Hej,

Jag letar efter ett hemlarm som kostar inte för mycket (nej tack till Verisure, Sector, osv) men måste vara uppkopplat till en larmcentral. Jag vill gärna ha rörelsedetektor med kamera. Jag kan slälvklart installera larmet själv för att slippa installationskostnader. Hemautomation är ett plus men inget krav.

Min nuvarande konklusion:

Ajax: ser bra ut men utan rörelsedetektor med kamera, kan koppla till bl.a Lövestad
Nookbox: verkar ha allt, vet inte hur det funkar med larmcentral dock, startpaket är kanske inte djuranpassad, dyrare än Ajax med inte så många återförsäljare
Säkra Larm/Garda alarm: bra larm men man måste betala för installation, "hemliga" priser eftersom man måste kontakta dom
Securitas: bra larm till bra pris men opertörlåst och kostar 300+ kr/månad så blir det relativt dyrt efter till exempel 10 år

Finns något annat? Vad skulle ni rekommendera till mig?

Tack för hjälpen!

Jag ska köra med NookBox!

Detta larm har allt jag behöver och lite till. Det stöder Zigbee och Z-wave är också möjligt med en USB dongle som kostar ca 500kr. Larmet kan koppla till Lövestad via SIA.

Bra att veta:
- detektorn i startpaketet är inte den husdjur varianten. Jag ska bara använda den i förråd istället för en magnet då

- jag köpte på 3 olika ställe. Då blir det mycket billigare! Hittade startpaket för 4000kr, detektor med kamera 1500kr, magnet 400kr, osv. Allt kostade ca 8000kr. Billigare än Securitas redan efter 1 år och samma pris som Ajax.

• Gilla
bjuran76
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.