Villalarm & Hemautomation
Hjulbent: Satt nog en fläkt i avloppsventen , annars inget drag kan jag tänka mig,i övrigt aldrig sett något liknande och det skulle nog lukta skit i huset
Skumpe: [citat] Jag tänkte det först. Har fått lite olika bud. Men tror det är förstahandsalternativet faktiskt .
alm82: Om dioden på analysatorn lyser så är ju inte felet på sektionsingången, utan antingen i glaskrossarna (de ligger i serie med två trådar in och två trådar vidare till nästa med ändmotstånd på sista) eller i analysatorn. Kan såklart även vara sabotagekontakten i fatumdosa eller i analysatorn
anders07: [citat] Tog upp det med frun att jag behöver köpa en 3D skrivare... Tror det är mer troligt att jag får fila på m.nu's adapter...
Zenon: Jag funderar på detta larmet då det har typ billigaste månadskostnaden av alla larm jag hittat som är kopplade till central och väktare, även om man får larmet först i luren och måste godkänna. Antar att detta ändå räknas som uppkopplat och ger försäkrings rabatt? Utryckningarna är gratis vad jag läst på hemsidan.
Stefan1972: [citat] såklart är det så men jag bara menade rent generellt hur allt utvecklas.
hrt: Tack för svaren. Blir ett larm till att börja med iallafall och kör vidare med Hue tillsvidare.
Erik Hellgren: [citat] På de flesta PIR-detektorer mäter man från centrum på linsen. Ska du dessutom inte köra med husdjursimmunitet så spelar det absolut inte någon roll med några cm hit eller dit
spacemoose: [citat] Ja, en magnetsensor på elskåpet är ju faktiskt ingen dum ide. Frågan är om batteriet i den trådlösa sensorn håller tillräckligt länge när det blir kallt ute. Det är samma för mig gällande beslutet. Sedan vill jag gärna ha något som kan överleva olika plattformar. Om jag förstår det rätt så är Ring kamerorna helt beroende av att det finns någon som tillhandahåller
Sputnickv8: Tackar Erik Hellgren Har löst problemet nu ikväll sen du förklarat hur jag skulle gå till väga Tur det finns detta forum och hjälpsamma mänskor så vi amatörer också kan lyckas med dessa larm problem (y):D:cool:
Zenon: Gällande vatette, för waterprof innehöll inte app och wifi ? Innehåller appen svenska? Kan någon ta ett par bilder inifrån appen så man får se hur det ser ut? Vad det finns för val möjligheter osv? Den har inbyggt trådlöst wifi i vattenfelsbrytaren och är lätt att koppla upp till nätverket via appen? Annat man bör veta innan man köper just denna varianten? =)
Rille2005: Comviq har jag mycket svag täckning med . Nästan bara tre som fungerar här. Telenor är okej
Rille2005: Tjena. Jag har ett Smanos X500 larm. Jag har precis köpt det och kan inte få det att fungera 100% :( Jag lyckas inte synkronisera klockan :( HAr provat allt nu.... HAr ställt in SIM kortet på 2G / GSM, har tagit bort pin på sim kortet, har gjort factory reset på kontrollpanelen, har startat om mobilen mm mm mm men inget fungerar. Jag kan inte larma eller larma av med appen heller. Dock
Jocke_BP: [citat] Update: Funkar efter lagt till authentication: basic
Jörgen Ö: Kan kolla ikväll, vi har inte fått första räkningen ännu :-)
etompau: IFTTT erbjuder en hel del funktioner relaterat till plats och uppkoppling av telefon till WiFi.
ed9tho: Har gjort efter denna besrkrivning och det fungerar väl som det ska men jag har bara 1 område med del deltillkoppling A som fungerar för skalskyddet och det är det som jag vill använda kalendern på. Hur gör man då? Måste jag skapa 1 område till och sluta använda deltillkoppling ? //Thomas [citat]
MagHam: Jag använder Comviq. Har man laddat sitt saldo, med säg 100:- så ligger det kvar ett år. Men då är prisplanen "Bas" och ganska dyr. Laddar/köper man en annan (billigare) prisplan så räcker den en månad, men sedan trillar det tillbaka på "Bas" av sig själv.
-RB-: Tack för den informationen. Det skulle passa perfekt för mitt syfte.
unigas: Om du klickar på de tre punkterna där du också hittar "Unused Entities" ska det finnas "konfigurera användargränssnittet eller Configure User interface" där. Välj "plustecknet" i nederkant och välj ett "kort", döp kortet till något lämpligt och välj de "Entities" du vill ha med på kortet. Spara. Klart.
Joacimz: [citat] Har ett spc själv och hjälpte kompisen med Ajax. Allt var uppsatt och konfat på 30 min. Riktigt enkelt larm.
VideX: [citat] Den verkar vara det jag är ute efter, men verkar inte gå att få tag på nånstans bara. Verkar ha utgått ur Nexas sortiment.
Mats: två fyrledare ska inte vara något problem i en väldragen slang tycker jag
Gilgo: Det löste sig till slut, men jag är osäker på hur. Numera funkar stay arm som det skall.
etompau: [citat] Absolut, håller med om det, men jag tycker att förslagen bör funka med frågeställningen. TS frågade också om tillslag på exakt tidpunkt, det går ej att få till med ett skymningsrelä. Hursomhelst nu har "Nilsson" fått lite att fundera på. :)
StyvBoard: Denna har jag ju missat, http://www.nexa.se/vara-produkter/zwave/sp816-rorelsevakt ser ju ut precis som den billiga modell jag haft och som funkat utmärkt under lång tid. Någon som har erfarenhet av? Är inte batteridrift ett problem när det blir kallt? Fått den uppfattning på en del betyg här o där på batteridrivna utomhussensorer.