Hej!
På Stiga Parken som jag har -1986 så har värmeisoleringsmattan ovanför ljuddämparen gått sönder. Den satt löst så jag rev lös den och nu vet jag inte hur den ska sitta fast. Det finns inga fästen som jag kan se.
Är det nödvändigt at ha den där? Den ska skydda värme från ljuddämparen till batteri och tanken.
Som det var så är det bara halva isoleringen kvar, resten har bränt sönder när det legat mot ljuddämparen...Det som är kvar har jag tillfälligt satt fast med ståltråd.
Tack på förhand! Snabba svar önskas, var inte rädd för att svara!
/Kalle
På Stiga Parken som jag har -1986 så har värmeisoleringsmattan ovanför ljuddämparen gått sönder. Den satt löst så jag rev lös den och nu vet jag inte hur den ska sitta fast. Det finns inga fästen som jag kan se.
Är det nödvändigt at ha den där? Den ska skydda värme från ljuddämparen till batteri och tanken.
Som det var så är det bara halva isoleringen kvar, resten har bränt sönder när det legat mot ljuddämparen...Det som är kvar har jag tillfälligt satt fast med ståltråd.
Tack på förhand! Snabba svar önskas, var inte rädd för att svara!
/Kalle
Ojdå!
Men det som är det märkliga då är att den delen som sitter under tanken har ju redan "brunnit upp" så att säga. Halva isoleringen är ju borta! Vad kan en ny isolering kosta månne?
Var fastnar gräsklippet när man har isoleringen där då?
Vet du hur isoleringen sitter fast?
Mvh /Kalle
Men det som är det märkliga då är att den delen som sitter under tanken har ju redan "brunnit upp" så att säga. Halva isoleringen är ju borta! Vad kan en ny isolering kosta månne?
Var fastnar gräsklippet när man har isoleringen där då?
Vet du hur isoleringen sitter fast?
Mvh /Kalle
Tyvärr minns jag inte exakt hur det skulle vara. Den där gamla gräsklipparen krånglade hela tiden och käkade remmar och styrvajrar. Vi löste brandproblemet med att rutinmässigt blåsa klipparen ren med tryckluft efter varje klippning ochatt alltid ha en vattenflaska med på klipparen. Klipparen såldes till överpris på Blocket på ett par timmar. De är märkligt eftertraktade.
Klicka här för att svara