela att jag fått detta att fungera helt perfekt, det var ganska enkelt. 1. I Fibaro Dimmer (den som jag vill använda för att styra en wall plug), lägg till Association grupp 4 (står i manualen att detta är on/off för S2 ingången) Vill man istället styra andra dimmers, använd grupp 5. 2. Ställ samtidigt in vilken enhet du vill styra, i Vera klickade man bara på "Set to" och man
barfotalasse: [citat] Mer extronic om branddetektorer: https://www.extronic.se/larm/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=12&Treeid=80 Omkring 60grader ska det vara för att en värmedetektor ska lösa ut + lite olika reaktionstid. Eftersom de flesta bränder börjar pyrande och eftersom rökgaserna är dödliga prioriteras rökdetektorer. De gånger hemma hos oss som en eller flera
Anonymiserad 197593: Hej! Det kommer till största sannolikhet bli Securitas. Eftersom vi redan har och kommer behålla securitas larmtjänst så tjänst det mest logiskt. Tack !! mvh
MathiasS: Jag fick ta pause på detta problem några månader men nu gick det lite bättre.... Grundfelet var att jag lagt in kameror (devices) både direkt i iVMS och som en device ansluten till NVR. Det första genererar en lokal fil på PC där iVMS körs när man spelar in, det andra gör att det lagras på NVR. För att göra rätt går man således in på Device Management i iVMS och skapar där en
Zenon: Skumt, den fanns inte på prisjakt, verkade ha ir =) Kan du printa någon bild lr video och lägga upp på molnet så man får se hur bilden blir? Natt och dag =) Börjar den spela in auto om larmet går?
cpalm: [citat] Perfekt, det var exakt denna typ av information jag var ute efter! Lägger in en länk till dokumentet här så att det blir lätt att hitta den: https://www.extronic.se/larm/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=986
MacOsX: [citat] Och med en bygling i plinten så funkar det. Tack för hjälpen!
useless: Ja, jag fattar inte varför Plejd alltid dyker upp i trådar som handlar om hemautomation? Hur ofta förordar någon att man ska strunta i maskiner i verkstaden och bara satsa på hammare och fogsvans?
cazet: hejsan jag har en hallonpaj med domoticz + rfxtrx433 som jag har haft classes wt450H installerat på tidigare nu tänkte jag få igång den igen men jag får inte till det med givarna tar gärna tips hur man installerar dom
Rockit: För att knyta ihop säcken om någon med samma problem skulle läsa detta i framtiden så vet jag fortfarande inte vad felet är, TL260n är utbytt men det hjälpte inte, det är troligtvis något med panelen. Men allt annat verkar fungera som det skall så jag vet inte om det är något som är fel eller varför detta sker. Men jag går runt det genom att bara ändra lite i taget och att endast
etompau: [citat] Nej, den ska inte sitta direkt i solljus. Väderstationerna brukar ha ett enkelt strålningsskydd för temp.givaren. [bild] https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/hur-mats-lufttemperatur-1.3839
Eu-Lars: Då har jag fått raderat mitt cloud konto hos teletec, försöker nu lägga till mitt panel id, men funkar ej............ [bild]