M
mtboy: Japp, en hel del.
1 svar · 624 läst
M
1 svar · 624 läst
M
MrDTS: Hej Det finns andra Yale modeller som inte säljes i sverige som ska fungera, den Vi har här finns även en zigbee modul såg jag, den har https://onesti.io/en/how-it-works ett larm som Nookbox. MrDTS
23 svar · 5,5k läst
K
Kristoffer Berglund: Hej. Har ett problem, får ej rätsida på det. Har 2st mk440 som ska ligga i serie med sabotage. Använder 5k6ohm , max 2st. Någon som vet hur jag ska dra kablaget?! För jag får inte rätt på det... Mvh Kristoffer
0 svar · 614 läst
P
Ptja76: Hej! Jag har 2st Yale doorman och de är kopplade mot Verisure Modul. Har fått ett problem. När jag lägger till en tag på en användare så vill den inte funka i båda dörrarna. Lägger till den och verifiera mot dörren. Så långt ok. Går till andra dörren och testar. funkar. ok Väntar en stund och helt plötsligt så fungerar den bara på den dörren där där jag först aktiverade
0 svar · 1,7k läst
C
cpalm: Finns ju många gsm-baserade alternativ att välja på. Vi hade under ett antal år ett Climax-larm som funkade riktigt bra och var av hyfsad kvalitet för att vara ett Kina-larm. Säljs bl.a. under varumärket Electia på Clas Ohlson.
1 svar · 3,8k läst
R
Rockit: Hej. Jag har skaffat DLS5 men har problem med "aborted before completion" när jag laddar upp för många ändringar åt gången. Jag har en PC1864 4.5S och ansluter via IP mot en TL260 v1.13. Jag har provat med en annan panel och en annan TL260 med samma resultat. Så min tanke var att jag kanske angett fel version på panelen som orsakar detta problemet. Men i DLS5 finns inte v4.5S så jag kör
0 svar · 1,3k läst
Jockas021
Jockas021: P [citat] Ingen respons men du har säkert löst problemet redan. Svarar här iaf om någon annan undrar samma sak. Vill man lägga till ett lås/komponent på samma adress och installation välj befintligt system. Vill man ha separata installationer på olika adresser som är oberoende av varande välj ny installation. Man kan även flytta komponenter mellan olika system genom att först
1 svar · 4,6k läst
T
Tornhuset: Tack för hjälpen! Jag tar och köper nya då jag dessutom skaffat katter sedan jag installerade larmet, och det tål inte mina Bravo 2 utan speciallins. Har ni några tips på detektor? Verkar som att Optex Rxc-st ligger bra i pris.
5 svar · 2,5k läst
RilleRock
RilleRock: Skicka ett mail till GB Trading så kan de säkert hjälpa dig.
3 svar · 955 läst
T
Tomas R: [citat] Ja, denna har jag tittat på men rörelsedetektorn verkar bara vara för inomhusbruk medan sirenen kan sitta utomhus.
4 svar · 2,7k läst
P
PÄR R: Har nu fått igång Samsungtelefonen såjag fortsätter leta på Plattan men trots att jag har max ljud på kameran så är ljudet väldigt lågt.
3 svar · 1,8k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] SIA är vanligast men går bra med CID med.
1 svar · 1,3k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Enklaste varianten så skalar du upp 2 trådar i det framdragna paret och tejpar fast dem mot underlaget. Programmerar ingången som digital och "Vatten". Den larmar sedan när det blir slutning mellan de 2 trådarna. Sen kan man göra det hur avancerat som helst men.
10 svar · 3,2k läst
useless
useless: [citat] Radiovågorna struntar i om det är vpn eller inte. Stör du ut de frekvenser som Wifi använder så upphör kommunikationen.
9 svar · 4,6k läst
I
Ingper: [citat] Men det är ju inte batteriet som är problemet. Det är brandvarnaren, som inte fungerar (och inte är tänkt att fungera) i minusgrader. Eller ens under +5°C. Jag har ännu inte hittat något alternativ, så jag har den fortfarande urkopplad under vinterhalvåret. Tyvärr.
2 svar · 3,9k läst
P
PÄR R: Hej. Har ett gammalt Arlosystem och kommer nu att skaffa Arlo pro 2 system. Frågan är om någon vet om man kan köra bägge basenheterna hemma men då givetvis med dubbla konton? Tänkte ha kvar mitt gamla system för en utomhus bevakning och har där 4 enheter
0 svar · 1,1k läst
HenFre
HenFre: [citat] Vill inte knycka tråden för att diskutera Domoticz så jag svarade här: https://www.byggahus.se/forum/threads/domoticz-och-z-wave.277601/page-59#post-3421604
13 svar · 3,5k läst
TresH
TresH: Någon som varit med om att fler koder ej går att lägga in? Får svaret ”koden redan använd” trots att jag testat byta både plats och kod... vet att jag har 5 lediga platser och även vilka nummer som är lediga...
3 svar · 8,0k läst
Huggabuggaa
Huggabuggaa: Det hände med vårt larm också ( alert alarm ). Kontaktade alert alarm, skickade tillbaka komponenterna för felsökning och fick nya komponenter, 1 månad senare hände det samma sak och en gång till därpå och varje gång någon gång mellan 02:00-04:00. Nu är bindningstiden bruten och pengarna har vi fått tillbaka för vad larmet kostade. Kan bara säga att alert alarm är nog det
10 svar · 4,9k läst
RilleRock
RilleRock: [citat] Titta i stora SPC tråden på inlägg #3486 och #3487.
1 svar · 1,3k läst
J
Jocke_BP: Tips på bra alternativ till låsbart handtag från utsidan till altandörr? Låset som sitter där idag är bara en liten spärr i handtaget på insidan, ingen nyckel på utsidan alls..
6 svar · 2,1k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: Till Schneider Electrics Strömförsöjning så behöver du komplettera med denna spänningsförsörjningen. [bild] Flera andra tillverkares strömförsörjningar har kombinerad drosslad 24V busspänning och odrosslad 24-29V för extern spänningsförsörjning. T.ex. Denna från Zennio. [bild] //Patrik
19 svar · 5,2k läst
·
C
C.Lundin: Pepparspray ligger väl kring 3kk scoville? Hade aldrig hört talas om blood chili men den verkar ligga på 800k. Problemet här är väl att pepparspray är ett typ av vapen, och skulle man försöka tillverka ett vapen av chilipulvret du pratar om så är det nog på det du fallerar. Med det sagt tror jag styrkan är helt irrelevant. Annars så skulle många (jag inräknat) ligga dåligt till
1 svar · 788 läst
Scout
Scout: Japp
1 svar · 904 läst
RilleRock
RilleRock: De kameror ja lyckats få igång har antingen fungerat fullt ut eller ingen bild alls. Ström 2 vad är den inställd som? Kan du välja mjpeg tex eller qvga (320x240)? Vilken sträng och kamera använder du? Ifall fler vill integrera hik till SPC.
5 svar · 1,3k läst
leby
leby: [citat] Han radera min fråga innan jag såg att du varit snabb och svarat, hittade svaret... ;-)
6 svar · 559 läst
K
Kristjang: Tack för hjälpen, jag gör det
4 svar · 5,1k läst
C
cpalm: Ja, som rubriken säger - var köper man SPC till rätt pris? Enligt min egen research ligger låsshop.se riktigt bra till. Finns det några bra alternativ? Är inte främmande för att beställa från utlandet.
0 svar · 1,3k läst
K
kva: 1. Ja 2. Om du vill. Jag har mina på 025 - Auto verify fire. Slipper därmed dra igång alla sirener när jag steker entrecote. 3.1 Ja om du inte vill ha delay på dem 3.2 Nej. Bara om du har behov att passera dem under av- och tillslag av larm. Använd 009 istället. 4. Ja 5. Hur menar du? Sirener är inte zoner. 6. Det står i manualen till enheten. Mina MK 255:or är NC. 7. Om du är
1 svar · 2,9k läst
K
knugen: Helt korrekt med 2.2 mitt fel! [citat]
19 svar · 7,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.