Jag funktionstestade mina brandvarnare och de var totalt odugliga på att reagera på min fejk-rök så jag bytte ut dem. Problemet är att jag glad i hågen klippte kabeln till dem och då la strömmen till kodpanelen på larmet av.

Finns det någon firma i stockholm-uppsala trakten som kan koppla bort brandlarmen så att resterande sensorer fungerar som innan?
 
pilotski pilotski skrev:
Jag funktionstestade mina brandvarnare och de var totalt odugliga på att reagera på min fejk-rök så jag bytte ut dem. Problemet är att jag glad i hågen klippte kabeln till dem och då la strömmen till kodpanelen på larmet av.

Finns det någon firma i stockholm-uppsala trakten som kan koppla bort brandlarmen så att resterande sensorer fungerar som innan?
Det går inte bara att bygla dom tro?
 
Det borde ju gå tycker man, kretsen ska ju bara slutas. Men det är 5-6 stycken riktigt tunna trådar i kabeln och jag vet inte vilken som gör vad.
 
pilotski pilotski skrev:
Det borde ju gå tycker man, kretsen ska ju bara slutas. Men det är 5-6 stycken riktigt tunna trådar i kabeln och jag vet inte vilken som gör vad.
Ok, märke och modell på brandlarmen?
 
Har du kollat om någon av glasrörssäkringarna gått? Om du klippt kabeln med spänning på...
 
274.jpg

Så här ser det ut där brandvarnaren satt. Jag har kollat de 4 säkringarna som sitter på kretskortet på huvudenheten och de är hela.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.