P
ptk: Tack för hänvisning!
2 svar · 1,5k läst
P
T
tomas_k: Så kan det bli när man själv är kvar på 6.x-version... Uppgraderar vanligen inte kritiska system förrän dom ser stabila ut. Det nya heter helt riktigt Synology Photos och har tydligen blivit bättre än Moments och den andra foto-appen tillsammans. Har själv inte testat den än, fast dom som gjort det verkar nöjda och det låter lovande för framtiden. I korthet ändrar jag mitt svar
4 svar · 1,1k läst
lilytwig
lilytwig: [citat] Du har PM
2,4k svar · 455,0k läst
·
lilytwig
2,4k svar · 455,0k läst
·
RilleRock
RilleRock: [citat] SP1000 är ett ok val att sätta i taket då den är rund eller i någon annan hörna där den inte är så iögonfallande.
6 svar · 1,9k läst
T
turbo100: Hej, Jag behöver ha en kamera i en hundkoja på ca 3 m2 och vill helst se hela kojan så vidvinkel vore bra. Jag kan dra PoE i PEM-rör. Eftersom det är en hundkoja tänkte jag utomhus-modell kunde vara bra. Någon som har bra tips? Jag har testat WiFi men tycker det fungerar bättre med kabel.. Någon billig Hikvision som är vidvinkel som ni kan tipsa, eller annat?
0 svar · 1,0k läst
Jetkokos
Jetkokos: [citat] Finns ju flera produkter för sådant, t.ex. Nest Protect eller Netatmo. Då styr man dem via mobilen. Annars finns det ju även sådana som man med fjärrkontroll kan pausa och temporärt sänka känsligheten, som kanske duger för just detta problem. Typ Marelco.
6 svar · 3,5k läst
D
djac: Har noterat att min Verisureapp på senare tid oftast är den största förbrukaren på familjens telefoner, fler som gjort samma notering?
0 svar · 974 läst
E
etompau: De här Nest-termostaterna verkar vara anpassade för värme/kyl-system som används i USA. Har svårt att se hur de enkelt ska kunna kopplas till bergvärmepumpar på ett bra sätt. På nätet hittar du massor av exempel på hur termostaten ska kopplas in men det är minst sagt oklart hur sedan termostaten agera på sina utgångar.
9 svar · 4,3k läst
I
ikeo: Så länge som du inte har barn som trycker på knappen en massa gånger för att det är kul att se lampor blinka så funkar det hyffsat stabilt. Flipprar man på brytarna 6 gånger i rad så gör den en reset och nollställs .
4 svar · 1,9k läst
T
Taxture: [citat] Mest för att jag tänkte sätta staket/stängsel längs med infarten sen ser en grind lite mer ”stängt” ut än en bom
9 svar · 2,5k läst
V
Vangstycket: [citat] men jag hade stäng av dimmerfunktionen så den bara fungerade som on/off. Det borde ha funkat tycker man. [citat] Om man kopplar en vanlig strömbrytare till lampan. Håller knappen intryckt i tre sekunder. Så blir det ett annat ljus än att bara trycka kort på knappen. Det borde man kunna få till på Tellsticken. Typ On och sedan Off efter tre sekunder.
2 svar · 1,4k läst
J
JPlicious: Hej, Någon med erfarenhet att styra Carisma CRC-MV från Eveco tillsammans med Shelly och sen upp vidare i HA? Går det? Hur han man löst det? Tack på förhand.
0 svar · 690 läst
A
Acer767: Jag tackar för inlägget @jansson3 men då det inte blev ngn diskussion här så gick jag vidare med tips från andra forum. Det blev Philips Hue. Jag inser att det är till en högre premie men det är å andra sidan skönt att lägga ngn krona extra för att slippa problem. Jag har då kört deras smart plugs mer än ljuskällor. Jag övervägde faktiskt de pluggar du tipsade om redan innan
2 svar · 944 läst
IngemarB
IngemarB: [citat] Helt klart och de är inte så dyra men på det batteriet som sitter i har jag nog minst 1 år kvar.
4 svar · 1,4k läst
IngemarB
IngemarB: [citat] [citat] [citat] Fick respons från ägaren av Telldus så jag lägger ut den här med: "Hej! Tack för alla svar jag fått efter att vi skickade ut information i förra veckan! För alla er som använder 433MHz eller Z-Wave idag, så kommer de fungera länge till tillsammans med er existerande TellStick. I dagsläget säljs TellStick ZNet Lite V2 och givetvis kommer den att supportas
10 svar · 7,1k läst
·
Demmpa
Demmpa: ”Plöj igenom” den andra tråden, ställ gärna frågor i den tråden, där finns flera som kan SPC som troligen inte hittar denna tråd. Har för mig att jag hade det problemet också, men tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag gjorde för att åtgärda problemet.
7 svar · 2,0k läst
·
E
ersu: [citat] Tack! Det var problemet! Nu funkar det kanonbra. :crysmile:(y):D
9 svar · 3,4k läst
·
M
Martin Sundström: Många larm har lösningar för att hantera dörrar, jag håller som bäst på att sätta upp ett Satel INTEGRA som jag bland annat skall använda för att styra ett motorlås i ytterdörren. Det har en en modul för integration mot KNX som jag också har med i lösningen. Än så länge funkar det bra, jag har inte kommit till låste ännu men integrationen mot KNX är bra.
3 svar · 3,3k läst
·
I
Italiese: [citat] Än så länge har jag löst som i bilden: [bild] Tidigare hade jag en Blue Line Gen2 Quad PIR Motion Detector, men fick aldrig detta problemet.
4 svar · 1,4k läst
·
J
Johenrik: Tack för hjälpen, då får det bli ett byte
4 svar · 1,9k läst
·
V
Videonisse: [citat] Har testat 6:an och för en vanlig användare är det ingen direkt skillnad mot 5:an (tyvärr). Den har lite flexiblare hantering av fönster. Nyheterna jag är intresserad av verkar de (återigen) skjutit på så de släpps först i en uppdatering under Q1 2022. Tex KNX IoT-stöd, bättre export samt smartare skapande av gruppadresser.
77 svar · 12,1k läst
·
E
Esset_89: [citat] Funkade inte i mitt hus. Vägrade kalibrera. Sen vet jag inte var din nolla tog vägen? Prövade med och utan bygling men det gick inte hem. Gjorde det enkelt för mig och tog ner ena lampan från taket och satte pucken där istället. Då hade jag både fas och nolla tillgängligt samt kunde koppla Sx till båda brytarna och sedan retur på gemensamt in på S1. Output gick sedan in i
79 svar · 60,3k läst
·
WaldenWoods
WaldenWoods: [citat] Mlindsten, du tänker helt rätt. Jag önskar att jag hunnit tänka lika långt innan jag byggde min installation. Jag fick exakt samma råd som hus-mic, alltså en centraliserad installation med 7-ledare till varje rum. Lyckligtvis insåg jag innan det var för sent att 7 ledare ofta inte räcker, så jag fick dit ett gäng ytterligare trådar innan det var för sent. Men självklart ska
19 svar · 4,0k läst
J
Jorsan: Tack för tipsen
3 svar · 1,6k läst
Henrik.woll
Henrik.woll: [citat] Det blir ned plockat
8 svar · 4,6k läst
rotbackarn
rotbackarn: Det svåra är väl styrningen i förhållande mellan LLVP och elementen. Råkar man sänka pumpen så elementen går in i stället är det förlorade pengar. Det man kanske skulle vilja är att strypa elementen när dörrarna är öppna så de inte kör i onödan. Sen behöver i alla fall jag skruva upp tempen på LLVP när det blir kallare för att den ska jobba tillräckligt hårt för resten
3 svar · 2,5k läst
Peter2400
Peter2400: [citat] Ett valfritt Shelly relä, tex 1PM kan ge ett larm. Man kan sätta ett larm som triggas om förbrukningen är under en viss nivå under en viss tid. Men det kräver ju att du har någon stans att placera relät. https://www.styrahem.se/p/512?gclid=CjwKCAjw49qKBhAoEiwAHQVToxoYG2AQLSQrcQS2PQkIjvwpNU3prcJ_AJQ9Tz1jjmU7uroRLwtTqxoC3swQAvD_BwE
5 svar · 2,7k läst
P
pennybridge: Största värdet för mig är att alltid ha perfekt stämning hemma. Olika scener som aktiveras automatiskt beroende på lite olika faktorer
18 svar · 4,1k läst
N
NomNom: [citat] Jag ansåg att Aeotec va smidigt o uppfyllde allt jag ville ha men när jag sedan såg Watty så fungerar det bättre tillsammans med min laddare för bilen. Då hade jag kunnat belasta faserna annorlunda på ett smidigare sätt om jag ändå ska ha en mätare. Båda är kompatibla med Home Assistant så därav spelar det inte jättestor roll. Det handlade helt o hållet om att kunna
11 svar · 2,6k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Har zigbeestöd i min controller . Men vill helst inte blanda
2 svar · 1,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.