Hej!

På Stiga Parken som jag har -1986 så har värmeisoleringsmattan ovanför ljuddämparen gått sönder. Den satt löst så jag rev lös den och nu vet jag inte hur den ska sitta fast. Det finns inga fästen som jag kan se.

Är det nödvändigt at ha den där? Den ska skydda värme från ljuddämparen till batteri och tanken.

Som det var så är det bara halva isoleringen kvar, resten har bränt sönder när det legat mot ljuddämparen...Det som är kvar har jag tillfälligt satt fast med ståltråd.

Tack på förhand! Snabba svar önskas, var inte rädd för att svara!:)

/Kalle
 
  • untitled4.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00577.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • untitled3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00580.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, den behövs! Det samlas gräsklipp där som torkar och sedan fattar eld precis under tanken. Jag har varit med om det. Det är läskigt! Som tur var hade jag en flaska dricksvatten med mig.
 
Ojdå!

Men det som är det märkliga då är att den delen som sitter under tanken har ju redan "brunnit upp" så att säga. Halva isoleringen är ju borta! Vad kan en ny isolering kosta månne?

Var fastnar gräsklippet när man har isoleringen där då?

Vet du hur isoleringen sitter fast?

Mvh /Kalle
 
Tyvärr minns jag inte exakt hur det skulle vara. Den där gamla gräsklipparen krånglade hela tiden och käkade remmar och styrvajrar. Vi löste brandproblemet med att rutinmässigt blåsa klipparen ren med tryckluft efter varje klippning ochatt alltid ha en vattenflaska med på klipparen. Klipparen såldes till överpris på Blocket på ett par timmar. De är märkligt eftertraktade.
 
Okej. Ja jag tänkte sälja min för 13k med uppsamlare snart och köpa en 4WD för jag är less på att det slirar hela tiden när det är blött

/Kalle
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.