2 203 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
DSC Alexor larm
Tjenare!
Något larmproffs som kan hjälpa till?
Ändrade installatörs kod och skrev upp koden sen när jag nu skall göra ändringar i larmet fungerar inte koden. Jobbigt läge har rätt master kod och den funkar men hur kan jag återställa installatörs koden till ursprunglig eller som när larmet levererades? Har letat i manual osv hittar inget om detta.
Ändrade installatörs kod och skrev upp koden sen när jag nu skall göra ändringar i larmet fungerar inte koden. Jobbigt läge har rätt master kod och den funkar men hur kan jag återställa installatörs koden till ursprunglig eller som när larmet levererades? Har letat i manual osv hittar inget om detta.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Hårdvaru-resetD dpurple skrev:Tjenare!
En hårdvarureset ger samma resultat som ovan. Använd denna reset när installatörskoden är okänd eller det inte finns någon knappsats som kom-
municerar med systemet. Gör följande:
1. Gör systemet spänningslöst.
2. Ta bort frontstycket på centralapparaten PC9155.
3. På kopplingsplinten, anslut en bygel mellan I/O plint1 och I/O plint 2, ta bort eventuella övriga inkopplingar på dessa.
4. Spänningssätt systemet och vänta ca 20 sekunder (5 korta pip ljuder när återställningen lyckats).
5. Gör systemet spänningslöst och ta bort bygeln innan du startar upp systemet igen.
Texter sparas lokalt i knappsatsen och återställs inte.
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
En länk (om jag gjort rätt) till installstions-/programmeringsmanualen. Det står om reset i stycke 6-2
https://www.dropbox.com/s/n9wvljqz84454rq/alexor_installationsmanual_v1_2.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/n9wvljqz84454rq/alexor_installationsmanual_v1_2.pdf?dl=0
Klicka här för att svara