Det låter som en heltokig fråga, var kan man hitta en butik som säljer slipskivor till bänkslipmaskiner ? I själva verket är frågan helt klart befogad, det är inte lätt att hitta slipskivor till bänkslipmaksiner i någon butik.

Slipmaskinen i fråga är av det kända kvalitetsmärket "Clas Ohlson" :) , men eftersom CO numera har man slutat med tillbehör till sina maskiner.

Har någon ett tips på lämplig leverantör, så är jag tacksam.
Hälsningar Kjell

Redigerat av moderator:
Kolla på Slipnaxos hemsida om dom har nån återförsäljare nära dig. Dom har ett stort sortiment av slipskivor med bra kvalitet.
www.slipnaxos.se

Som Andreas_Hansson skriver, så är CO faktiskt väldigt duktiga på att hålla sig med reservdelslager. Har själv blivit förvånad över vad de har lyckats skaka fram, senast var det en kopp till en gammal färgspruta som de sålt.

Håller med om att Classe är suveräna på att ta ett socialt ansvar för tidigare sålda produkter. Brukar köpa DeWalt's orginalstål till min DW733 planhyvel där. Nu har jag ingen koll på om priset är ok jämfört med andra affärer. Dock brukar det ta 5 min att hämta saker från reservdelsförrådet mot 1 min från vanliga butiks-förrådet.:D

Tänk vad man kan ha fel ibland.
Naturligtvis hade jag kollat CO's hemsida, även den med tillbehör och reservdelar, men där kammade jag noll.

Dock, ett samtal till maskinavdelningen i Insjön löste problemet, de sa
"du kan inte lita på axeländen som sticker ut, du måste skruva isär maskinen för att kunna mäta upp hålet i skivan. Det kan vara så att skivans centrumhål är 32 mm, det är en vanlig dimension på gamla slipmaskiner, och då finns ett anhåll på monteringsbrickorna så dessa centrerar upp skivan".

Naturligtvis hade maskinavdelningen rätt, jag hämtade mina nya skivor idag och monterade, och nu är maskinen i bättre balans än när den var ny.

Nån som har en bit stål att slipa ? 8-))

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.