HEj!

Jag har nu tänkt att inhandla mig en kompressor, det verkar ju som om man kan göra väldigt mkt med de.

Det jag undrar är:
Det finns ju en sticksåg som går att koppla på, jag undrar nu vad folk har för erfarenhet av att köra en sticksåg som drivs av en kompressor gämfört med en eldriven.

Det som jag kan undra är, har man samma precision med den som drivs på luft, för i alla nätaffärer jag sett en sådan så ser du ju ut att inte riktigt ha något handtag, så ser lite svårare ut att jobba med.
Tacksam för alla svar!

Mvh Nicholas

En tryckluftsdriven sticksåg typ ClasOhlson 30-6210 är perfekt för att såga tunn bilplåt pga den korta slaglängden och höga slaghastigheten i kombination med den justerbara mothållsbygeln. För i princip all annan användning så skulle jag välja en vanlig elektrisk sticksåg

Det finns riktiga sticksågar för tryckluft. Kolla länken. Den vill ca 720 l/min och kostar ca dubbelt så mycket som den elektriska varianten av samma maskin. Om du skall använda sågen i EX-klassat område är tryckluftsvarianten ett vettigt alternativ. Eller om du är Amish. De får inte använda elverktyg pga sin religion. Däremot går det bra att köra stora dieselkompressorer och använda tryckluftsverktyg av någon anledning.
http://www.hundt-direkt.de/katalogseiten/KAT340171.html

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.