A
Akbarian: Okej! Är verkligen novis inom området :) Den styr två lampor idag så då behöver jag den sistnämnda för att kunna styra bägge lampor! Tack för infon.
7 svar · 2,3k läst
·
Simonix
Simonix: Jag ska köra med NookBox! Detta larm har allt jag behöver och lite till. Det stöder Zigbee och Z-wave är också möjligt med en USB dongle som kostar ca 500kr. Larmet kan koppla till Lövestad via SIA. Bra att veta: - detektorn i startpaketet är inte den husdjur varianten. Jag ska bara använda den i förråd istället för en magnet då - jag köpte på 3 olika ställe. Då blir det mycket
1 svar · 2,8k läst
U
unglue: [citat] Kör Xiaomi aqara-sensorer (billig zigbee), sitter i alla olika rummen och sedan någon i nåt fönster som mäter direkt solinstrålning. Har också någon tempsensor från Netatmo då jag även mäter CO2-halt och styr ventilationen utifrån behov. Kopplat till Homey. Min fjärrvärmecentral är för gammal för att köra link gateway. Tror bara att termostaterna går att koppla till en
4 svar · 3,5k läst
E
Ell_Ess: Tack för tipsen på Nexas grejer! NWMR-251 verkar intressant! Priset är ju långt mycket trevligare än motsvarande från tex Fibaro.. Lite osäker på om led-drivern jag behöver kan styras av den, men det får elektrikern kanske svara på. En grej jag fastnar på i manualen dock är stycket om störningar. Står att man inte bör ha mottagare närmare än 50 cm ifrån varandra pga risken för
4 svar · 1,6k läst
Schwen92
Schwen92: Fick bli svenska från housegard, hoppas dom aldrig behöver användas men dom verkar fungera som förväntat. :)
20 svar · 3,5k läst
N
nallepu: Hyr ett sommarhus med mina vänner vi riggade upp ytterbelysning med sensorer som lyser upp husets alla sidor. Verkar fungera bra men trotts det har vi haft inbrott. varför inte testa detta? https://www.youtube.com/watch?v=cDqkSzzRKC0 Fästmön tycker att det är JÄTTE! kul! https://www.youtube.com/watch?v=NCARYCzlIm0 Vi har placerat ut flera små burkar med super chili och matolja för att
13 svar · 11,8k läst
Samuel Hopstadius
Samuel Hopstadius: Hej! Är det någon som har en bild på en bra montering av Verisure fönstergivare på ett vridfönster?
0 svar · 2,4k läst
·
leby
leby: Om du har wifi i verkstaden så skulle jag föreslå 2 st Shelly Plug S. Du kan sen utöka till så många du vill. [bild] Edit: kanske skall lägga till att den mäter elförbrukning så man sätter alltså upp et scenario typ. "om förbrukning > 10W; sätt på grej 2"
5 svar · 5,5k läst
·
leby
leby: Har en blandning av fibaro och qubino som båda funkar bra. De senaste brytarna har jag gått över till shelly (wifi) som bara kostar runt 110/st om man köper dem direkt av tillverkaren. Shelly har ingen dimmer än så bara använt deras enklaste puck. Men som sagt, både fibaro o qubino funkar bra, qubino har även ingång för temp sensor som jag använder på några av puckarna.
5 svar · 3,2k läst
leby
leby: [citat] Har du redan någon automation som rullar så är väl det det första du bör undersöka. Har du inte det så har jag börjat använda shelly, den billigaste har isolerad brytare som kan styra vilken spänning som helst under 240v. Shellyn är integrerad med Alexa även om jag inte prövat själv. Annars är väl en RFXCOM kanske möjlig att ”lära” koden men sannolikt krångligare
3 svar · 2,9k läst
·
Erik Hellgren
Erik Hellgren: En länk (om jag gjort rätt) till installstions-/programmeringsmanualen. Det står om reset i stycke 6-2 https://www.dropbox.com/s/n9wvljqz84454rq/alexor_installationsmanual_v1_2.pdf?dl=0
2 svar · 2,2k läst
T
tgr_se: Jag har köpt SPClarm och börjat installera. I suterängvåningen kommer jag renovera allt och kan sådeles dra dolda rör i väggar och tak. Sovrum och vardagsrum skall ha magnetkontakt i fönster, irdeckare samt banddeckare. Hur gör man det snyggast? Rör från varje sensor till lämpligt placerad expeantionsenhet? Rör till eldosa på vägg i varje rum och vidare med mångpoligare ledare?
0 svar · 1,6k läst
M
Mr L: Behöver hjälp med hur jag skall koppla in sirenen till mitt Expansionskort E652. Jag har ELQXB kabel dragen där jag har Vit, Blå, Turkos och Lila. E652 Expansionsenhet där jag har två lediga utgångar. En till SIR. [bild] SIR [bild] Och efter som jag inte har utgångar och sabotage som på CA så får jag koppla lite annorlunda. 0V (E652) till (SIR) in på -VCD 12V (E562) till (E562) COM,
0 svar · 1,7k läst
·
S
Snickaren46: Hej Se upp när ni handlar deras larm många av deras produkter fungerar inte,dålig signal där finns bl.a. brandvarnare,utesirener inte ett larm i toppklass som man kan tro om man läser deras hemsida,även Holars.se säljer samma skräp.
15 svar · 4,7k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Samma användarnamn och lösenord som din adminanvändare du skapat har. För mer generell info: http://van.fyi/docs/Intrusion/SPC/SPCConnect/v_2.6/UserHelp/EN/#SPC/Intro/GetStart_SU_All.htm?TocPath=_____3
1 svar · 1,2k läst
G
goerana: Hej! igentligen till AMAG passersystem Symmetry https://www.amag.com/software https://cssga.com/wp-content/uploads/pdfs/AMAG_READERS+Series800_Dec09.pdf Med vänlig hälsning// Goerana
1 svar · 1,5k läst
Mac_attack
Mac_attack: [citat] Tack! Var lite det jag fått intryck av och hade på känn.
4 svar · 2,9k läst
GK100
GK100: [citat] Din elektriker verkar vettig, ja inte att du skulle vara helkorkad bokstavligt men i detta fallet har du nog halkat långt ut i något som lite raljant skulle kunna kallas "forntidssäkrat". Finns ingen och har i princip aldrig funnits något som kan försvara den typen av upplägg trots att det inte i olika grad är ganska vanligt. Det gör våld både på konventionell installation och
16 svar · 5,2k läst
C
Christian_Hstd: [citat] Fungerar suveränt. 2 st kameror och 3 st sensorer. Vill jag bygga ut ytterligare så kostar det ingen förmögenhet. Det enda som saknas är en UPS batteri backup. Men tappar den Internet så får man en pling i telefonen.
3 svar · 1,2k läst
C
crazytok: Jag vill kunna styra mina plissegardiner i sovrummet på något sätt. Vet att det finns produkter du fäster på väggen, som du sedan sätter snöret i och sedan drar du gardinen upp och ner via denna. Vill kunna tidsinställa eller styra vid soluppgång,nergång eller liknande. Iaf på något sätt kunna automatisera dem. Men finns det något som faktiskt funkar stabilt och bra!? Någon som
0 svar · 742 läst
J
Jojjen09: [citat] Via spc connect lokalt eller logga in på spc connect kontot? Mvh JJ
32 svar · 17,0k läst
·
@
@ndreas: [citat] Tack, det verkar fungera! Nu ska jag dra in kablarna och montera!
20 svar · 6,4k läst
·
Demmpa
Demmpa: Som sagt SOS alarm är väldigt restriktiva med att skicka ut räddningstjänsten på obekräftade ”automatlarm” (”brandlarm” från ej certifierad brandlarmsanläggning). SOS vill helst inte skicka ut ambulans/räddningstjänst (IVPA) om inringaren inte är vid den skadade, inte ens om det är centralvakten på ett stort företag som ringer in larmet. Det finns företag där tillträde
16 svar · 31,0k läst
C
Cyrix: Har ett Kerui W193 sedan ett tag tillbaka som fungerat bra. Har köpt till en utomhussiren och lyckas tyvärr inte stänga av ljudet när man larmar av. Stängt av "sound" för alla fjärrkontroller vilket tog bort ljudet när man larmar på. Är det en bugg i larmet, eller går det på något vis att stänga av (o)ljudet?
0 svar · 4,4k läst
E
etompau: En mikrobrytare i dörrlåset brukar funka bra. Du slipper batteriproblem och ev. räckviddsproblem med en radioförbindelse. Tror att du för höja din budget för alla grejor du vill ha i larmet.
7 svar · 3,3k läst
1
111111: [citat] Då det fortsatte att strula, så ändrade jag "tankebanan" och beställde nya ställdon för 230v i stället dör 24v, som den då skall styra. Därmed slipper jag allt strul med 24v transformator,
4 svar · 1,7k läst
T
tjr: Uppdatering än en gång; för dig som funderar på att använda Constaleds produkter, säkerställ att de funkar i avsedd armatur. 30938 som motsvarar MR16/GU5.3 har mått som en GU10, men behöver en låsring för att fästas vid armaturen tillskillnad från en GU10. Detta kan ge problem för utanpåliggande armaturer då de gärna saknar låsring. 30443 har G4 fäste, men är till måttet
3 svar · 3,5k läst
T
tjr: Rättelse; Jung Push-Button BCU ska funka med ETS Inside (enligt Jung).
3 svar · 1,6k läst
L
Lini: Nu har jag inte konfat upp KNX/hue-delen än men det jag hade gjort är följande. Mina sensorer (knappar) har vippfunktion. Det betyder att jag kan använda minst 4 kommandon per knapp Av (snabbklick neråt) På (snabbklick uppåt) Dimmer ner( hålla in neråt) Dimmer upp (hålla in uppåt). Evt. går det även fånga dubbeklick (har inte checkat. Eftersom jag primärt vill ha Hue för
14 svar · 3,1k läst
·
S
spacemoose: Jodå. Hittade det. Parameter 90 var satt till disabled. Efter att ha aktiverat denna så visar den effekten i HA.
8 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.