Villalarm & Hemautomation
unigas: [citat] Jag kör Home Assistant med: Trådfri, Sonoff (Tasmota), Shelly (Tasmota), Lifx, och "Nexa" 433 MHz RF Funkar problemfritt.
largab: Byta ägare också kanske ? I Telldus Live Hantera Platser Administration Överför till ny ägare (ny E-mail) (Jag har en Znet V2)
13th Marine: Är du säker på att larmet är ditt då? Tror det dröjer iaf tre år innan det är ditt. Kan inte exakt hur man gör, men det finns en tråd på forumet, sök lite så hittar du den förhoppningsvis.
Pewh: Är det någon som har uppdaterade priser för koppling av privatlarm till de olika larmcentralerna? T.ex. Lövestad Falck Rapid osv. Vilka kräver godkänt anläggningsintyg?
florianc: Hej, Jag använda an SPC 4300 V3.7.0 och kan inte connect till Spcconnect.com. I Log, jag får : 22/01/19 23:00:44: Poll transmission attempt failure 22/01/19 23:00:44: TCP connection timeout I nätverk, jag är säkert att jag har en bra konfiguration. Prova det med telnet och kunde ansluta till spcconnect.com Jag läste att det kunde vara ett problem med key encryption och kunde se att du kunde
henkepenk: Jag hittade den på Bauhaus. Åker hyfsat mycket hellre dit än Ikea, tack igen för tipset. https://www.bauhaus.se/fjarrkontroll-nexa-mini.html?gclid=Cj0KCQiAvqDiBRDAARIsADWh5TcexUpKNTFP7okTxeppxuVtI6I4MQlXfS-8dzb2mqXdzFHM-LLqXDMaAsMFEALw_wcB
Dr alban: [citat] Anledningen heter barn. Då larmar jag när dom har gått till skolan.
MathiasS: Trådat, Hikvision 2385 enligt länk ovan (men handlade från asiatisk leverantör, fortfarande originalkameror dock). Wifi är för lätt att störa ut. Det är ju lite pyssel med kabeldragning men jag har möjlighet att dra från takfot in på vinden och därefter till central punkt, så här funkar det (borrar hål sticker in ett vp-rör och trycker sedan in kabeln där - då når jag den
Vårtimer: [citat] Gör de. Blev tokig på min första . Den kunde ringa mitt i natten
useless: Strömstyrkan anpassas av telefonen. Allra lägst ström blir det om laddaren är inkopplad hela tiden så att batteriet bara underhållsladdas. Slår du av laddaren regelbundet så att batteriet laddas ur så kommer telefonen att dra så mycket ström det går från laddaren för att ladda upp batteriet när laddaren slås på igen.
StyvBoard: [citat] Trodde den skull logga enbart avvikelser men de loggade var 10:e minut ungefär. Men det dyker upp o försvinner grejor på IFTTT så det kan vara fel applet jag länkat. Stängde av den här, så 10 nov fanns den jag använt iaf. [bild]
stefan_bgh: Det är löst nu. Supporten återställde krypteringsnyckeln för Connecten och så tog jag därigenom bort SSL krypteringen för webgränssnittet så nu kommer jag in lokalt också.
Svesse1977: Hej Har funderat på att bli larminstallatör/Servicetekniker åt Verisure! Finns det några som arbetar som det nu? hur anser ni att det är? Grundlönen är ju helt ok, men hur räknas provisionen ut? Är det som alla andra jobb med pension, semester etc? Bara ni som arbetar nu eller känner någon i sin närhet som gör det behöver svara, vad folk tror och har hört är jag inte intresserad
Alfredo: [citat] Ja varför skulle någon alls överhuvudtaget vilja leverera någon som helst kvalitet? Det är ju allmänt känt att de med absolut sämst kvalitet är de företag som på sikt överlever, blomstrar och blir riktiga vinstmaskiner. ;)
jojo123: Direktmätning exakt på W , trafo kan variera lite med belastningen , s.k felvisning
tompaah7503: Inte en susning men det var ju ganska rolig teknik, den där Wiser-serien. Man kunde visst köpa individuella mätare för faser och så den där central-server-modulen. Hade varit kul att testa. Vet du om kommunikationsmodulen har något öppet gränssnitt så det går att prata med den även utan Schneiders mjukvara?
Torgab: Ja, det blev fel. Jag vill rita in två trappomkopplare och en Fibaro FGS-213 i ett elschema se: https://goo.gl/images/Z361t6 Blir det rätt så här?: [bild] 1 Utgörs av en trappomkopplare och en insatsbrytare Fibaro FGS-213. Trappomkopplarens tändtråd matar styringången (S1) på insatsbrytaren. Belysningen anslut till insatsbrytarens utgång(Q) och nolla. Insatsbrytaren måste även
Tody: Var ett tag sedan någon skrev i tråden. Jag var inne på att köpa en Fibaro och en mikrobrytare, men fattade det som att Fibaro tagit bort möjligheten att koppla in externa grejer. Någon som har ett mer up to date tips? Det kanske finns någon helt ny produkt som löser det hela.
Variabel: [citat] Hej vad ska man köpa för brandvarnare förslag på trådlös samt trådburen?
karlmb: Är det inte dags att börja titta på Zigbee? Det finns bla ett flertal LED-drivers med inbyggt stöd för Zigbee, men bara några enstaka för Zwave. Alla vill väl ha bra fungerande dimning + LED framöver och då blir det dyrt om det inte är inbyggt stöd i varenda driver (mao vill man inte heller ha dyra Phillips HUE som ju har just stöd för både Zigbee + driver inbyggt i själva
karlmb: [citat] Håller helt med dig ang Hue o Osrams produkter, det är en liten nish för folk som har gott om pengar... Dessutom innehåller de ju både drivdon och dessutom dimbara sådana, inte konstigt det kostar. Givetvis vill man ha både trådlös och manuell styrning, har inte sett att sådant inte är möjligt med Zigbee. Marknaden är full ja, men 3-400 för en enkel brytare för inbyggnad i
Härryda2015: Nej, det är inget system som jag kör själv. Jag har en salig blandning av uppkopplade produkter där allt har egna appar...:crysmile:
RilleRock: [citat] Jo jag förstår det. Ett installatörskonto har detta valet vilket jag aldrig använt som kanske kan lösa problemet. Dock måste panelen vara knuten till det kontot för att kunna ta bort det. [bild] Kontakta supporten och hör vad som är smidigast lösning. https://se.spiap.com/support-download-center/teknisk-support-1.html
etompau: Har använt batterier från Ebay och från märkestillverkare. Batterivarningen har alltid återgått efter batteribyte.
sepani: Ja, den larmleverantör som bäst kan utmana dem är Protexus. De kör samma hårdvara (Visonic), men du måste installera det själv....man kan dock sammanfatta det som att man betalar ganska mycket för installationen. Tror att nettoskillnaden i mitt exempel blir ca 8 000 SEK.
Mattias_Jo1: Vilka olika dashboard appar eller andra möjligheter finns det mer än ImperiHome? Har en Samsung platta som jag skulle vilja konfigurera upp enkelt för detta ändamål. Verkar som ImorriHome och Telldus är möjligt om man ser i listan. Har ni några andra tips om detta? Knepigt att det inte kommit mer möjligjeter. Min set up: Telldus Znet v2, Hue och Sonos. Ajax larm system.
sepani: [citat] Nej, uppkoppling vill man ju ha men kanske läge att kolla andra larmcentraler?
Cancerman_777: [citat] Jag köpte några billiga larm som har den funktionalitet jag krävde från Kina, och ett gäng billiga wifi-kameror. Jag gav under 400 per grundsats (en rörelse, en dörr, central och en fjärr (som jag inte använder)) och ca 200 per kamera. Sedan kompletterade jag med wifi-brandlarm från annan tillverkare för 60 per enhet. Det funkar klockrent. Jag har testat det :) Lite enkel
13th Marine: Är ett Verisurelarm, från början av 2000talet skulle jag tro. Ska gå att köra lokalt utan uppringning, men jag vet inte hur man gör för att få igång det.
rowe: Hej, Lite återkoppling från mig, returnerade dimmern och tog en ny och den fungerar betydligt bättre. Nu funkar alla funtioner som det ska! Måste ha fått en DOA. //Ronnie