1 854 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Är IKEA Trådfri moget nog att användas i fritidshuset?
Har en gammal Fibaro lite i fritidshuset.
Funderar på om trådfri blivit så stabilt att det kan vara läge att lägga över ljusautomationen dit?
Anledningen skulle vara att utbudet av lampor och armaturer blivit stort.
Dock vill jag inte jämt och ständigt fibbla med batteribyte i kontrollerna när vi eller gäster kommer dit.
Varför inte köra vidare på Fibaro?
Huvudargumentet är att det är ont om plats i dosorna och att jag ängslas en smula över brand.
Funderar på om trådfri blivit så stabilt att det kan vara läge att lägga över ljusautomationen dit?
Anledningen skulle vara att utbudet av lampor och armaturer blivit stort.
Dock vill jag inte jämt och ständigt fibbla med batteribyte i kontrollerna när vi eller gäster kommer dit.
Varför inte köra vidare på Fibaro?
Huvudargumentet är att det är ont om plats i dosorna och att jag ängslas en smula över brand.
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 770 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 770 inlägg
Jag har Ikea trådfri i ett rum (två armaturer), med Ikeas gateway och en tryckknapp.
Tryckknappen har fungerat hyfsat, men behövt programmera om den åtminstone två gånger på två år.
Gatewayen har fungerat dåligt och behövt mycket handpåläggning och sällan fungerat speciellt länge. (Nu slog det mig att jag har strömmatat den via en Usb-utgång på en router. Det är inte omöjligt att den inte riktigt orkar driva gatewayen med tillräckligt stabil ström. Jag ska nog ge den en chans till med ordentlig matning…)
Tryckknappen har fungerat hyfsat, men behövt programmera om den åtminstone två gånger på två år.
Gatewayen har fungerat dåligt och behövt mycket handpåläggning och sällan fungerat speciellt länge. (Nu slog det mig att jag har strömmatat den via en Usb-utgång på en router. Det är inte omöjligt att den inte riktigt orkar driva gatewayen med tillräckligt stabil ström. Jag ska nog ge den en chans till med ordentlig matning…)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
Vi har då inte haft något problem alls med gatewayen så det kan mycket väl vara strömmatningen som orsakar det.F fredrik.johansson skrev:Jag har Ikea trådfri i ett rum (två armaturer), med Ikeas gateway och en tryckknapp.
Batterierna verkar hålla i ungefär två år.dadid skrev:
Klicka här för att svara