Sen beror det ju lite på vad skuvarna sitter åxå, i bilar och framförallt i elektriska apparatet, så kan man behöva en lång och smal mejsel ibland, för att det är så trångt. Finns det sen en skruvhållare på mejseln så desto bättre.

Beträffande Bahco-mejslar: Har själv stått och gradat bahco-mejslar som sommarjobb innan skaftning. Då, på den tiden, så sas det att Bahco köpte lägre materialkvaliteter, men var duktiga på värmebehandling. Eftersom jag har haft en farsa som jobbat på Bahco, så har det köpts en hel del Bahco-verktyg hem, eftersom de brukade ha en så kallad verktygsrea 2 ggr per år där man sålde sekundaverktyg till anställda för en spottstyver. Men skruvmejslarna var f-n inte bra. Jag vet inte hur många klingor som har gått, då man tagit i lite. Men detta var någraår sedan. Icke-Enköpingstillverkade mejslar kanske funkar bättre, men jag vågar inte chansa med de erfarenheter jag har haft, då man får köpa mejslar till fullpris numera...

Grop skrev:
Beträffande Bahco-mejslar: Har själv stått och gradat bahco-mejslar som sommarjobb innan skaftning. Då, på den tiden, så sas det att Bahco köpte lägre materialkvaliteter, men var duktiga på värmebehandling. Eftersom jag har haft en farsa som jobbat på Bahco, så har det köpts en hel del Bahco-verktyg hem, eftersom de brukade ha en så kallad verktygsrea 2 ggr per år där man sålde sekundaverktyg till anställda för en spottstyver. Men skruvmejslarna var f-n inte bra. Jag vet inte hur många klingor som har gått, då man tagit i lite. Men detta var någraår sedan. Icke-Enköpingstillverkade mejslar kanske funkar bättre, men jag vågar inte chansa med de erfarenheter jag har haft, då man får köpa mejslar till fullpris numera...
Bahco såldes till Sandvik, som efter några år sålde handverktygsdelen till USA, det blev en del av Snap-On, och numera så är även Snap-On sålt vidare. Verkstaden i Enköping är borta sedan många år, hur ska detta sluta egentligen......

Jeg har også en del Wera meisler. Både elektrikker og vanlig. Utrolig gode, og de koster ikke så mye. Bauhaus har en hel del sett. Det siste jeg kjøpte var med torx.

En ting til med dårlige skruvmeisler er de der handtaket går rundt, men ikke resten :o

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.