Hej! Ny på forumet här, tidigare mest läst och bestämde mig för att registera ett konto. Hur som helst! Jag vill ha tag i en borrhammare, av proffs-stuk. I alla affärer finns bara massa skitmaskiner från black and decker m.m. Vart brukar det gå köpa proffsmaskiner? Bor i jönköping. Hjälp uppskattas!

hopp till verktyg

Du har Jula för mellanmaskinerna, finns borta vid Biltema, ena A6 avfarten (andra sidan E4 dock) och Swedol för lite mer proffs.

Bosch GBH 2-26 DFR är väl en rätt lagom maskin för lättare bilning (inget för plattan, men väl vägg och likande) eller Bosch GBH 3-28 DFR som säkert klarar lite golv om det bara är rör som ska fram.

Behöver du större så är Cramo vettiga och hyra hos ,är kan du få pneumatiska på 30J :D

Vad är du ute efter, vad vill du kunna göra med din borrhammare? Borra betong, mindre biljobb, slå ner kakel?? Skriv vad du i huvudsak ska använda till så blir det lättare att rekomendera en maskin för ditt jobb. Allt från bosch 2-22 Till hiltiTE 80-ATC AVR Kombihammare. :)

Fargo skrev:
Det är främst borring i hård betong. Inget märkvärdigt. BOrrning genom vägg samt borr för plugging. Kollat på en sån här: [länk]

Bra pris för en makita tänkte jag... Nåt att ha?
På din beskrivning låter det som att det är precis en sån maskin du är ute efter.

Instämmer med föregående talare.

Då blir det en sån! Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.