Nån som har sett nån bra deal nånstans på nätet eller i stockholmsområdet på nån kinamaskin just nu?

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=001085

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20954037

http://www.biltema.se/search/searchres.asp?strSearch=borrhammare

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=40133

är de billigaste jag hittat. Den ska i princip bara användas till gardinstänger o.likn och jag är medveten om att jag får vad jag betalar för. Det enda kravet (förutom lägsta möjliga pris och tillgänglighet med hyfsat kort varsel) är att den inte är totalt useless...

Jag hade tagit CO:n om jag fått välja bland de maskinerna. Den har steglös varvtalsreglering vilket är bra om man ska finlira och borra till gardinstänger och krafs.

phl skrev:
Jag hade tagit CO:n om jag fått välja bland de maskinerna. Den har steglös varvtalsreglering vilket är bra om man ska finlira och borra till gardinstänger och krafs.
Håller helt med phl angående steglös varvtalsreglering. En bra ide är också att leta efter en maskin med lång garantitid, för dessa typer av kinamaskiner brukar gå sönder lite då och då. Vill minnas att Bauhaus har 5 år.

Angående att borra hål där precision krävs, tex för gardinstänger är det ett hett tips att slå ett slag med en halvtrubbig körnare, och sen påbörja borrningen utan slag. På glatt yta kan lite maskineringstejp vara till hjälp.

Jag har Jula maskinen, köpte den dock för 199 när de körde kampanj i julas;) Rekomenderar den starkt.

Bauhaus eget märke (Alpha Tools) borde ha nån lämplig mindre modell. Jag har deras största på 1600W (?) och den har funkat bra, har bilat ner gjutna betongmurar och en massa annat och slitit den rätt hårt men den hänger med än. Kostade 698:- har jag för mej men kvaliten är helt okej på den, och 5 års garanti. Det fanns även nån mindre modell där.

W
Köpte den största jula maskinen, kostade väll en tusing eller så. Har borra oändligt med 26mm hål i granitberget hemma utan problem. Funkar mycket bra men vibrerar en del.

Jag hade tänkt mig den från jula som jag läst funkar bra för grovt fuljobb. Men den fanns inte hemma nu när jag behöver den.

Någon som provat biltemas billiga maskin?
Är den iaf i klass med Julas (?) som jag läst på forumet helt klart borde fixa det lilla jag skulle ha den till.

h-man: eftersom du inte ska bila ner en hel kåk tycker jag att du ska satsa på en med varvtalsreglering för den billigaste pengen. Annars sällar jag mig till skaran av kinesmaskinister, har en ferm från jula som fungera lååååångt över förväntningarna (inte särskilt skakig heller)

serdt: Tror att du kommer att klara dig bra med biltemamaskinen, men se till att skaffa nogotsånär bra märke av borrar och mejslar.

För något år sedan köpte jag en borrhammare från Jula. Tillbehören var exakt desamma som på bilden, men maskinen var gul. Den har fungerat otroligt bra, och jag har aldrig haft några problem. Ett tips, precis som rund_skrivad skriver ovan, är att köpa några bra borr. De som följde med var av dålig kvalitet.

Skall du borra grövre hål rekommenderar jag ytterst försiktighet. Om borret "hugger tag" blir det otroliga krafter som nästan kan vrida av dig armarna. Det finns de som stannar automatiskt om det skulle hända, men de kostar MYCKET mer...

serdt skrev:
Jag hade tänkt mig den från jula som jag läst funkar bra för grovt fuljobb. Men den fanns inte hemma nu när jag behöver den.

Någon som provat biltemas billiga maskin?
Är den iaf i klass med Julas (?) som jag läst på forumet helt klart borde fixa det lilla jag skulle ha den till.
Jag har och använder Biltemas billigaste (samma som länken ovan) och den har funkat bra i två år nu, har borrat mest i natursten (allt från 6 mm till 22 mm hål). Det är en slit och släng-maskin men den visar inga tecken på att vilja bli slängd ännu.:D Till helgen ska den få jobba igen.

foppa72 skrev:
Jag har och använder Biltemas billigaste (samma som länken ovan) och den har funkat bra i två år nu, har borrat mest i natursten (allt från 6 mm till 22 mm hål). Det är en slit och släng-maskin men den visar inga tecken på att vilja bli slängd ännu.:D Till helgen ska den få jobba igen.
Låter lovande! Har en del natursten jag hade tänkt prova att borra och spräcka bl.a.

h-man skrev:
Nån som har sett nån bra deal nånstans på nätet eller i stockholmsområdet på nån kinamaskin just nu?

[länk]

[länk]

[länk]

[länk]

är de billigaste jag hittat. Den ska i princip bara användas till gardinstänger o.likn och jag är medveten om att jag får vad jag betalar för. Det enda kravet (förutom lägsta möjliga pris och tillgänglighet med hyfsat kort varsel) är att den inte är totalt useless...
Kolla in borrhammaren av märket kellen på coopbygg, är inte av den vanliga kinerstypen utan har design som en vanlig "bosch" hammare. den har också steglös reglering, för 479spänn!

Coop lämnar bra garanti på kellen maskinerna, fem år tror jag det är.

jag köpte den här på Clas Ohlson http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=20954037 funkar klockrent än så länge. Skär som smör i väggarna även när jag bara kör i slagborrsläge. Tidigare kunde jag stå en timme m in gamla slagborrmaskin utan att komma djupare än 1cm. Livet är plötsligt mkt lättare

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.