Verktyg & Maskiner
v-g: Köpte detta och har fungerat perfekt. Dock inomhus, utomhus kan man i princip glömma att använda laserpass. Drar inte mycket batteri och fungerar som önskat, dessutom mycket bra väggfäste som trots att det känns lite osolitt hållit för flera fall på 2 meter rakt i betongen.
Pysslarn: Grattis Pingler! Det låter som ett bra köp, nu blev jag lite avis... MVH Ronnie
Binesh: Du kan alltså köpa 2 öl extra på krogen... Funderar på att pruta hos Jula :D
Mr Handyman: Forum kan vara beroendeframkallande... Är det nån mer än jag som får 500kr varje gång de skriver något negativt om DW eller B&D? Om DW626 är kvalitetsmässigt lika bra som min Elu MOF 177 så kan den rekommenderas. Men hur länge kan man motstå OF2200?
park_2000: [citat] nej jag kan tänka mej de.. men de e ju inte så konstigt heller :)
chrille112: Nu är jag väldigt nära att beställa Makita-sågen. Hittade den ännu lite billigare på PS-Tools, där man dessutom får med en extra linjal gratis. Någon som handlat från dem?
Mr Handyman: Tycker man att man har råd med det kan man köpa Festool CMS med TF2200, då har man väl täckt sina behov av det för ett tag. Har för mig man landar mellan 15-20000 och då kan man få en vertikalfräs med lutbar spindel och matarverk för det priset + en massa stål, men då en något klumpigare konstellation på 6-700 kg. Funderar själv på att köpa CMS-modulen och sätta i eget bord,
Öhman ST: Det brukar finnas på välsorterade byggvaruhus som t ex Fredells och en del andra, t om Bolist har i sin butik på folkungagatan i stockholm. Kan vara schysst när man skall blanda egna färger på fogmassa, det händer inte ofta men ibland. /Jakob
Nonkan: Hondara.. Låter som ett Kinamärke som försöker snylta på Hondas namn. Kan tänka mig att den är i paritet med Stigas trimmer för 1395:-, men det är kanske svårare med reservdelar. Som jämförelse kan man ju säga att Hondas egna maskiner börjar på lite över 4000:- :)
Micke_1: [citat] Köpte det på nätet (Swe) fick ge 14880kr + moms. //Micke
importensketsig: Edit: tog bort inlägget då det blev flyttat av mattiasp från sitt ursprung och här på nya stället inte tillförde något.
Snorunge: Antar att vilken Bosch återförsäljare som helst kan ta hem den.
Sesam: Hej, Jag efterlyser någon lufttrycksdriven sprejflaska som man kan pumpa in luft manuellt och spruta olja eller färg (ytbehandling för möbler). Jag har sett en plast modell för låg viskositet vätskor i Hornbach men frågan är om den klarar av olja. Finns det något liknande att inhandla i metall (Alltså kapacitet för högre tryck)? Må så gott,
Sesam: Hej, Vad är den bästa ute där? Vill gärna känna av bra sug när jag håller emot munstycket. Testade 5 demo på elgignaten och ingen av de lyckades var särskilt övertygande. Vill ha en i bilen och en i köket. Må och lev Tillägg: Philips FC6095/01verkar vara en av de kraftigaste, erfarenheter?
robsarve: När min fru fick bonus på jobbet köpte hon en TS55:a till mig... Det är väl ändå kärlek?
RoTe: Montera fönster? Det var nåt nytt... :D Annars används dom för att bryta sig in i bilar utan att göra märken...
JonasHolm: [citat] Ja det följer med ett så kallat Mo-Mar skydd för nosen, och det är Senco FP702XP som jag köpt. /Jonas
mattiasp: Jag hade samma funderingar. Det är nog fel i bruxen.
Bonan: Funkar även med Grabber trallskruv, finns skruvar med borr på spettsen. Säljs på Bauhaus.
Mikael_L: Hmmm hmm hmmm Inte någon som har erfarenhet av RoboToolz grejer? Jag vet inte ens om man kan påstå att det är proffsgrejer eller "bara" för de lite mer kräsna amatörerna. Enligt spec för just denna planlaser så ska noggrannheten ligga på 0,1 mm /meter, vilket verkar vara bättre än de flesta amatörlasergrejer...
Amarace: På den Luna jag hade så satt det dels en 230v kabel och dels en 380v 2-faskabel, inuti var det två plintar, en för 220v kabeln och en för 380v kabeln. För 380v så går den alltså bara på 2 faser utan nolla. En annan svets jag hade så gick det på samma plint, men om man skulle köra 380v så kopplade man två faser istället för Fas och Nolla, man fick alltså byta kabel beroende på
Tjacko: Det blev en im350/900 och en im65a. Två gaspickor till sanslöst bra pris, 4500:- resp 3800:- inkl moms :-)
elmont: Om jag inte mins helt fel hette modellerna T i början ( för mig runt 1970) men när dom blev elektroniskt reglerade bytte modellerna beteckning till TE, så E står med all sannolikhet för elektronisk
mattiasp: Jag har stuvat om lite i forumen. Det är inte säkert att alla bevakar både "verktyg och maskiner" och "möbelsnickeri" ännu. Här är bakgrunden till phl:s fyrkantkutter till rundkutter problem: http://www.byggahus.se/forum/moebelsnickeri/83670-begagnat-rundkutter-till-hyvel.html
MathiasS: Lägg på några hundringar (dubbelt så dyr) och köp en sådan här istället: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=7020.htm Den funkar.
mholgers: Missade visst att säga att jag är oerhört nöjd med 135:an även fast det är en limpmodell - ville bara peka på skillnaden mellan CE och BCE;)